برنامه تعمیرات نیروگاهی با اجرای ۱۲ هزار مگاوات در نیمه اول فروردین

اجرای ۱۲ هزار مگاوات برنامه تعمیرات نیروگاهی در نیمه اول فروردین‌


در دو هفته ابتدایی فروردین‌ماه، حدود ۹ هزار نفر از پرسنل نیروگاه‌های حرارتی در بخش‌های مختلف بهره‌برداری، تعمیرات و پشتیبانی در حال فعالیت بودند تا هیچ خللی در ساخت و ساز برق مورد نیاز کشور در ایام نوروز ایجاد نشود. تاکنون ۷۰ درصد از برنامه تعمیرات نیروگاهی برای پیک تابستان امسال شروع شده است و در ایام رخصتی نوروز نیز ۱۲ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی در حال اجرا است. حفظ آمادگی ساخت و ساز نیروگاه‌های حرارتی به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل تأمین برق پایدار در دوره پیک مصرف تابستان مورد تأکید قرار گرفته است و امیدواری است که بتوانند برنامه تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی را به زمان مقرر به پایان برسانند.

به گزارش دیجیاتور، عبدالرسول پیشاهنگ مدیرعامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی با اشاره به اینکه ۹۴ درصد برق مورد نیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تأمین می‌شود، گفت: با توجه به اهمیت فعالیت بی‌وقفه این واحدها، طی دو هفته ابتدایی فروردین‌ماه حدود ۹ هزار نفر از پرسنل نیروگاه‌های حرارتی خصوصی و دولتی به صورت ۲۴ ساعته در بخش‌های مختلف بهره‌برداری، تعمیرات و پشتیبانی در حال فعالیت هستند تا در ایام نوروز خللی در ساخت و ساز برق مورد نیاز نقاط مختلف کشور ایجاد نشود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۱۰ هزار مگاوات برنامه تعمیرات نیروگاهی برای پیک تابستان امسال در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: تاکنون ۷۰ درصد از برنامه پیش‌بینی شده در این بخش شروع و در ایام رخصتی نوروز نیز ۱۲ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی در حال اجرا است.

پیشاهنگ حفظ آمادگی ساخت و ساز نیروگاه‌های حرارتی را یکی از مهم‌ترین عوامل تأمین برق پایدار دوره پیک مصرف تابستان دانست و افزود: امیدواریم بتوانیم برنامه تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی را تا نیمه اردیبهشت‌ماه به پایان رسانده و برق مطمئن و پایداری را برای روزهای اوج مصرف برق کشور ساخت و ساز کنیم.


تلاش برای حفظ آمادگی نیروگاه‌های حرارتی به منظور تأمین برق پایدار در دوره پیک مصرف تابستان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *