«آنیتا، در جستجوی گم شده در رویداد خارجی» اکران می‌شود

«آنیتا، گمشده در اخبار» در یک جشنواره خارجی اکران می‌شود


مستند انیمیشن کوتاه «آنیتا، گمشده در اخبار»، کارگردانی بهزاد نعلبندی، در جشنواره استانبول ترکیه حضور دارد. اثر سینمایی درباره ۱۹ مهاجر غیرقانونی است که به آرزوی زندگی بهتر خود در انگلستان قصد مسافرت داشتند اما قایق آنها واژگون شد و هفت نفر از آنها در کانال مانش غرق شدند، از جمله خانواده ایران‌نژاد. این اثر سینمایی پیش از این در چند جشنواره جهانی حضور داشته و در برخی از آن‌ها جوایزی کسب کرده است. اعضای تیم ساخت و ساز این اثر سینمایی شامل طراح صدا، آهنگساز، نویسنده، کارگردان، تدوینگر، انیماتور و تهیه کننده، به همراه سازماندهی بین‌المللی و ارتباطات سازمانی متولیان دیگر آن می‌باشند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ارتباطات سازمانی پروژه، مستند انیمیشن کوتاه «آنیتا، گمشده در اخبار» در جدیدترین حضور جهانی خود در چهل‌وسومین دوره جشنواره استانبول ترکیه حضور می‌یابد. این رویداد از مطالعات تاریخی ۲۹ فروردین تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در شهر استانبول برگزار می‌شود.

این اثر سینمایی به کارگردانی بهزاد نعلبندی در بخش مستند بین‌المللی با آثار مهمی از سینمای جهان رقابت می‌کند.

در خلاصه روایت خیالی اثر سینمایی آمده است: «در ۵ آبان ۱۳۹۹، یک قایق بادی سواحل دانکرک فرانسه را ترک می کند تا ۱۹ مهاجر غیرقانونی را به انگلستان برساند اما پس از چند دقیقه واژگون می شود. هفت مهاجر در کانال مانش غرق می‌شوند، پنج نفر آنها یک خانواده کرد ایرانی به نام ایران‌نژاد بودند که در آرزوی زندگی بهتر به این مسافرت سخت رفته بودند و این اثر سینمایی در مورد آن خانواده است.»

این اثر سینمایی ۱۷ دقیقه‌ای ساخته جدید بهزاد نعلبندی است که ساخته قبلی او با عنوان «کاغذ پاره‌ها» در جشنواره‌های سینمایی جهان و ایران حضور داشت و جوایزی کسب کرد.

«آنیتا، گمشده در اخبار» پیش از این در جشنواره‌های جیلاوا کشور چک، توکیو انیمه ژاپن، هیوستون آمریکا، بیست و هشتمین جشنواره اثر سینمایی انیمیشن کاتالونیا؛ انیماک، بیرمنگام انگلستان حضور یافته و در جشنواره انیمیشن هند حضور داشته است.

عوامل اثر سینمایی انیمیشن «آنیتا، گمشده در اخبار» عبارتند از طراح صدا: انسیه ملکی، آهنگساز: مصطفی محمودی، نویسنده، کارگردان، تدوینگر، انیماتور و تهیه کننده: بهزاد نعلبندی، پخش بین المللی: شرکت مستقل‌های ایرانی با سازماندهی محمد اطبایی، مدیر ارتباطات سازمانی: نغمه دانش آشتیانی.


مستند انیمیشن کوتاه «آنیتا، گمشده در اخبار» در جشنواره استانبول ترکیه حضور دارد و از مطالعات تاریخی ۲۹ فروردین تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. این اثر سینمایی به کارگردانی بهزاد نعلبندی در بخش مستند بین‌المللی شرکت می‌کند. روایت خیالی اثر سینمایی درباره یک خانواده کرد ایرانی است که در زمان تلاش برای زندگی بهتر، در کانال مانش غرق می‌شوند. این اثر سینمایی پیش از این در جشنواره‌های دیگری مانند جیلاوا کشور چک و هیوستون آمریکا نیز حضور داشته است. عوامل اثر سینمایی شامل طراح صدا، آهنگساز، نویسنده، کارگردان، تدوینگر، انیماتور، تهیه‌کننده، و مدیر ارتباطات سازمانی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *