آیا ضریب هوشی بالایی دارید؟ این ۷ تست هوش را انجام دهید!

سوالات هوش و معماگونه سوالاتی هستند که به منظور سنجش هوش و توانایی حل مسئله فرد مطرح می‌شوند. این سوالات معمولاً غیرمنتظره و غیرعادی هستند و برای حل آنها نیاز به تفکر منطقی و خلاقانه دارد. سوالات هوش و معماگونه می‌توانند در قالب‌های مختلفی مطرح شوند. این سوالات برای دانش آموزان ۱۲ سال به بالا طراحی شده‌اند و می‌توانید آن‌ها را به چالش بکشید. این سوالات شامل مواردی از جمله راز شمع و فرشته مرگ، رضا و راز نردبان، راز سکه درون سطل، راز چمن و علف جادویی، راز سیب پنهانی، ماشین در مقابل ماشین و راز درخت سیب می‌شوند. اگر به چالش کشیدن خود و تست هوش و مهارت خود علاقه‌مندید، می‌توانید با حل این سوالات خود را محک بزنید.

سوالات هوش و معماگونه سوالاتی هستند که به منظور سنجش هوش و توانایی حل مسئله فرد مطرح می‌شوند. این سوالات معمولاً غیرمنتظره و غیرعادی هستند و برای حل آنها نیاز به تفکر منطقی و خلاقانه دارد. سوالات هوش و معماگونه می‌توانند در قالب‌های مختلفی مطرح شوند. اگر شما هم از علاقه‌مندان به خواندن این چنین سوالات هستید همراه ما باشید. این سوالات برای دانش آموزان ۱۲ سال به بالا طراحی شده و شما می‌توانید آن‌ها را به چالش بکشید.

۷ سوالات هوش خاص

سوال ۱: راز شمع و فرشته مرگ

بیشتر بخوانید: ۱۹ تست هوش علم اعداد جالب و جدید

سوال ۲: رضا و راز نردبان

رضا بر روی یک نردبان ۲۵ متری ایستاده بود. از نردبان لیز خورد و روی زمین افتاد. اما او نمرد. از طرف دیگر مجروح هم نشد. چگونه ممکن است؟

سوال ۳: راز سکه درون سطل

شما ۲ سطل منابع آبی دارید، در داخل سطل اول دمای منابع آبی ۲۵ درجه سانتیگراد است. در داخل سطل دوم، دمای منابع آبی ۲۵ درجه فارنهایت است. در هر سطل از همان ارتفاع یک سکه می اندازید و دقیقاً در همان زمان به منابع آبی برخورد می کنند. کدام سکه ابتدا کف سطل را لمس می کند؟

سوال ۴: راز چمن و علف جادویی

در یک مزرعه، تکه ای از علف جادویی وجود دارد که هر روز مقدار آن دو برابر می شود. اگر روز اول یک تکه علف باشد، در روز دوم ۲ تکه خواهد بود. ۱۰ روز طول می کشد تا چمن کل زمین را بپوشاند. چقدر طول می کشد تا نیمی از زمین را پوشش دهد؟

سوال ۵: راز سیب پنهانی

۱۰ نفر در یک اتاق هستند و هر نفر می تواند کل اتاق و بقیه را ببیند. شما می خواهید یک سیب را قرار دهید تا همه به جز یک نفر بتوانند آن را ببینند. سیب را در کجای اتاق قرار می دهید؟

بیشتر بخوانید: یک تست هوش سخت به همراه جواب؛ هوش خودتو محک بزن!

سوال ۶: ماشین در مقابل ماشین

۲ ماشین وجود دارد، ماشین آبی ۶۰ کیلومتر در ساعت و ماشین قرمز ۴۰ کیلومتر در ساعت حرکت می کند. هر دو در یک زمان آغاز به حرکت کردند، اما هنوز هم در نقطه ای از مقابل یکدیگر عبور می کنند. چطور ممکن است؟

سوال ۷ : راز درخت سیب

۲ دوست مینا و مژگان برای پیاده روی به پارک رفتند. ناگهان باران شدیدی شروع شد. دختران خانه متروکه ای را دیدند و تصمیم گرفتند در خانه پناه بگیرند. وقتی باران قطع شد، اگر چه آن دو خیس نشدند، اما بسیار گرسنه بودند. بنابراین، آنها برای یافتن میوه به راه های مختلفی رفتند. مژگان یک درخت سیب پیدا کرد، اما وقتی یک سیب خورد تبدیل به درخت شد.

نیم ساعت بعد مینا به آنجا رسید، نجوایی شنید که کسی می گوید: «دوستت تبدیل به درخت شده است. باید او را پیدا کنی تا او را برگردانی. تو فقط یک فرصت داری. اگر اشتباه متوجه شوی، دوست شما برای همیشه یک درخت باقی می ماند.»مینا چگونه می تواند بفهمد دوست او کدام درخت است؟

بیشتر بخوانید: تست هوش حروف فارسی؛ کدام دایره خالی می‌ماند؟

پاسخ سوالات هوش

پاسخ سوال ۱:

کوچکترین دختر پس از رفتن مرگ شمع را فوت کرد و شمع هرگز نسوخت.

پاسخ سوال ۲:

رضا در پایین ترین قسمت نردبان ایستاده بود.

پاسخ سوال ۳:

سطل اول. چون منابع آبی در دمای ۲۵ درجه سانتی گراد، مایع است، در حالی که در دمای ۲۵ درجه فارنهایت به یخ تبدیل می شود.

پاسخ سوال ۴:

مقدار علف هر روز دو برابر می شود، بنابراین در روز نهم نصف مقدار روز دهم خواهد بود. بنابراین نیمی از زمین در روز نهم پوشانده می شود.

پاسخ سوال ۵:

سیب را روی سر هر کسی که می خواهید، بگذارید.

پاسخ سوال ۶:

آنها در جهت مخالف حرکت می کنند.

پاسخ سوال ۷:

از آنجایی که نیم ساعت پیش باران بارید، همه درختان جنگل باید خیس باشند. تنها درختی که خیس نیست، مژگان است.

برای حل کدام یک از سوالات به مشکل برخوردید؟ به چند مورد از ۷ مورد پاسخ صحیح دادید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما و دیگر کاربران دیجیاتور به اشتراک گذارید.

منبع: brightside

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *