اخذ وجوه دولتی منصفانه از دارایان منافع عمده اجتماعی است.

اخذ عادلانه مالیات دارای منافع کلان اجتماعی است


در اجلاس سراسری مدیران مالیاتی، وزیر دانش مالی اعلام کرد که از ابتدای ورود به وزارت دانش مالی، اصلاح وجوه دولتی ستانی عادلانه و هوشمند را به عنوان اولویت اصلی سازمان امور مالیاتی مطرح کرده است. او با تاکید بر پیامدهای مثبت اصلاح رویه‌ها در سازمان مالیاتی، اعلام کرد که این تغییرات بهره‌وری دانش مالی کلان کشور را نیز افزایش خواهد داد و تأکید کرد که مدیران مالیاتی در توسعه مالی کشور نقش مهمی دارند. وی همچنین به اهمیت اصلاح روابط وجوه دولتی گیرنده و وجوه دولتی دهنده اشاره نمود و نیاز به انتقال صحیح اطلاعات و تبیین اندیشه و تفکر وجوه دولتی ستانی به مردم را تاکید کرد. او همچنین دستور راه‌اندازی کامل سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی را برای مساعدت در جمع‌آوری اطلاعات مالیاتی به عنوان اولویت سال آینده اعلام کرد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از وزارت دانش مالی، سید احسان خاندوزی امروز در اجلاس سراسری مدیران مالیاتی سراسر کشور با بیان اینکه از ابتدای ورودم به وزارت دانش مالی، دو کلید واژه وجوه دولتی ستانی عادلانه و هوشمند را سرلوحه سازمان امور مالیاتی اعلام کرده‌ام، اظهار داشت: میزان دوری و نزدیکی ما به این دو هدف، نشان می‌دهد چقدر در ایفای مسئولیتی که بر عهده ما گذاشته شده، موفق عمل کرده‌ایم.

وزیر دانش مالی با تشریح پیامدهای فاصله گرفتن از رویکرد عدالت طلبانه در وجوه دولتی ستانی بر دانش مالی کلان کشور، افزود: پیامدهای مثبت اصلاح رویه‌ها در سازمان امور مالیاتی، بسیار فراتر از خود سازمان و حتی وزارت دانش مالی است.

وی خطاب به مدیران مالیاتی تأکید کرد: شما در یک نقطه کانونی مهم در اصلاح مالی کشور ایستاده‌اید و شأن و اثرگذاری شما، خیلی بالاتر از این است که به خودتان به عنوان یکی از دستگاه‌های تابعه وزارت دانش مالی در گوشه‌ای از کشور نگاه کنید.

خاندوزی تصریح کرد: اصلاح امور کشور در گروی این است که رابطه وجوه دولتی گیرنده و وجوه دولتی دهنده با یکدیگر، اصلاح شود.

وی با اشاره به هجمه رسانه‌ای به وزارت دانش مالی درباره وجوه دولتی و القاب اینکه فشار فراتر از طاقت بر بخش‌هایی از جامعه وارد می‌آورد، گفت: باید طوری در انتقال گزارش عملکرد سازمان مالیاتی به مردم و جا انداختن اندیشه و تفکر وجوه دولتی ستانی عمل کنیم که مردم اقناع شوند، گرفتن وجوه دولتی (با رعایت شروط هوشمندی و عدالت) دارای منافع کلان اجتماعی است.

راه‌اندازی کامل سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی

وزیر دانش مالی دستورکار شماره یک سازمان امور مالیاتی در سال ۱۴۰۳ را، راه‌اندازی کامل سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی در روزهای آغازین بهار عنوان کرد که بتوان به مجموعه اطلاعات موجود در سامانه اعتماد کامل و صد درصدی کرد.

خاندوزی تمرکز سازمان امور مالیاتی بر پرونده‌های بزرگ را دستور کار دیگر این سازمان در سال آینده عنوان و تصریح کرد: اگر می‌خواهیم ممیز و سر ممیز بر پرونده‌ای بگماریم، باید آنها را مسئول پرونده‌های ریسکی و بزرگ کنیم.

وی گفت: اینکه توان و تمرکز ممیزان ما، عمدتاً معطوف به پرونده‌های بزرگ و دارای ریسک بالا شود، اتفاق مبارکی است که هر چقدر سریع‌تر محقق شود، بیشتر از هدر رفت انرژی سازمان امور مالیاتی جلوگیری می‌کند.


با خواندن این متن می‌توان نتیجه گرفت که وزیر دانش مالی اعلام کرده که برای اصلاح رویکرد مالیاتی، اصلاح رویه‌ها در سازمان امور مالیاتی اهمیت زیادی دارد. او به مدیران مالیاتی تأکید کرده که آن‌ها در اصلاح دانش مالی کشور نقش مهمی دارند و باید به این امر با اهمیت نگاه کنند. اصلاح روابط وجوه دولتی گیرنده و وجوه دولتی دهنده نیز در راه اصلاح مالی کشور بسیار حائز اهمیت است. وزیر دانش مالی همچنین اعلام کرده که راه‌اندازی کامل سامانه مودیان و تمرکز بر پرونده‌های بزرگ از دستورکارهای اصلی سازمان امور مالیاتی در سال آینده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *