استفاده از منابع آبی جلبکی برای رشد معجزه‌آسا گیاهان آپارتمانی

جلبک یک گیاه آبزی حاوی کلروفیل است که رنگ منابع آبی را سبز می‌کند. وجود مواد مغذی در منابع آبی و نور، کلید رشد جلبک‌ها و ظاهر سبز رنگ منابع آبی است که آن را به منبع خوبی از مواد مغذی برای گیاهان آپارتمانی تبدیل می‌کند. منابع آبی جلبک زده برای گیاهان مفید است؛ زیرا جلبک‌ها دی اکسید کربن آزاد می‌کنند که بخشی از متابولیسم است، آنها مسئول تامین دی اکسید کربن منابع آبی و گیاهان هستند. بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت از منابع آبی جلبک زده و سبز برای آبیاری گیاهان آپارتمانی خود استفاده کنید. همچنین، منابع آبی سبز آکواریوم و کودهای جلبک دریایی نیز می‌توانند برای رشد و تغذیه مناسب گیاهان بسیار مفید باشند. اما باید توجه داشت که برخی خطرات نیز وجود دارد، از جمله کاهش اکسیژن و وجود عوامل بیماری زا که باید مواظب بود. برای استفاده از منابع آبی جلبک زده برای گیاهان باید نگهداری و مراقبت مناسب انجام شود.

جلبک یک گیاه آبزی حاوی کلروفیل است که رنگ منابع آبی را سبز می‌کند. وجود مواد مغذی در منابع آبی و نور، کلید رشد جلبک‌ها و ظاهر سبز رنگ منابع آبی است که آن را به منبع خوبی از مواد مغذی برای گیاهان آپارتمانی تبدیل می‌کند.

به طور کلی منابع آبی جلبک زده برای گیاهان مفید است؛ زیرا جلبک‌ها دی اکسید کربن آزاد می‌کنند که بخشی از متابولیسم است، آنها مسئول تامین دی اکسید کربن منابع آبی و گیاهان هستند.

بیشتر بخوانید:  پرورش پتوس در آکواریوم | ۱۲ ایده قرار دادن پتوس در آکواریوم و در کنار ماهی‌ها

آیا منابع آبی جلبک زده برای گیاهان ضرر ندارد؟

منابع آبی جلبک زده برای گیاهان

جلبک‌ها و منابع آبی‌های سبز حوضچه‌ها حاوی مقدار زیادی نیتروژن هستند که به سرعت تجزیه می‌شوند. خاک درون برکه کودی است که فسفر و پتاسیم را برای کمپوست فراهم می‌کند. این مواد مغذی برای رشد گیاهان ضروری هستند.

بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت از منابع آبی جلبک زده و سبز برای آبیاری گیاهان آپارتمانی خود استفاده کنید. 

بیشتر بخوانید: آیا منابع آبی کولر گازی برای گیاهان مناسب است؟

آبیازی گیاهان آپارتمانی با منابع آبی سبز اکواریوم

آب اکواریوم برای گیاهان
منابع آبی اکواریوم برای گیاهان

منابع آبی سبز آکواریوم می‌تواند برای گیاهان خانگی و باغ‌ها بسیار مفید باشد. تعویض منابع آبی مخزن ماهی هرچند روز یک بار ضروری است. می‌توانید از منابع آبی تعویض شده آکواریوم، برای آبیاری گیاهان خود استفاده کنید.

این منابع آبی حاوی نیترات است، شکل نیتروژنی که گیاهان می‌توانند به راحتی آن را جذب کنند. گیاهان نیترات را سنتز کرده و برگ‌های سبز ساخت و ساز می‌کنند که فتوسنتز را بیشتر کرده و یک غذای عالی و لازم برای رشد گیاه است.

تغییرات منابع آبی در مخزن اکواریوم باعث می‌شود تا مواد شیمیایی و سایر مواد مضری که به ماهی آسیب می‌رساند، حذف شود. به مرور این منابع آبی برای ماهی‌ها مضر می‌شود، اما برای گیاهان مفید است زیرا حاوی نیتروژن به شکل نیترات است.

بیشتر بخوانید: منابع آبی مناسب گیاهان آپارتمانی چیست؟ | گیاهان خود را با آبیاری صحیح شاداب کنید

کودهای جلبک دریایی برای گیاهان: 

در این میان از جلبک‌های دریایی نیز کودهایی تهیه می‌شود که برای گیاهان آپارتمانی عالی است.

جلبک های سبز در عمق کم منابع آبی و جلبک های قرمز در اعماق دریا هستند.  جلبکهای قهوه ای که برای تهیه کود به کار گرفته می‌شوند در حد فاصله این دو قرار دارند و دارای مواد مغذی و با ارزشی برای گیاهان می‌باشند. این جلبک‌ها دارای مواد معدنی، ویتامین و آنزیم های مهم و هورمون های محرک رشد برای گیاهان می‌باشند؛ بنابراین امروزه استفاده از کود جلبکی برای گیاهان آپارتماین بسیار رایج شده است. 

خطرات استفاده از منابع آبی جلبک زده برای گیاهان:

خطرات استفاده از آب جلبک زده برای گیاهان
خطرات استفاده از منابع آبی جلبک زده برای گیاهان

کاهش اکسیژن:

البته این مورد در مورد آبیاری گیاهان صدق نمی‌کند و تنها گیاهان درون منابع آبی‌های جلبک زده و ماهی‌ها را آزار خواهد داد. از آنجایی که جلبک‌ها با فرآیند فتوسنتز در روز اکسیژن ساخت و ساز می‌کنند، اما در شب، با توقف فتوسنتز، جلبک‌ها اکسیژن را مصرف می‌کنند. به مرور غلظت اکسیژن برای ماهی بسیار کاهش می‌یابد و باعث مرگ ماهی می‌شود.

عوامل بیماری زا:

اگر جلبک‌ها و منابع آبی سبز به خوبی نگهداری شود؛ برای گیاهان، خطرناک نیستند؛ اما گاهی اوقات، آنها اثرات منفی روی گیاهان و همچنین ماهی‌ها دارند. جلبک‌ها شرایط را برای رشد برخی پاتوژن‌های بیماری‌زای گیاهی فراهم می‌کنند. علاوه بر این، منابع آبی جلبک سبز به عنوان محل پرورش آفاتی مانند مگس است.

بیشتر بخوانید: 

 

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما به اشتراک گذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *