آیا بدون مشخص بودن «سبد معیشتی» قرار است دستمزد تعیین شود؟

آیا بدون مشخص بودن «سبد معیشتی» قرار است دستمزد تعیین شود؟


در جلسه شورای عالی کار امروز، تعیین دستمزد جامعه کارگری از مسائل مورد بحث و بررسی قرار گرفت. هنوز اعداد دقیق سبد معیشتی مشخص نشده است و بر اساس آن، درصد افزایش حقوق و دستمزد برای سال بعد تعیین خواهد شد. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت تولیدی، استخراج معدنی و بازرگانی مسئولیت های خود در این زمینه را تاکید کرده و صیانت از حقوق کارگران و کارفرمایان را مورد توجه قرار داده‌اند.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، امروز شنبه ۲۶ اسفند جلسه شورای عالی کار با محوریت تعیین دستمزد جامعه کارگری تشکیل می‌شود. در حالی قرار است امروز ساعت ۱۵ شورا تشکیل جلسه بدهد که به گفته محسن باقری، نماینده جامعه کارگری در شورای عالی کار هنوز عدد سبد معیشتی مشخص نشده است. نخست باید رقم هزینه زندگی مشخص شود و در ادامه بر اساس تورم حادث شده بر سبد معیشتی به عنوان مبنا، درصد افزایش حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ تعیین شود.

وی در گفت‌وگو با مهر تاکید کرد: بر اساس بند ۲ ماده ۴۱ مقررات کار مبنای تعیین دستمزد سبد معیشتی است که هنوز عدد آن نامشخص است.

وی ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس مسؤولیتی که دارد باید از حق کارگر صیانت کند همان طور که وزارت تولیدی، استخراج معدنی و بازرگانی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و زراعت از حق و حقوق جامعه کارفرمایی صیانت می‌کند.


تشکیل جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد جامعه کارگری است. محسن باقری اعلام کرده است که عدد سبد معیشتی هنوز مشخص نشده است و بر اساس آن، افزایش حقوق و دستمزد تعیین می‌شود. مبنای تعیین دستمزد، سبد معیشتی است که هنوز عدد آن نامشخص است. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت تولیدی، استخراج معدنی و بازرگانی از حقوق کارگران و کارفرمایان حمایت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *