استقرار برج پیشرفت موسسه آموزش عالی شریف با مشارکت بخش خصوصی

احداث برج نوآوری دانشگاه شریف با استفاده از بخش خصوصی


در سومین جلسه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان با حضور مقام عالی رتبه و برخی مسئولین، تصمیم بر احداث برج پیشرفت شریف با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اتخاذ شد. این اقدام در راستای بهره‌مندی از ظرفیت بند ١١ مقررات جهش ساخت و ساز دانش بنیان که معافیت‌های مالیاتی را به سمت پیشرفت هدف‌گذاری کرده است، به انجام خواهد رسید. تصور می‌شود با احداث و تکمیل این فضا، مکان‌هایی برای استقرار ٢٠٠ تیم نوآور فراهم خواهد شد. همچنین در این جلسه، سرپرست موسسه آموزش عالی نیز به تشریح برنامه‌های محتوایی این مجموعه و توسعه زیرساخت‌های موسسه آموزش عالی پرداخت. شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش بنیان، که با ریاست رییس جمهور برگزار می‌شود، بالاترین رکن اجرایی مقررات جهش ساخت و ساز دانش بنیان است و اعضای آن شامل معاون علمی و فناوری و دانش مالی دانش بنیان ریاست جمهوری، وزیر علوم تحقیقات و فناوری، وزیر تولیدی و استخراج معدنی و بازرگانی، وزیر امور مالی و دارایی، و چند تن از نمایندگان مجلس می‌باشند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از موسسه آموزش عالی شریف سومین جلسه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان با حضور مقام عالی رتبه و برخی از مسئولین برگزار شد. در این جلسه موضوع احداث برج پیشرفت شریف با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تصویب شد.

این مجموعه در راستای بهره‌مندی از ظرفیت بند ت ماده ١١ مقررات جهش ساخت و ساز دانش بنیان که جهت‌دهی معافیت‌های مالیاتی به سمت پیشرفت را هدف‌گذاری کرده است احداث خواهد شد.

پیش بینی می‌شود با احداث و تکمیل این فضا، فضای استقرار برای ٢٠٠ تیم نوآور فراهم شود.

در این جلسه سیدعباس موسوی سرپرست موسسه آموزش عالی نیز حضور یافت و به تشریح برنامه‌های محتوایی این مجموعه و ضرورت توسعه زیرساخت‌های موسسه آموزش عالی پرداخت.

گفتنی است شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش بنیان که به موجب ماده ٨ مقررات جهش ساخت و ساز دانش بنیان تشکیل شده است بالاترین رکن اجرایی این مقررات است که با ریاست رییس جمهور برگزار می‌گردد.

معاون علمی و فناوری و دانش مالی دانش بنیان ریاست جمهوری، وزیر علوم تحقیقات و فناوری، وزیر تولیدی و استخراج معدنی و بازرگانی، وزیر امور مالی و دارایی، چند تن از نمایندگان مجلس از اعضای این شورا هستند.


در سومین جلسه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان با حضور مقام عالی رتبه و مسئولین، تصویب شد که برج پیشرفت شریف با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی احداث شود. این برج جهت‌دهی معافیت‌های مالیاتی به سمت پیشرفت را هدف‌گذاری می‌کند. پیش بینی می‌شود با احداث و تکمیل این فضا، فرصت استقرار برای ٢٠٠ تیم نوآور فراهم شود. همچنین در این جلسه، سرپرست موسسه آموزش عالی نیز برنامه‌های محتوایی این مجموعه و توسعه زیرساخت‌های موسسه آموزش عالی را تشریح کرد. شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش بنیان که بالاترین رکن اجرایی مقررات جهش ساخت و ساز دانش بنیان است، با حضور مقام عالی رتبه برگزار می‌شود. اعضای این شورا شامل معاون علمی و فناوری و دانش مالی دانش بنیان ریاست جمهوری، وزیر علوم تحقیقات و فناوری، وزیر تولیدی و استخراج معدنی و بازرگانی، وزیر امور مالی و دارایی، و چند نماینده از اعضای مجلس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *