برنامه‌ریزی مالی برای ورود وسایل نقلیه به کشور تعیین شده است.

ارز برای واردات خودرو تخصیص یافته است

0 نظر


در جلسه علنی پارلمان، محمدرضا فرزین در پاسخ به یکی از نمایندگان درباره تأخیر در بازرگانی بین‌الملل وسایل نقلیه، اعلام کرد که بازرگانی بین‌الملل وسایل نقلیه انجام شده است و مذاکراتی برای بازرگانی بین‌الملل خودروهای برقی و معمولی و بازرگانی بین‌الملل وسایل نقلیه از مناطق آزاد صورت گرفته و توافق لازم انجام شده است. همچنین اظهارات وی نشان می‌دهد که برای بازرگانی بین‌الملل وسایل نقلیه، از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۱ میلیارد و ۴۰۲ میلیون دلار ارز به وزارت صمت داده شده است که نسبت به سال قبل ۵ درصد افزایش داشته است. همچنین برای حوزه وسایل نقلیه و قطعات، تاکنون ۵ میلیارد و ۴۰۶ میلیون دلار ارز تخصیص داده شده است که نسبت به سال قبل ۸ درصد افزایش داشته است. رئیس نهاد مالی نیز تأکید کرده است که ارز بر اساس نیاز هر بخش تخصیص پیدا کند و در ابتدای سال قرار بود ۲۹.۵ میلیارد دلار به وزارت تولیدی، استخراج معدنی و بازرگانی داده شود.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، «محمدرضا فرزین» در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۲ دی ماه) پارلمان و در جریان بررسی سوال یکی از نمایندگان از وزیر صمت درباره علت تأخیر در بازرگانی بین‌الملل وسایل نقلیه، گفت: در مورد ارز وسایل نقلیه ما به تکالیف خود عمل کردیم. ما ارز مورد نیاز وزارت تولیدی، استخراج معدنی و بازرگانی را تخصیص دادیم و وزارت صمت باید برای آن برنامه‌ریزی کند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون، بالغ بر ۳۱ میلیارد و ۴۰۲ میلیون دلار ارز به وزارت صمت داده شده که نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش یافته است. همچنین به حوزه وسایل نقلیه و قطعات، تاکنون ۵ میلیارد و ۴۰۶ میلیون دلار ارز تخصیص داده شده که نسبت به سال گذشته ۸ درصد افزایش یافته است.

فرزین اظهار کرد: همان طور که وزیر صمت توضیح داد، بازرگانی بین‌الملل وسایل نقلیه انجام شده است و اکنون نیز مذاکراتی برای بازرگانی بین‌الملل خودروهای برقی و معمولی و بازرگانی بین‌الملل وسایل نقلیه از مناطق آزاد صورت گرفته و توافق لازم انجام شده است.

رئیس کل نهاد مالی با تاکید بر اینکه ما نیز باید بر اساس منابع ارز را تخصیص دهیم، تصریح کرد: در ابتدای سال قرار بود ۲۹.۵ میلیارد دلار به وزارت تولیدی، استخراج معدنی و بازرگانی داده شود، اما گفته شد که کشور با مشکل مواجه می‌شود. در حوزه تخصیص ارز تلاش ما این است که ارز بر اساس نیاز هر بخش تخصیص پیدا کند.


نصرت ملاحظه کنم، وزیر تولیدی، استخراج معدنی و بازرگانی باید برنامه‌ریزی برای تخصیص ارز داشته باشد. به وزارت تولیدی، استخراج معدنی و بازرگانی تاکنون ۳۱ میلیارد و ۴۰۲ میلیون دلار ارز تخصیص داده شده است که نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است. همچنین به حوزه وسایل نقلیه و قطعات تاکنون ۵ میلیارد و ۴۰۶ میلیون دلار ارز تخصیص داده شده که نسبت به سال گذشته ۸ درصد افزایش داشته است. بازرگانی بین‌الملل وسایل نقلیه انجام شده و مذاکراتی برای بازرگانی بین‌الملل خودروهای برقی و معمولی و بازرگانی بین‌الملل وسایل نقلیه از مناطق آزاد نیز صورت گرفته و توافق لازم انجام شده است. در حوزه تخصیص ارز هدف ما این است که ارز بر اساس نیاز هر بخش تخصیص پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *