تسهیلات قرض‌الحسنه با هدف حمایت از ساخت و ساز: اختصاص ۱۰۰ همت

اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض‌الحسنه با هدف حمایت از تولید


نهاد مالی اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه بر اساس مقررات برنامه‌ریزی مالی سال ۱۴۰۳ را به منظور حمایت از ساخت و ساز، اشتغال پایدار و رشد ساخت و ساز ملی اعلام کرد. این تسهیلات شامل مبالغ مختلفی است که بر اساس بند‌نامه‌ای اعلام شده و به هیأت‌های امنای حساب‌های استانی پیشرفت و عدالت اختصاص می‌یابد. همچنین مبالغی برای حمایت از اشتغال در سازمان‌ها و صندوق‌های مختلف نظیر کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی نیز در نظر گرفته شده است. در انتها، نهاد مالی از واحدهای اجرایی مربوطه خواسته تا ترتیبات لازم برای اجرای این برنامه‌ها را بدهند.

به گزارش دیجیاتور، نهاد مالی با صدور بخشنامه‌ای، اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض‌الحسنه بر اساس مقررات برنامه‌ریزی مالی سال ۱۴۰۳ به منظور حمایت از ساخت و ساز و اشتغال پایدار و رشد ساخت و ساز ملی را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

در بخشنامه شماره ۰۳.۷۳۲ مورخ ۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ آمده است: بر اساس تبصره (۲) مقررات برنامه‌ریزی مالی سال ۱۴۰۳ به منظور حمایت از ساخت و ساز و اشتغال پایدار و رشد ساخت و ساز ملی و با توجه به جز (۶) بند (الف) تبصره (۲) مقررات برنامه‌ریزی مالی سال ۱۴۰۳ مبنی بر”مبلغ یک میلیون میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه مطابق اجزای (۳) و (۴) بند (ب) این تبصره اختصاص می‌یابد. حسب جز (۳) و (۴) بند (ب) تبصره (۲) مقررات برنامه‌ریزی مالی سال ۱۴۰۳ کل کشور مقرر شده است:

جز (۳) بند (ب) تبصره (۲) مقررات برنامه‌ریزی مالی سال ۱۴۰۳: معادل چهار صد هزار میلیارد (۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از تسهیلات موضوع جز (۶) بند «الف» این تبصره به طور مساوی در اختیار هیأت امنای حساب‌های استانی پیشرفت و عدالت قرار خواهد گرفت.

جز (۴) بند (ب) تبصره (۲) مقررات برنامه‌ریزی مالی سال ۱۴۰۳: با هدف حمایت از اشتغال در چهار چوب مصوبات هیأت امنای حساب پیشرفت و عدالت، معادل ۶ صد هزار میلیارد (۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تسهیلات جز (۶) بند «الف» این تبصره بر اساس قوانین مربوط به شرح ذیل اختصاص می‌یابد:

– کمیته امداد امام خمینی (ره) معادل سیصد هزار میلیارد (۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال؛

– سازمان بهزیستی کشور معادل یک صد و بیست هزار میلیارد (۱۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال؛

– بنیاد شهید و امور ایثارگران معادل سی و دو هزار میلیارد (۳۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال؛

– بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) معادل سی و دو هزار میلیارد (۳۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال؛

– صندوق پیشرفت و شکوفایی معادل سی و دو هزار میلیارد (۳۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال؛

– سازمان بسیج سازندگی معادل سی و دو هزار میلیارد (۳۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال؛

– بنیاد علوی معادل بیست و چهار هزار میلیارد (۲۴.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال؛

– سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور (بخش دولتی و بخش غیر دولتی وابسته) و موسسه آموزش عالی فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای برای تجهیز کارگاه‌های خود مبلغ هجده هزار میلیارد (۱۸.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال؛

با عنایت به مراتب فوق، خواهشمند است دستور فرمایند ترتیبی اتخاذ شود تا حداکثر ظرف مدت یک هفته از مطالعات تاریخی وصول این نامه، موضوع به واحدهای اجرایی ذی‌ربط در سراسر کشور ابلاغ و یک نسخه از ابلاغیه مربوطه به این بانک ارسال شود.


نهاد مالی اختصاص ۱۰۰ هزار تسهیلات قرض الحسنه بر اساس مقررات برنامه‌ریزی مالی سال ۱۴۰۳ را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. تسهیلات قرض الحسنه برای حمایت از ساخت و ساز و اشتغال پایدار و رشد ساخت و ساز ملی اختصاص داده شده است. این تسهیلات به هیأت امنای حساب‌های استانی پیشرفت و عدالت نیز اختصاص می‌یابد. علاوه بر این، تسهیلات برای حمایت از اشتغال در چهار چوب مصوبات هیأت امنای حساب پیشرفت و عدالت نیز اختصاص داده شده است. نهادهای مختلفی از جمله کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز از این تسهیلات بهره مند خواهند شد. مقرر شده است که نامه مربوطه به واحدهای اجرایی ذی‌ربط ابلاغ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *