آمریکا در تلاش برای تضمین ادامه حمله اسرائیل به غزه است

آمریکا دنبال تضمین ادامه کشتار اسراییل در غزه است


نماینده روسیه در نهاد بین‌المللی متحد، از کارشکنی‌های آمریکا در جلوگیری از کشتار مردم غزه توسط اسراییل انتقاد کرده است. او توضیح داد که چرا مسکو قطعنامه‌ای را که خواستار افزایش کمک‌های انسانی به غزه است، علی‌رغم کارشکنی‌های آمریکا وتو نکرده است. همچنین اظهاراتی کرده که آمریکا در حال دوره‌گری در منطقه است، اما نه برای پیشبرد آرامش بلکه برای تضمین منافع کوتاه مدت واشنگتن. تصویب قطعنامه جدید در حالی انجام شد که رأی‌گیری بر سر آن چهار بار به تعویق افتاده بود و آمریکا هم اعلام کرد آماده رأی دادن به متن اصلاح‌شده جدید است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از اسپوتنیک، «واسیلی نبنزیا»، نماینده روسیه در نهاد بین‌المللی متحد در جلسه شورای امنیت با لحنی تند از کارشکنی‌های آمریکا در جلوگیری از کشتار مردم غزه توسط اسراییل انتقاد کرد.

نماینده روسیه بعد از تصویب قطعنامه‌ای در شورای امنیت نهاد بین‌المللی متحد که خواستار افزایش کمک‌های انسانی به غزه است توضیح داد که چرا مسکو این قطعنامه را علی‌رغم کارشکنی‌های آمریکا وتو نکرده است.

واسیلی نبنزیا طی اظهاراتی تصریح کرد: «واشنگتن در حال انجام بازی نابکارانه‌ای برای گنجاندن مجوز کشتار غیرنظامی‌های فلسطینی توسط اسراییل است.»

نماینده روسیه در ادامه خاطرنشان کرد که هدف رایزنی‌های آمریکا در منطقه پیشبرد آرامش نیست.

وی گفت: «آمریکا در حال دوره‌گردی در منطقه است، اما نه برای پیشبرد آرامش -آن‌طور که همکار آمریکایی‌ام گفت- بلکه برای تضمین منافع کوتاه مدت واشنگتن.»

این دیپلمات بلندپایه روسیه در ادامه به توضیح درباره این پرداخت که چرا مسکو سند مذکور را وتو نکرده است.

وی تصریح کرد: «همکاران، اگر این سند مورد حمایت تعدادی از کشورهای عربی نبود ما حتماً آن را وتو می‌کردیم.»

وی اضافه کرد: «همزمان می‌دانیم که بعضی از تهیه‌کنندگان این قطعنامه از جمله کشورهای عربی هم حمایتشان از آن را پس گرفتند اما ما همیشه بر این عقیده‌ایم که جهان عرب خودش قادر به اتخاذ تصمیم و قبول مسئولیت کامل بابت آن است. تنها به این دلیل است که ما مانع تصویب این سند نمی‌شویم.»

تصویب قطعنامه جدید در حالی صورت گرفت که طی روزهای گذشته رأی‌گیری بر سر آن چهار بار به تعویق افتاده بود. سرانجام نماینده آمریکا امروز جمعه اعلام کرد آماده رأی دادن به متن اصلاح‌شده جدید است.


انتقاد نماینده روسیه از کارشکنی‌های آمریکا در جلوگیری از کشتار مردم غزه توسط اسراییل. اظهارات نماینده روسیه در مورد بازی نابکارانه‌ای آمریکا برای گنجاندن مجوز کشتار غیرنظامی‌های فلسطینی توسط اسراییل. تندی در لحن نماینده روسیه در انتقاد از آمریکا و هدف رایزنی‌های آمریکا در منطقه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *