آغاز مرحله دوم طرح کالابرگ از ۱۸ اسفند

آغاز مرحله دوم طرح کالابرگ از ۱۸ اسفند

0 نظر


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در حاشیه جلسه هیأت حکومت، درباره طرح کالابرگ اظهار کرد که مرحله دوم آن آغاز شده و استقبال خوبی از آن شده است. او اعلام کرد که بیش از 18 میلیون خانوار از جامعه هدف، از این یارانه استفاده کرده‌اند. وی همچنین افزود که فرآیندهای طرح خوب پیش رفته و مشکلی در ارائه کالا وجود ندارد. درباره افزایش حقوق کارگران نیز اظهار کرد که مقررات برای این موضوع تعیین کننده است و تلاش آن‌ها افزایش حقوق را اجرایی کردن مقررات می‌دانند. به سوال از اینکه چه مقدار افزایش در نظر گرفته شده، وی اشاره کرد که پس از پیشنهادات انستیتو تغذیه، میزان افزایش به طور دقیق مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، «صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در حاشیه جلسه هیأت حکومت در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح کالابرگ اظهار کرد: خوشبختانه مرحله دوم آغاز شده و با استقبال خوبی مواجه بوده است؛ طرح کالابرگ کار بسیار بزرگی بود و نزدیک به ۱۸ میلیون از ۲۰ میلیون خانوار جامعه هدف‌مان، از این یارانه استفاده کردند و اگر ضریب ۳.۳ که ملاک است به خانوارها بدهیم، تقریباً بالغ بر ۵۴ میلیون نفر از جامعه ۶۰ میلیونی هدف، از کالابرگ استفاده کرده‌اند.

وی افزود: این طرح، فرآیندهای بسیار خوبی داشته است و در بالغ بر ۲۲۰ هزار فروشگاه انجام می‌شود و در این خصوص معطلی، صف و کمبود کالا نداریم.

مرتضوی ادامه داد: مردم در مرحله دوم این طرح هم که از ۱۸ اسفند آغاز شده، با یک شیب ملایم در حال استفاده هستند. کسانی که مشمول کالابرگ و یارانه اضافی می‌شوند، قطعاً بدانند که منابع آن را تأمین کرده‌ایم و مشکلی برای اجرای طرح نخواهیم داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا میزان یارانه در سال آینده افزایش پیدا می‌کند و یا افراد پُر درآمد حذف خواهند شد، گفت: طرح کالابرگ الکترونیک را برای سه ماه پیش‌بینی کردیم و تا ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد؛ بعد قرار است مجدداً در صحن حکومت بحث بشود که ببینیم ادامه پیدا کند یا نَه؛ برای افزایش یارانه فعلاً تصمیمی گرفته نشده و در جلسات آتی اگر تصمیمی گرفته شود، حتماً خواهیم گفت.

مرتضوی در مورد تشکیل صف برای دریافت کالابرگ‌ها، شما وکیل بنده باشید و بروید اگر جایی صف برای دریافت کالابرگ وجود داشت اعلام کنید، تصویر بگیرید و ارسال کنید؛ هیچ صفی برای دریافت کالا برگ وجود ندارد.

مرتضوی درباره میزان افزایش حقوق سال آینده کارگران اظهار کرد: ما برای افزایش حقوق کارگران، پیشنهاد خاصی نداریم و ما باید مقررات را اجرا کنیم. مقررات دقیقاً فرآیندها را مشخص کرده است و تلاش ما این است که ضریبی که همه ساله نسبت به سبد معیشت دیده و معادل آن ضریب پرداخت می‌شد، امسال بتوانیم تکانی بدهیم، یعنی افزایش پیدا می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که سبد معیشتی را چقدر در نظر گرفته‌اید، گفت: قرار است انستیتو تغذیه پیشنهادات خود را بیاورد و بعد از آن، محاسبه خواهیم کرد.


طرح کالابرگ با استقبال خوب مواجه شده است و حدود ۵۴ میلیون نفر از جامعه هدف از این یارانه استفاده کرده‌اند. این طرح بدون مشکل به انجام رسیده و در بالغ بر ۲۲۰ هزار فروشگاه اجرا می‌شود. استفاده از کالابرگ در مرحله دوم نیز به تدریج انجام می‌شود و تأمین منابع برای آن تضمین شده است. افزایش یارانه‌ها و حقوق کارگران هنوز تصمیم‌گیری نشده و قرار است در جلسات آتی بحث شود. افزایش حقوق کارگران نیز بر اساس قوانین و ضرایب مشخص شده صورت خواهد گرفت بدون دخالت خاصی. محاسبه افزایش حقوق بر اساس پیشنهادات انستیتو تغذیه صورت خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *