سرمای هوا بهایی است که لذت تابستان را با آن می‌پردازیم، استفاده بهینه از گاز و برق ضروریست

استمرار سرمای هوا در کشور و لزوم مصرف بهینه برق و گاز


در این گزارش اعلام شده است که با ادامه برودت هوا، بارش برف و باران و کاهش دما، مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری افزایش پیدا کرده است. برای تأمین برق به موقع، ضرورت دارد که مردم در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند. سرپرست شرکت سازماندهی شبکه برق ایران اعلام کرده است که شبکه برق کشور پایدار است و مشکلی در تأمین برق مشترکان وجود ندارد. همچنین، برای جلوگیری از افت سوخت مایع نیروگاهی، برنامه‌ریزی‌های دقیق انجام شده و نیازمند همکاری مردم برای صرفه‌جویی در مصرف گاز و برق هستند.دهای نیازمند همکاری مردم جهت صرفه‌جویی در مصرف گاز و برق هستیم که موجب کمک به تولیدی برق برای تأمین برق پایدار خواهد شد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از شرکت سازماندهی شبکه برق ایران، مهدی مقیم زاده گفت: استمرار برودت هوا، بارش برف و باران و کاهش محسوس دما که تا پایان هفته در سطح کشور ادامه دارد منجر به افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری شده است و جهت تحویل به موقع سوخت مایع به نیروگاه‌ها برای ساخت و ساز برق، ضرورت دارد مردم عزیز کشورمان کماکان در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند.

مقیم زاده افزود: شبکه برق کشور پایدار است و مشکلی در تأمین برق مشترکان وجود ندارد.

مقیم زاده تصریح کرد: برای تأمین سوخت کلیه نیروگاه‌ها و جلوگیری از افت سوخت مایع نیروگاهی برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام شده و علاوه بر آن نیازمند همکاری جدی هموطنان عزیز جهت صرفه‌جویی در مصرف گاز و برق هستیم که موجب کمک به تولیدی برق برای تأمین برق پایدار خواهند شد.

سرپرست شرکت سازماندهی شبکه برق ایران در خصوص نحوه صرفه‌جویی مردم گفت: تنظیم دمای محیط کار و یا منزل بر روی ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد خیلی تأثیرگذار خواهد بود و اگر بخاری برقی و یا وسایل برقی اضافی نظیر روشنایی مازاد را کمتر استفاده کنند، بسیار کمک کننده خواهد بود.


افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری به دلیل برودت هوا، بارش برف و باران و کاهش دما منجر به ضرورت صرفه‌جویی در مصرف انرژی شده است. شبکه برق کشور پایدار است و مشکلی در تأمین برق مشترکان وجود ندارد. برنامه‌ریزی‌های دقیق برای تأمین سوخت نیروگاه‌ها و صرفه‌جویی در مصرف گاز و برق، همراه با همکاری مردم، به تأمین برق پایدار کمک خواهد کرد. تنظیم دمای محیط کار و منزل و کمتر استفاده از برقی بیشتر و صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌تواند موجب کاهش مصرف و کمک به تولیدی برق شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *