تشکر از گروه «علیرضا قربانی» برای رفتار منطقی

اسماعیلی: از گروه «علیرضا قربانی» برای رفتار منطقی تشکر می‌کنم

0 نظر


در این متن وزیر میراث و ارشاد اسلامی اعلام کرده است که نمایشگاه بین‌المللی قرآن در اولین روز فروردین آغاز می‌شود و تمهیدات لازم برای حضور همه اقشار مردمی فراهم شده است. همچنین، اعلام شده است که یک پویش میلیونی برای حفظ سوره‌های کوچک برای خُردسالان آغاز خواهد شد. وزیر اطلاع داده که سند هنر صوتی تصویب شده و بنیاد پویانمایی و شهر جهانی صنایع خلاق فرهنگی تأسیس خواهد شد. در ادامه، درباره برخی حواشی پیرامون «علیرضا قربانی» و «شروین حاجی‌پور» نیز توضیحات اعلام شده است که ناهماهنگی‌هایی در اجرای کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان رخ داده بود که پس از تعامل با مسئولان محلی، این موضوع حل شده است. همچنین، وزیر اعلام کرده است که موضوع حکم شروین حاجی‌پور نیز قابل حل است و امکان استفاده از فضای هنری کشور توسط این دوستان بیشتر خواهد شد.

به گزارش دیجیاتور، «مهدی اسماعیلی» وزیر میراث و ارشاد اسلامی امروز در حاشیه جلسه هیأت حکومت در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در اولین روز فروردین، نمایشگاه بین‌المللی قرآن را آغاز می‌کنیم. همه تمهیدات فراهم شده که این نمایشگاه به بهترین نحو و با حضور همه اقشار مردمی برگزار شود.

وی افزود: بخش‌های جانبی در نمایشگاه برای حفظ سوره‌های کوچک برای خُردسالان آماده شده است و یک پویش میلیونی برای آن راه‌اندازی خواهد شد. تلاش می‌کنیم در تمامی استان‌ها در طول ماه مبارک رمضان، این نمایشگاه را داشته باشیم.

وزیر میراث و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دیروز سند هنر صوتی از سوی رییس‌جمهور ابلاغ شد، گفت: این سند، اتفاق بسیار مبارکی برای حوزه آثار خلاقانه است. ۴۵ سال بود که این حوزه، مقررات بالادستی نداشت؛ این سند به تصویب شورایعالی تحول اساسی فرهنگی رسیده و بسیار مترقی است و الان منتشر کرده‌ایم و در معرض استفاده همه عزیزان قرار دادیم.

اسماعیلی گفت: بنیاد پویانمایی رسماً دیروز ابلاغ شد و این بنیاد زیر نظر وزارت میراث و ارشاد اسلامی تشکیل خواهد یافت و همچنین شهر جهانی صنایع خلاق فرهنگی نیز اتفاق مبارک در موضوع صنایع خلاق است که با همکاری جهاد دانشگاهی و معاونت علمی و فناوری این کار بزرگ جلو خواهد رفت.

توضیح درباره برخی حواشی پیرامون «علیرضا قربانی» و «شروین حاجی‌پور» 

وزیر میراث و ارشاد اسلامی درباره کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان اظهار کرد: در ابتدا از مردم عزیز و شهیدپرور اصفهان تشکر می‌کنم؛ مردم اصفهان همیشه پیشتاز صحنه‌های بزرگ در تحول سیاسی بوده و هستند؛ ۲۵ آبان سال گذشته را به دلیل همین ماهیت مکتب شهادت‌طلبانه‌ای که در اصفهان حاکم است، به عنوان روز حماسه ایثار اصفهان نام‌گذاری کردیم.

اسماعیلی با بیان اینکه در اصفهان دوستان‌مان درخواست اجرا داشتند که مجوز داده شده بود، افزود: با وجود این مجوز، در اجرا یک ناهماهنگی پیش آمد که ما با وزارت کشور و مدیران استان تعامل کردیم و از دیشب اجرای آقای قربانی آغاز شده است.

وی اظهار کرد: حضور همکاران من هم در آنجا برای عرض خدا قوت به همکاران فرهنگی در استان و همینطور برای عذرخواهی از مردم و انجام هماهنگی‌های لازم بود. علاوه بر مردم هنرپرور اصفهان باید از گروه اجرا هم تشکر کنم که رفتار خوب و منطقی داشتند.

اسماعیلی همچنین در واکنش به حکم «شروین حاجی‌پور» اظهار کرد: این کار به نظرم قابل حل است و من با مسؤولان محترم قضایی هم صحبت کردم تا بتوانیم این موضوع را به زودی حل کنیم و امکان استفاده فضای هنری کشور از این دوستان بیشتر فراهم شود و جوانان خوب‌مان هم بتوانند فعالیت‌هاشان را ادامه دهند.


برگزاری نمایشگاه قرآن در ماه مبارک رمضان و تلاش برای حضور همه اقشار مردمی در این نمایشگاه؛ تصویب سند هنر صوتی و بنیاد پویانمایی؛ اعلام آغاز راه اندازی پویش میلیونی و حفظ سوره‌های کوچک برای خُردسالان؛ تشکیل شهر جهانی صنایع خلاق فرهنگی؛ تقدیر از شهیدپروری مردم اصفهان و اجازه اجرای کنسرت علیرضا قربانی؛ تشکر از همکاری مردم و اجرا کنندگان؛ حل مسئله حکم شروین حاجی‌پور و امکان فعالیت بیشتر جوانان در فضای هنری کشور.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *