محبوبیت بالای اثر سینمایی‌های جشنواره فجر در میان تماشاگران

استقبال بالای مخاطبان از فیلم‌های جشنواره فجر

0 نظر


در جلسه امروز، وزیر میراث و ارشاد اسلامی به نگرانی‌های مربوط به وجوه دولتی اهالی رسانه، میراث و آثار خلاقانه پرداخت و اعلام کرد که این مسائل مربوط به حوزه‌های مختلف فرهنگی و رسانه‌ای است. وی تصریح کرد که هدف آنها این است که هیچ اتفاق مالیاتی نگران کننده و جدیدی برای اصحاب میراث، آثار خلاقانه و رسانه رخ ندهد و سعی دارند تا زودتر یک تفاهم نامه جامعی در این زمینه امضا کنند. وزیر همچنین از برگزاری نمایشگاه مطبوعات و افزایش مخاطبان اثر سینمایی‌های جشنواره فجر خبر داد و تاکید کرد که روابط حکومتی آنها، تربیت و معرفی استعداد‌های برتر و خلاق در عرصه اثر سینمایی و آثار خلاقانه است.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر میراث و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه) هیأت حکومت و در جمع خبرنگاران، به نگرانی‌های مربوط به وجوه دولتی اهالی رسانه، میراث و آثار خلاقانه پرداخت.

اسماعیلی ضمن تقدیر از سازمان امور مالیاتی و وزارت دانش مالی، به جلسات مشترک وزارت میراث با آنها اشاره کرد و گفت: مسائل مالیاتی تنها مربوط به حوزه رسانه‌ها نیست؛ در حوزه اثر ادبی، مؤسسات فرهنگی، مؤسسات قرآنی و… نگرانی‌هایی وجود دارد که جلساتی در این مورد برقرار شده است.

وی ادامه داد: بنای ما بر این است که هیچ اتفاق مالیاتی نگران کننده و جدیدی برای اصحاب میراث، آثار خلاقانه و رسانه رخ ندهد. سازمان مالیاتی هم با ما همراه است؛ من تلاش می‌کنم به زودی یک تفاهم نامه جامعی با دوستانمان به امضا برسانیم که این دغدغه‌ها به طور کلی مرتفع شود.

وزیر میراث با تاکید بر حمایت از اهالی میراث و رسانه، تصریح کرد: هر اتفاقی می‌افتد نباید حمایت ما از حوزه رسانه، میراث و آثار خلاقانه آسیب ببیند. خط قرمز من این است و اعتقاد دارم که فضای حمایتی حکومت از محصولات و فعالیت‌های فرهنگی نباید آسیب ببیند.

وزیر میراث و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مطبوعات، گفت: بعد از چند سال تعطیلی با همت همکارانم در معاونت امور رسانه‌ای وزارت میراث، این نمایشگاه با حضور بیش از ۶۰۰ واحد خبری، خبرگزاری، مطبوعات و انسان‌رسانه برگزار می‌شود.

اسماعیلی در پاسخ به پرسشی درباره آمار مخاطبان اثر سینمایی‌های جشنواره فجر، اظهار کرد: آماری که تا شب گذشته به روز شده است و به دست من رسیده است، نشان می‌دهد که بیش از پیش‌بینی ما که فروش ۲۸۵ هزار بلیت بود، اکنون بالای ۳۰۰ هزار بلیت فروش رفته است؛ این در کنار بلیت‌هایی است که دبیرخانه جشنواره در اختیار اصحاب رسانه و اهالی آثار خلاقانه به تعداد قابل توجه قرار داده است.

وی تاکید کرد: روابط حکومتی وزارت میراث و ارشاد، تربیت و معرفی استعدادهای، برتر، شایسته، خلاق و متعهد در عرصه اثر سینمایی و آثار خلاقانه است. اتفاقات مهمی امسال در جشنواره اثر سینمایی فجر رخ داد و جشنواره بعد از ۴۲ سال در نزدیک‌ترین جایگاه به تحقق آرمان‌های مردم ایران در حوزه هنر هفتم قرار گرفت.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره هنر صوتی فجر، گفت: مشتاقان هنر صوتی عمومی، مقامی، محلی و منطقه‌ای با استقبال از این جشنواره، در آن حاضر شدند و روابط حکومتی وزارت میراث و ارشاد اسلامی هم مثل جشنواره اثر سینمایی فجر همان تربیت و معرفی استعدادهای برتر، شایسته، خلاق و متعهد در این زمینه است.


وزیر میراث و ارشاد اسلامی در جلسه امروز به نگرانی‌های مربوط به وجوه دولتی اهالی رسانه، میراث و آثار خلاقانه پرداخته و تلاش می‌کند تا این دغدغه‌ها مرتفع شود. وی همچنین از برگزاری نمایشگاه مطبوعات نیز خبر داد و موفقیت‌های جشنواره اثر سینمایی و هنر صوتی فجر را تحسین کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *