: آیا می‌توانید در ۱۰ ثانیه یک چوب کبریت را به گونه‌ای جابجا کنید که معادله ۰=۴-۳+۸ برقرار شود؟

معماهای چوب کبریت از جمله معماها و آزمون‌های هوش هستند که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. پازل‌های چوب کبریت اساساً پازل‌هایی هستند که در آنها باید چوب‌های کبریت را که به شکل‌ها یا معادله‌هایی که درخواست می‌شود، مرتب کنید تا معما را حل کنید. به طور کلی پازل های چوب کبریت به شکل معادلاتی هستند که نادرست هستند و نیاز به حل دارند. مهم‌ترین مسئله در حین حل کردن این معماها تماشای با دقت سوال است. درواقع شما باید ایراد این معما را پیدا کنید و سپس با توجه به امکاناتی که در دست دارید ایراد معما را برطرف کنید تا تساوی برقرار شود.

معماهای چوب کبریت از جمله معماها و آزمون‌های هوش هستند که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. پازل‌های چوب کبریت اساساً پازل‌هایی هستند که در آنها باید چوب‌های کبریت را که به شکل‌ها یا معادله‌هایی که درخواست می‌شود، مرتب کنید تا معما را حل کنید. به طور کلی پازل های چوب کبریت به شکل معادلاتی هستند که نادرست هستند و نیاز به حل دارند.

بیشتر بخوانید: دو تا چوب کبریت اضافه کن تا معادله ۴۶=۴۵-۳۵ درست بشه!

بیشتر بخوانید: اگه باهوشی ۳ تا چوب کبریت بردار و معادله ۴=۹+۸ رو درست کن!

مهم‌ترین مسئله در حین حل کردن این معماها تماشای با دقت سوال است. درواقع شما باید ایراد این معما را پیدا کنید و سپس با توجه به امکاناتی که در دست دارید ایراد معما را برطرف کنید تا تساوی برقرار شود. 

معمای چوب کبریت ۰=۴-۳+۸

به این معما با دقت نگاه کنید و سعی کنید با حرکت فقط یک چوب کبریت تساوی را برقرار کنید چقدر زمان احتیاج دارید؟ حدس می‌زنید؟ 

 

.

.

.

.

.

.

.

توانستید مشکل این این معما را پیدا کنید؟

.

.

.

.

.

.

بیشتر بخوانید: با یک حرکت هوشمندانه تساوی ۰=۸-۵ را برقرار کن!

.

.

.

.

چند ثانیه به زمان نیاز دارید؟ بیشتر از ۱۰ ثانیه؟

.

.

برای حل این سوال می‌توان سه راه حل اشاره کرد

راه حل اول

تبدیل ۸ به ۹ و تبدیل صفر به ۸

راه حل دوم

تبدیل ۸ به ۶ و تبدیل ۴به ۹

 

 

راه حل سوم

تبدیل ۴ به عدد ۱۱

 

راه حل شما کدام یک از این ۳ مورد بود؟

حالا که پاسخ را مشاهده کردید راه حل خود را بررسی کنید و ایرادات خود را برطرف کنید! اگر به درستی نتوانستید این معما را حل کنید، ناامید نشوید و با حل کردن مداوم این معماها ذهن خود را تقویت کنید. به تمرین چنین پازل هایی با چوب کبریت ادامه دهید تا مهارت های حل مسئله خود را بهبود ببخشید. 

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما به اشتراک گذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *