ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه دانش مالی دیجیتال در سال 1403

ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳


در سال ۱۴۰۲، صندوق پیشرفت و شکوفایی به بیش از ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور حوزه دانش مالی دیجیتال خدمات مالی و اعتباری ارائه کرده است و برنامه دارد در سال ۱۴۰۳ میزان رشد خود را افزایش دهد. این صندوق با ارائه انواع خدمات مالی و اعتباری به شرکت‌ها، حمایت از زیرساخت‌های لازم، توسعه محصولات و خدمات اولویت‌دار، و کمک به اشتغال و توانمندسازی نیروی کار، به توسعه دانش مالی دیجیتال در کشور کمک می‌کند. برای سال جدید، صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال برنامه‌هایی برای توسعه خدمات تخصصی بیشتر و ورود به حوزه‌های جدید مانند ارتقای توان فروش خارجی و اکوسیستم AI دارد تا به توسعه زیست‌بوم دانش مالی دیجیتال کشور کمک کند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از صندوق پیشرفت و شکوفایی، دکتر محمد موسی‌زاده موسوی در خصوص فعالیت‌های این صندوق در حوزه دانش مالی دیجیتال در سال ۱۴۰۲ گفت: در طی سال گذشته به بیش از ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور حوزه دانش مالی دیجیتال، انواع خدمات مالی و اعتباری مورد نیاز ارائه شده است که در تلاشیم این میزان رشد قابل توجهی را در سال ۱۴۰۳ تجربه کند.

وی افزود: ارائه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی و اعتباری شامل ارائه تسهیلات، خدمات کارگزاری مالی و فنی، صدور ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، بخش دیگری از فعالیت‌های صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال در سال گذشته است.

موسی‌زاده موسوی خاطرنشان کرد: در کنار خدمات مالی و اعتباری فوق، حمایت از ارائه خدمات زیرساختی مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه دانش مالی دیجیتال، حمایت از توسعه محصولات و خدمات اولویت‌دار در حوزه‌های کلیدی و راهبردی، کمک به اشتغال و توانمندسازی نیروی انسانی این حوزه در کشور، از جمله فعالیت‌های اثرگذاری بوده که با همکاری ستاد توسعه دانش مالی دانش‌بنیان دیجیتال معاونت علمی، فناوری و دانش مالی دانش‌بنیان ریاست جمهوری انجام شده است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال درخصوص برنامه‌های این صندوق در سال جدید گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ با توسعه خدمات تخصصی مورد نیاز شرکت‌های فعال در حوزه دانش مالی دیجتال و همچنین ورود به حوزه‌هایی همچون ارتقای توان صادراتی شرکت‌های حوزه دانش مالی دیجیتال و کمک به شکل‌دهی اکوسیستم زیرساخت‌های کلیدی حوزه AI که در برنامه توسعه صندوق پیش‌بینی شده است، بتوانیم نقشی اثرگذار در کنار سایر بازیگران این حوزه داشته باشیم و به توسعه زیست‌بوم دانش مالی دیجیتال کشور کمک کنیم.


صندوق پیشرفت و شکوفایی در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور حوزه دانش مالی دیجیتال خدمات مالی و اعتباری ارائه کرده است. این صندوق در سال گذشته حدود ۴۰۰ میلیارد تومان خدمات مالی و اعتباری شامل تسهیلات، خدمات کارگزاری مالی و فنی، صدور ضمانت‌نامه‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ارائه کرده است. علاوه بر این، حمایت از ارائه خدمات زیرساختی، توسعه محصولات و خدمات اولویت‌دار، اشتغال و توانمندسازی نیروی انسانی حوزه دانش مالی دیجیتال نیز از فعالیت‌های این صندوق بوده است. امیدواریم در سال ۱۴۰۳ با توسعه خدمات تخصصی مورد نیاز شرکت‌های فعال در حوزه دانش مالی دیجیتال و ورود به حوزه‌های جدید، بتوانیم به توسعه زیست‌بوم دانش مالی دیجیتال کشور کمک کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *