اجرای ۱۰۰ پروژه تحقیقاتی در زمینه “سلامت خانواده”

اجرای ۱۰۰ طرح تحقیقاتی در حوزه «سلامت خانواده»


در جلسه مشترک وزیر و معاونان سازمان سلامت با هیأت رییسه فرهنگستان علوم علوم درمانی، دکتر یونس پناهی اعلام کرد که نیازهای حوزه سلامت در ۱۰ محور اساسی شکل داده شده و بر اساس زیرساخت‌های موسسه آموزش عالی‌های علوم علوم درمانی، این نیازها به موسسه آموزش عالی‌ها ابلاغ شده است. وی بیان کرد که هیچ موسسه آموزش عالی علوم پزشکیی نیست که مأموریت پژوهشی نداشته باشد و کمیته آینده نگاری تهدیدهای حوزه سلامت را رصد کرده و تعداد شرکت‌های دانش بنیان در زمینه سلامت افزایش یافته است. همچنین برای اولین بار در این حکومت، معنویت سلامت برای یک مجله علمی، پژوهشی مجوز انتشار گرفته است. در زمینه طرح‌های تحقیقاتی و پروژه‌های جامعه سالم، نیز فعالیت‌های بسیاری انجام شده و تحقیقات در حوزه جوانی جمعیت، بار بیماری‌ها، تغییر اقلیم، ایمنی غذا و مبتلا به کنونی جامعه نیز در حال اجراست.

به گزارش دیجیاتور به نقل از سازمان سلامت، دکتر یونس پناهی در جلسه مشترک وزیر و معاونان سازمان سلامت با هیأت رییسه فرهنگستان علوم علوم درمانی، گفت: نیازهای حوزه سلامت در ۱۰ محور اساسی شکل داده شده و بنا بر زیرساخت‌های موسسه آموزش عالی‌های علوم علوم درمانی این نیازها در قالب مأموریت به موسسه آموزش عالی‌ها ابلاغ شده است.

وی با بیان این که هیچ موسسه آموزش عالی علوم علوم درمانی نیست که مأموریت پژوهشی نداشته باشد، افزود: کمیته آینده نگاری نیز تهدیدهای حوزه سلامت را رصد کرده و هر شرکت دانش بنیان که تعداد آنان از ۷۰۰ به ۱۵۰۰ شرکت رسیده است، حداقل یک محصول سلامتی ارائه خواهد داد.

معاون تحقیقات و فناوری سازمان سلامت گفت: برای اولین بار در این حکومت در عرصه سلامت معنوی برای یک مجله علمی، پژوهشی مجوز انتشار صادر شده است.

پناهی بیان کرد: جامعه سالم از خانواده سالم می‌آید برای همین بالای ۱۰۰ طرح تحقیقاتی در این حوزه در حال اجراست.

وی در پایان اعلام کرد: در حوزه جوانی جمعیت، مأموریت ویژه ای به کلان منطقه یک کشور محول شده است. در زمینه بار بیماری‌ها، تغییر اقلیم، ایمنی غذا و موارد ضروری و مبتلابه کنونی جامعه نیز تحقیقات در حال انجام است.


نیازهای حوزه سلامت در ۱۰ محور اساسی شکل داده شده و بنا بر زیرساخت‌های موسسه آموزش عالی‌های علوم علوم درمانی این نیازها ابلاغ شده است. افزوده است کمیته آینده نگاری تهدیدهای حوزه سلامت را رصد کرده. در عرصه سلامت معنوی برای یک مجله علمی، پژوهشی مجوز انتشار صادر شده است. جامعه سالم از خانواده سالم می‌آید. برای همین بالای طرح تحقیقاتی در حوزه در حال اجراست. در حوزه جوانی جمعیت مأموریت ویژه به کلان منطقه یک کشور محول شده است. در زمینه بار بیماری‌ها، تغییر اقلیم، ایمنی غذا و موارد ضروری تحقیقات در حال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *