اساسنامه بنیاد ملی پویانمایی ایران ابلاغ شد.

اساسنامه «بنیاد ملی پویانمایی ایران» ابلاغ شد


بنیاد ملی پویانمایی ایران یک موسسه غیرخصوصی و غیردولتی است که تحت نظر وزارت میراث و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کند. این موسسه با هدف تبیین، تقویت و ترویج مبانی فرهنگی‌ـ‌هویتی و سبک زندگی اسلامی‌ـ‌ایرانی از طریق ساخت و ساز آثار پویانمایی، توسعه تولیدی پویانمایی در ایران، و ایجاد چرخه جامع سازماندهی فرهنگی در عرصه آثار خلاقانه پویانمایی فعالیت می‌کند. فرزانه فخریان، مشاور وزیر میراث و ارشاد اسلامی، مسئول راه‌اندازی این بنیاد شده است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث و ارشاد اسلامی، بر اساس مصوبه شورای عالی تحول اساسی فرهنگی، «بنیاد ملی پویانمایی ایران» موسسه‌ای غیرخصوصی و غیردولتی زیر نظر وزارت میراث و ارشاد اسلامی است که وزیر میراث و ارشاد اسلامی ریاست هیات امنای آن را بر عهده دارد.

تبیین، تقویت و ترویج مبانی فرهنگی‌ـ‌هویتی و سبک زندگی اسلامی‌ـ‌ایرانی از طریق ساخت و ساز آثار پویانمایی، شناسایی و حمایت از ظرفیت‌های موجود پویانمایی با تقویت و افزایش تولیدات داخلی، ارتقاء سطح کمی و کیفی زیرساخت‌ها و آثار پویانمایی، حضور فعال و مؤثر در عرصه‌های بین المللی با حمایت از تولیدات و آثار پویانمایی، ایجاد چرخه جامع سازماندهی فرهنگی در عرصه آثار خلاقانه پویانمایی اعم از تبیین مبانی نظری، ترسیم فضای هویتی، آموزش، نشر، نقد، حمایت از ساخت و ساز، ارتقای زیرساخت، پشتیبانی از پخش، نمایش، فروش و معرفی محصولات و برپایی جشنواره‌های مشوق، تحقق مکتب ملی پویانمایی در ایران اسلامی، به مثابه سبکی اصیل و مستقل از سبک‌های موجود در دنیای امروز، مبتنی بر پژوهش‌های نظری جامع و نظریه‌پردازی‌های بوم‌شناسانه و جهان‌آگاه، و کمک به توسعه تولیدی پویانمایی کشور در حوزه ساخت و ساز آثار ‌به‌ویژه محصولات همسو با اهداف فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، اهدافی است که در این اساسنامه برای بنیاد ملی پویانمایی ایران مصوب شده است.

از دی سال جاری با ابلاغ وزیر میراث و ارشاد اسلامی، فرزانه فخریان مشاور وزیر میراث در امور کودک و نوجوان، مسوول راه‌اندازی بنیاد ملی پویانمایی ایران شده است.


بنیاد ملی پویانمایی ایران به تقویت و ترویج مبانی فرهنگی‌ـ‌هویتی و سبک زندگی اسلامی‌ـ‌ایرانی از طریق ساخت و ساز آثار پویانمایی، شناسایی و حمایت از ظرفیت‌های موجود پویانمایی، ارتقاء سطح کمی و کیفی زیرساخت‌ها و آثار پویانمایی، حضور فعال و مؤثر در عرصه‌های بین المللی با حمایت از تولیدات و آثار پویانمایی می پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *