آمادگی شرکت خدمات حمایتی زراعت برای توزیع کود در فصل کشت جدید

آمادگی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای توزیع کود فصل کشت جدید


شرکت خدمات حمایتی زراعت از آخرین دستاوردها و عملکرد خود در سال ۱۴۰۲ در زمینه ذخیره‌سازی و تأمین کودهای پایه زراعت قبل از فصل کشت خبر می‌دهد. این شرکت توانسته است ذخایر مناسبی از کودهای یارانه‌ای داشته باشد و قراردادهای تأمین کودهای مورد نیاز با تولیدکنندگان داخلی و فروشندگان بین‌المللی منعقد کند. همچنین، با تعهدات مربوط به کشت قراردادی، این شرکت برنامه ریزی‌های خوبی داشته است و همچنان دارای ذخیره‌های مناسبی در این زمینه است. از سوی دیگر، با وجود محدودیت‌های مختلف، شرکت تاکنون هیچ مورد بحران یا کمبود کود در سطح کشور گزارش نکرده و وظیفه تأمین و توزیع نهاده‌های زراعت را به خوبی انجام داده است.

به گزارش دیجیاتور، حمید رسولی، عضو هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی زراعت به بیان آخرین دستاوردها و عملکرد شرکت خدمات حمایتی زراعت در سال ۱۴۰۲ برای ذخیره‌سازی مناسب انواع کودهای پایه زراعت پیش از آغاز فصل کشت پرداخت و گفت: در حال حاضر در حوزه ذخایر کودهای یارانه‌ای دارای ذخایر مناسبی هستیم، همچنین با تولیدکنندگان داخلی و فروشندگان بین‌المللی قراردادهایی را برای تأمین کودهای مورد نیاز کشت بهاره منعقد کرده‌ایم که خوشبختانه دو محموله بزرگ وارداتی در هفته گذشته وارد کشور شد و محموله سوم نیز که در حوزه کودهای فسفاته است، به زودی وارد کشور می‌شود.

وی افزود: قراردادهای بسیار خوبی با تولیدکنندگان داخلی کود نیز داریم که با توجه به حجم بسیار مناسب تولیدات داخل، طبق برنامه از پیش تعیین شده تا قبل از پایان سال جاری این مقادیر را تحویل خواهیم گرفت و برای کشت بهاره با ذخیره بسیار خوبی در این مقطع حساس در ابتدای سال آینده وارد خواهیم شد.

رسولی در خصوص تأمین منابع کشت قراردادی و وضعیت این کشت در سطح کشور گفت: ما تاکنون تعهدات مربوط به کشت قراردادی خود را به صورت کامل انجام داده‌ایم و در مرحله اجرا ۱۰۰ درصد برنامه ابلاغی ما که شامل ۴ برنامه کشت قراردادی در دو سال اخیر بود، انجام شده است.

به گفته وی، نکته قابل توجه این که در زمینه فعالیت‌های شرکت خدماتی حمایتی زراعت، با وجود همه محدودیت‌های ریالی و ارزی و حتی قطع خوراک گاز شرکت‌های پتروشیمی به علت برودت هوا، در سال جاری حتی یک مورد بحران یا کمبود کود را در کل کشور گزارش نداریم و در حوزه کودهای زراعت و سموم و بذوری که تأمین آنها در تکلیف حکومت است، تاکنون حتی یک مورد در سال جاری گزارش کمبود نداشته‌ایم.

گفتنی است؛ شرکت خدمات حمایتی زراعت یکی از مهمترین شرکت‌های زیرمجموعه وزارت جهاد زراعت است که به عنوان نخستین و بزرگترین زنجیره تأمین و توزیع نهاده‌های زراعت در ایران، وظیفه بسیار مهم تهیه، تأمین و توزیع انواع نهاده‌های زراعت شامل کودهای یارانه‌ای، سم و بذر را در سطح کشور برعهده دارد.


شرکت خدمات حمایتی زراعت در سال ۱۴۰۲ عملکرد خوبی داشته است و توانسته است با تولیدکنندگان داخلی و فروشندگان بین‌المللی قراردادهایی را منعقد کند و کودهای مورد نیاز کشت بهاره را تأمین کند. همچنین، شرکت قراردادهای خوبی با تولیدکنندگان داخلی کود نیز دارد و طبق برنامه از پیش تعیین شده تا قبل از پایان سال جاری این مقادیر را تحویل خواهد گرفت. شرکت تعهدات خود از تعهدات مربوط به کشت قراردادی را به صورت کامل انجام داده است و در زمینه فعالیت‌های شرکت، هیچ مورد بحران یا کمبود کود گزارش نشده است. این شرکت به عنوان نخستین و بزرگترین زنجیره تأمین و توزیع نهاده‌های زراعت در ایران، وظیفه تهیه، تأمین و توزیع انواع نهاده‌های زراعت را برعهده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *