عدم تکرار وقوع سانسور کوره بلند آن دیگر تأیید نمی‌شود

اتفاق کوره بلند ذوب‌آهن دیگر تکرار نمی‌شود


در این متن، منصور شیشه فروش، فلزکاری دستی در کارخانه ذوب آهن اصفهان، اعلام کرده است که بر اساس طرح جامع زیست محیطی، صندوق ملی اکوسیستم و صندوق توسعه ملی حمایت لازم از ذوب آهن اصفهان را در اجرای پروژه‌های زیست محیطی انجام دادند. همچنین، کارخانه ذوب آهن اصفهان در فصل پاییز ساخت و ساز خود را به میزان ۸۰ هزار تن در ماه کاهش داده و سامانه پایش آنلاین آلایندگی در این کارخانه فعال است. استانداردسازی سیستم ترانزیت و بهره‌گیری بیشتر از ترانزیت ریلی نیز از دیگر برنامه‌های ذوب آهن اصفهان است که در کاهش آلایندگی نقش مهمی دارد. لازم به ذکر است که برای جلوگیری از تکرار حادثه غبار در کوره بلند ذوب آهن، اقدامات لازم انجام شده و تکرار این حادثه جدیدا رخ نخواهد داد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، منصور شیشه فروش عصر شنبه در بازدید سرزده از کارخانه ذوب آهن اظهار کرد: بر اساس طرح جامع ز یست محیطی، سال گذشته مقرر شد از صندوق ملی اکوسیستم و صندوق توسعه ملی، برای اجرای پروژه‌های زیست محیطی، حمایت لازم از ذوب آهن اصفهان انجام شود.

وی افزود: این کارخانه فولادی به منظور کنترل آلایندگی در فصل پاییز به میزان ۸۰ هزار تن ساخت و ساز ماهانه خود را کاهش داده و سامانه پایش آنلاین آلایندگی که به صورت برخط با سازمان اکوسیستم در ارتباط است، در ذوب آهن اصفهان فعال است.

مدیرکل سازماندهی بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: استانداردسازی سیستم ترانزیت و بهره گیری بیشتر از ترانزیت ریلی از دیگر برنامه‌های ذوب آهن اصفهان است که نقش مهمی در کاهش آلایندگی دارد.

وی با بیان اینکه مشکل منجر به ایجاد غبار اضافی در هوا که ۱۴ آذرماه در کوره بلند ذوب آهن به وجود آمده بود بررسی فنی و مقرر شد اقدامات لازم برای تکرار نشدن این حادثه انجام شود، اضافه کرد: اتفاق کوره بلند ذوب‌آهن دیگر تکرار نمی‌شود.


– بر اساس طرح جامع زیست محیطی، صندوق ملی اکوسیستم و صندوق توسعه ملی حمایت لازم از ذوب آهن اصفهان را انجام می‌دهند.
– کارخانه ذوب آهن اصفهان در فصل پاییز ساخت و ساز خود را به میزان ۸۰ هزار تن در ماه کاهش داده است.
– سامانه پایش آنلاین آلایندگی ذوب آهن اصفهان با سازمان اکوسیستم در ارتباط است.
– استانداردسازی سیستم ترانزیت و بهره‌گیری بیشتر از ترانزیت ریلی در ذوب آهن اصفهان در کاهش آلایندگی نقش مهمی دارد.
– بررسی فنی برای تکرار نشدن حادثه غبار اضافی در کوره بلند ذوب آهن انجام شده است.
– اتفاقی مشابه حادثه کوره بلند ذوب آهن دیگر تکرار نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *