مسافرت وزیر میراث و ارشاد به خراسان جنوبی با هزینه 275 میلیارد تومان

آورده ۲۷۵ میلیارد تومانی سفر وزیر فرهنگ و ارشاد به خراسان جنوبی


در متن فوق از مراسم نکوداشت نامداران میراث و آثار خلاقانه در استان خراسان جنوبی خبر داده شده است. در این مراسم، مقام معظم رهبری از علما و نمایندگان فرهنگی این استان تقدیر و تشکر کرده‌اند. استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم حضور داشته و درخواست‌های مختلف از وزیر میراث و ارشاد اسلامی مطرح کرده است. در این مسافرت وزیر به استان، اموری از قبیل افتتاح پروژه خانه میراث استان، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به هنرمندان، فعال سازی کنگره ملی ابن حسام خوسفی و ساخت دوباره سالن علامه فرزان آتش سوزیده در حوزه میراث و آثار خلاقانه استان بوده است. همچنین استاندار بر این امر تاکید کرده است که اشتراک مردم در رأی‌گیری آینده موجب امنیت پایدار و تقویت دانش مالی و معیشت استان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، جواد قناعت شنبه شب در مراسم نکوداشت نامداران میراث و آثار خلاقانه خراسان جنوبی اظهارکرد: مقام معظم رهبری از علمای بنام آیت الله تهامی، آیتی، عبادی و همچنین پدران علومی که در این استان حضور داشته و دارند همچون دکتر گنجی، شکوهی، بلالی مود و غیره نام برده اند که بدوک شک این شخصیت‌ها از ظرفیت‌های این استان هستند.

وی با اشاره به مراسم نکوداشت نامداران میراث و آثار خلاقانه استان گفت: شبیه همین مراسم در چند استان دیگر برگزار شده ولی در سالن‌های محدود و کوچک و تعداد کمی از افراد اما این استان چون استان فرهنگی بوده و مفاخر فرهنگی فراوانی در گذشته و حال دارد و مردم آن مردمی متدین انقلابی و فرهنگی هستند امروز در این سالن باشکوه و عظمت که حدود دو هزار نفر از مردم استان جمع شده اند شاهد این مراسم هستیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در ۱۲ آبان امسال شاهد حضور وزیر میراث و ارشاد در استان بودیم، افزود: در این مسافرت درخواست‌هایی از وزیر داشتیم که یکی یکی در حال انجام است.

قناعت اضافه کرد: با حضور وزیر میراث و ارشاد اسلامی در استان افتتاح پروژه خانه میراث استان به متراژ ۲ هزار مترمربع صورت گرفت.

وی به بخشی از درخواست‌های استان از وزیر میراث و ارشاد اسلامی اشاره داشت و یادآور شد: تحقق فعال سازی کنگره ملی ابن حسام خوسفی یکی از این درخواست‌ها بوده که توسط دفتر انجمن آثار و مفاخر ملی کشور پوستر این کنگره رونمایی شد و استارت آن زده شده است.

استاندار خراسان جنوبی بیان داشت: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه توسط صندوق اعتباری آثار خلاقانه به هنرمندان استان و حمایت از هنرمندان از دیگر درخواست‌های استان بوده که در حال حاضر یک میلیارد تومان توسط مدیرعامل صندوق به استان اختصاص داده شده تا به این تسهیلات در اختیار اصحاب آثار خلاقانه استان قرار گیرد.

قناعت با اشاره به اینکه برگزاری مراسم نکوداشت نامداران استان بوده که امشب شاهد برگزاری آن هستیم، افزود: متأسفانه فکر غلط گذشته این بوده که وقتی هنرمندان در قید حیات نباشند برایشان مراسم برگزار می‌شد اما کار ارزنده و فاخری که اداره کل ارشاد استان انجام گرفت امروز شاهد برگزاری آئین نکوداشت مفاخری که در قید حیات در استان هستند می‌باشیم.

وی تصریح کرد: حمایت از چاپ دو جلد اثر ادبی از آثار دکتر ناصح و بهنام فر از دیگر درخواست‌های استان از وزیر میراث و ارشاد اسلامی در مسافرت به خراسان جنوبی بوده است.

استاندار خراسان جنوبی به قول مساعد وزیر میراث و ارشاد اسلامی در خصوص فعال سازی پروژه تالار شهر بیرجند اشاره داشت و گفت: استان خراسان جنوبی به جهت اینکه تمام مراکز استان‌ها دارای تالار بزرگ شهر بوده اند عقب ماندگی داشته و از این مهم محروم بوده و هر چند کلنگ زنی آن انجام شد ولی پیشرفت فیزیکی آن در حد ۷ درصد بوده اما با حضور وزیر میراث و ارشاد اسلامی و قول مساعد ایشان ۲۰۰ میلیارد تومان برای فعال شدن این پروژه داده شد.

قناعت یادآور شد: همچنین در مسافرت وزیر میراث و ارشاد اسلامی به استان ۷۵ میلیارد تومان برای ساخت دوباره سالن علامه فرزان که در سال ۹۶ دچار آتش سوزی شد اختصاص یافت.

وی ادامه داد: در مجموع مسافرت وزیر میراث و ارشاد اسلامی به استان ۲۷۵ میلیارد تومان برای خراسان جنوبی آورده داشته است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی استانی با اصالت و باریشه است، گفت: نمونه این اصالت در تعداد آثار ثبت جهانی استان نشان داده می‌شود به طوری که خراسان جنوبی جزو اولین یا دومین استان کشور در حوزه ثبت آثا باستانی جهانی است.

وی با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی مردمی متدین، انقلابی، بااصالت و با ریشه و دارای غنای فرهنگی در کشور هستند، بیان داشت: همچنان که مقام معظم رهبری فرموده اند باید در خصوص تقویت میراث ایرانی اسلامی کار کنیم که یکی از این اقدامات ایجاد فضای نشاط در جامعه و به صحنه اوردن مردم است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به رأی‌گیری پیش رو گفت: این رأی‌گیری در واقع نبرد بزرگ ایران با نظام سلطه است.

قناعت خاطرنشان کرد: هر چقدر درصد مشارکت مردم در رأی‌گیری بالا باشد امنیت پایدار رارقم می‌زند و به طور قطع چانه زنی ما را در عرصه‌های بین الملی و حوزه‌های مالی و معیشتی فعال‌تر خواهد کرد و حرف برای زدن در عرصه‌های داخلی و بین المللی خواهیم داشت.


مقام معظم رهبری برجسته‌های فرهنگی و هنری استان را در نکوداشت نامداران میراث و آثار خلاقانه خراسان جنوبی تشویق کرد. برگزاری این مراسم با حضور بیش از ۲ هزار نفر از مردم استان، نشان دهنده ظرفیت‌های فرهنگی استان است. درخواست‌های استان از وزیر میراث و ارشاد نیز در حال انجام است، از جمله فعال‌سازی کنگره ملی ابن حسام در استان. همچنین تسهیلات قرض الحسنه به هنرمندان استان پرداخت شده و حمایت از هنرمندان برای استفاده از این تسهیلات همچنان ادامه خواهد داشت. همچنین در مسافرت وزیر میراث و ارشاد به استان، پروژه‌هایی مانند خانه میراث استان و سالن علامه فرزان نیز افتتاح شدند. استان خراسان جنوبی دارای یکی از بیشترین تعداد آثار ثبت جهانی در کشور است. مقام معظم رهبری نیز تاکید دارند تقویت میراث ایرانی اسلامی و ایجاد فضای نشاط در جامعه اهمیت دارد. رأی‌گیری نیز به عنوان نبردی بزرگ برای ایران با نظام سلطه دیده می‌شود و مشارکت مردم در آن اهمیت بالایی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *