آیین نامه اسقاط خودروهای قدیمی منتشر شد/ اعلام سن سالمندی و جزئیات آن

آیین نامه اسقاط خودروهای فرسوده ابلاغ شد/ اعلام سن فرسودگی+جزییات


تصویبنامه هیأت وزیران در زمینه آئین‌نامه اجرایی ماده ۱۰ مقررات ساماندهی تولیدی وسایل نقلیه به افزایش تعداد گواهی اسقاط حاصل از اسقاط خودروهای فرسوده منجر شده است که هدف آن افزایش انگیزه مالکان برای جایگزینی خودروهای فرسوده است. این آئین‌نامه همچنین به اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده و خودروهای سنگین فرسوده نیز توجه ویژه دارد و واردکنندگان خودروها نیز موظف به ارائه گواهی اسقاط بر اساس رتبه انرژی و قیمت خودروهای وارداتی خود هستند. این آئین‌نامه همچنین اولویت‌بندی و تخصیص اعتبار برای نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده را اجرا می‌کند.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، تصویب نامه هیأت وزیران در خصوص آئین نامه اجرایی ماده ۱۰ مقررات ساماندهی تولیدی وسایل نقلیه ابلاغ شد.

در این آئین‌نامه تعداد گواهی اسقاط حاصل از اسقاط خودروهای فرسوده افزایش یافته است تا بدین ترتیب انگیزه مالکان این دسته از خودروها برای جایگزینی افزایش یابد.

در عین حال توجه ویژه به اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده و خودروهای سنگین فرسوده نیز در این آئین‌نامه دیده شده است.

همچنین کارگروهی نیز موظف به اولویت‌بندی و تخصیص اعتبار برای نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده شده است.

برای مشاهده متن کامل آئین نامه اینجا را کلیک کنید.

بر اساس این آئین نامه سن فرسودگی خودروها به شرح جدول زیر است.

همچنین مطابق با این آئین نامه واردکنندگان وسایل نقلیه (غیر از برقی و هیبریدی (ترکیبی)) موظفند به ازای بازرگانی بین‌الملل هر یک وسایل نقلیه، مطابق با رتبه انرژی خودروی وارداتی و با توجه به قیمت خودروی وارداتی خود مطابق با جدول زیر نسبت به ارائه گواهی اسقاط مطابق با گروه کاربری متناسب اقدام کنند.

آیین نامه اسقاط خودروهای فرسوده ابلاغ شد/ اعلام سن فرسودگی+جزییات

بر اساس این آئین نامه اولویت نوسازی ناوگان و محدودیت تردد خودروهای فرسوده که در سامانه ثبت نام و برای اسقاط اعلام آمادگی کرده اند، به شرح جدول زیر است.

آیین نامه اسقاط خودروهای فرسوده ابلاغ شد/ اعلام سن فرسودگی+جزییات


تصویب نامه اجرایی مقررات ساماندهی تولیدی وسایل نقلیه ابلاغ شد، افزایش تعداد گواهی اسقاط حاصل از اسقاط خودروهای فرسوده، توجه به اسقاط موتورسیکلت‌ها و خودروهای سنگین فرسوده، تخصیص اعتبار برای نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده، الزام واردکنندگان وسایل نقلیه به ارائه گواهی اسقاط، اولویت نوسازی ناوگان و محدودیت تردد خودروهای فرسوده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *