ارسال آثار از ۲۰ کشور به «پنج»/ ادعای دبیر درباره‌ی درجه‌بندی رویداد

ارسال اثر از ۲۰ کشور به «پنج»/ ادعای دبیر درباره درجه‌بندی رویداد


دبیر جشنواره بین‌المللی اثر سینمایی و عکس «پنج» اعلام کرد که در امسال آثار خوبی در بخش رقابت اثر سینمایی این جشنواره حضور دارند و تاکنون آثاری با سابقه حضور در جشنواره‌های معروف جهانی مانند برلین و ونیز به این جشنواره ارسال شده‌اند. دبیر بخش اثر سینمایی این دوره از جشنواره فرید حامدی به عنوان هنرمندی فعال و با تجارب متنوع معرفی شد، و تاکید شد که حمایت مالی و معنوی سازمان سینمایی کشور برای این جشنواره ضروری است. هدف اصلی این جشنواره تعالی میراث و آثار خلاقانه اصیل ایران و نشان‌دادن آن به هنرمندان بین‌المللی است، و ارسال آثار از طریق وبگاه اثر سینمایی فری وی صورت می‌گیرد. امیدواریم افتتاحیه این جشنواره با موفقیت برگزار شود و محل برگزاری آن به زودی اعلام شود.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ارتباطات سازمانی رویداد، مهدی شادی‌زاده دبیر جشنواره بین‌المللی اثر سینمایی و عکس «پنج» گفت: امسال آثار خوبی در بخش رقابت اثر سینمایی این جشنواره حضور دارند و تا به امروز که حدود ۲ ماه تا زمان پایان شرکت هنوز فرصت است شاهد ارسال آثار به جشنواره هستیم، آثاری که بعضی از آنها سابقه حضور در جشنواره‌های مشهور جهان از جمله برلین و ونیز را دارند نیز به این جشنواره ارسال شده‌اند.

وی بیان کرد: دبیر بخش اثر سینمایی این دوره از جشنواره فرید حامدی است. این هنرمند هم به عنوان فیلمساز و هم آهنگساز در بسیاری از کشورها فعالیت داشته و نیز یک سال به عنوان مشاور فرهنگی ایران در نهاد بین‌المللی متحد حضور داشته و تجارب بسیاری در کارنامه خود دارد که این امر به پیشبرد اهداف بین المللی این جشنواره کمک خواهد کرد.

شادی‌زاده افزود: از آنجایی که این جشنواره در رده الف جشنواره‌های بین المللی جهان و بعد از جشنواره‌های مطرحی همچون کن، برلین و ونیز از لحاظ رتبه بندی جهانی قرار گرفته است، می‌تواند در ادامه مسیر خود در سال‌های پیش رو، یک دریچه مهم برای سینمای کشور محسوب شود و من به عنوان دبیر این جشنواره توقع دارم که نه از لحاظ مالی بلکه از لحاظ معنوی سازمان سینمایی کشور حمایت‌های لازم را برای این جشنواره که جز بخش خصوصی در کشور محسوب می‌شود دریغ نکرده و پیشتیبان این جریان باشد.

وی تاکید کرد: از اهداف اصلی ما تعالی میراث و آثار خلاقانه اصیل ایران و نشان‌دادن آن به هنرمندان بین‌المللی است. در نتیجه این موضوع بدون پشتیبانی مسؤولان فهیم و آگاه امکان‌پذیر نیست.

این مستندساز یادآور شد: به دلیل ثبت جهانی این جشنواره و قرار گرفتن رتبه الف در جشنواره‌های جهانی، ارسال آثار از طریق وبگاه اثر سینمایی فری وی انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: امیدارم یکم تیر مراسم بسیار خوبی در افتتاحیه این جشنواره بین‌المللی داشته باشیم که مکان برگزاری آن به زودی توسط دبیرخانه جشنواره اعلام خواهد شد.


در جشنواره بین‌المللی اثر سینمایی و عکس «پنج» آثار خوبی در بخش رقابت اثر سینمایی حضور دارند که برخی از آنها سابقه حضور در جشنواره‌های مشهور جهان را دارند. بخش اثر سینمایی این دوره از جشنواره توسط فرید حامدی اداره می‌شود که فعالیت‌های بین‌المللی و سابقه در کارنامه‌اش دارد. این جشنواره در رده الف جشنواره‌های بین‌المللی جهان قرار گرفته و می‌تواند در آینده یک دریچه مهم برای سینمای کشور باشد. اهداف اصلی این جشنواره شامل تعالی میراث و آثار خلاقانه اصیل ایران و نشان‌دادن آن به هنرمندان بین‌المللی است. به دلیل ثبت جهانی این جشنواره، ارسال آثار از طریق وبگاه اثر سینمایی فری وی انجام می‌شود. امیدواریم در افتتاحیه این جشنواره بین‌المللی مراسم بسیار خوبی داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *