آشنایی با گیاهان خانگی عجیب و غریب | کشف عجیب‌ترین و شگفت‌انگیزترین گیاهان آپارتمانی

در حال حاضر، گیاه‌های آپارتمانی جزء اشیاء زینتی پرطرفدار برای دکوراسیون داخلی خانه‌ها هستند و می‌توانند تنوع و زیبایی خاصی را به محیط زندگی افراد ببخشند. در این میان، گیاه‌های بسیاری وجود دارند که به دلیل شکل یا خصوصیت‌های منحصر به فرد، علاوه بر زیبایی، جلب توجه می‌کنند. از جمله این گیاهان، ساکولنت دلفینی، تراچیاندرا، ساکولنت‌های رز، چتر کراسولا، افوربیا اوبسا، افوربیا کاپوت مدوزا، پلاتی‌سریوم، افوربیا تیروکالی، هاورتیا کوپری، سدوم مورگانیانوم و گیاه جانکوس اسپیرالیس هستند. این گیاهان با رنگ‌ها و شکل‌های خاص خود می‌توانند به دکوراسیون خانه تنوع و جذابیت بخشند.

اگر در حال حاضر خانه‌ای پر از گیاهان شبیه به هم دارید، ممکن است دلتان بخواهد یکی از این گیاهان جالب و عجیب را به لیست خود اضافه کنید و تنوع خاص و عجیبی را به دکوراسیون خود بیافزاید. با لیستی از عجیب‌ترین گیاهان آپارتمانی همراه شما هستیم.

بیشتر بخوانید: ۱۱ گیاه آپارتمانی بنفش جذاب | این گیاهان بنفش به خانه‌تان زندگی، نور و گرما می‌بخشند

عجیب‌ترین گیاهان آپارتمانی

ساکولنت دلفینی (Dolphin Succulents)

ساکولنت دلفینی

تراچیاندرا (Trachyandra)

این گیاه عجیب و غریب بومی شرق و جنوب آفریقا است و برگ‌های حالت دار و موجی شکل این گیاه بسیار معروفند. این ساکولنت همیشه سبز است و انتخابی جذاب برای نگهداری در خانه است که ظاهری زیبا به دکوراسیون خانه می‌بخشد.

گیاه تراچیاندرا

ساکولنت‌های رز (Rose Succulents)

از نظر فنی، این گیاهان Greenovia Dodrentalis نامیده می‌شوند اما نام مستعار این گیاهان از این رو ساکولنت رز است که دقیقاً شبیه گل‌های قرمز ولنتاین هستند و زنده ماندن این ساکولنت‌ها از گل رز هم ساده‌تر است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که وقتی خاک خشک است، بالای خاک را آبیاری کنید.

ساکلونت‌های رز

چتر کراسولا (Crassula Umbella)

نام مستعار این گیاه منحصر به فرد “فنجان شراب” است. زمانی که گل این گیاه در حال شکوفه است تا شش اینچ قد می‌کشد و دارای جوانه‌های سبز مایل به زرد است. گل‌های این گیاه به رنگ ارغوانی و لعل رنگ هستند و از آغاز اردیبهشت تا اواخر مرداد گل می‌دهند. خاک مناسب برای این گیاه بسیار زیبا خاک باغچه‌ای شن دار همراه با مختصری خاک برگ است.

چتر کراسولا

گیاه افوربیا اوبسا (Euphorbia Obesa)

این گیاه که بومی آفریقای جنوبی است، بدون خار شبیه یک توپ است، دقیقاً به همین دلیل است که معمولاً به آن “گیاه بیسبال” می‌گویند. این گیاه به مرور از حالت گرد خارج شده و استوانه‌ای شکل می‌شود. رنگ این گیاه به صورت تک رنگ نبوده و ترکیبی است که زیبایی گیاه افوربیا اوبسا را چند برابر می‌کند.

افوربیا اوبسا

گیاه افوربیا کاپوت مدوزا (Euphorbia Caput-Medusae)

نام این گیاه از یکی از اساطیر یونان باستان به نام مدوزا گرفته شده است. موهای مدوزا از مارهای زنده تشکیل شده بود و اگر کسی در چشمان او نگاه می‌کرد بلافاصله به سنگ تبدیل می‌شد. این ساکولنت در مناطق صخره‌ای و ماسه‌ای ساحلی زندگی می‌کند و نور مناسب و محیطی نیمه سایه و گرم بهترین شرایط را برای رشد این گیاه جالب فراهم می‌کنند.

گیاه افوربیا کاپوت مدوزا

بیشتر بخوانید: ۴۵ ایده تزیین با گیاه آپارتمانی پتوس | زیبایی و سرسبزی پتوس رو به اوج برسون

گیاه پلاتی‌سریوم (Platycerium)

این گیاه که به اسم کاکتوس شاخ گوزنی معروف است، به عنوان “Staghorn Fern” شناخته می‌شود و اسم خود را به خاطر برگ‌های منحصر به فردش که شبیه شاخ حیوانات هستند، گرفته است.

گیاه پلاتی‌سریوم

گیاه افوربیا تیروکالی (Euphorbia Tirucalli)

جای تعجب نیست که این گیاه به دلیل رنگ قرمزی که در انتهای شاخه‌هایش ظاهر می‌شود، اغلب به عنوان “Firesticks” (چوب آتشین) شناخته می‌شود.

گیاه افوربیا تیروکالی

گیاه هاورتیا کوپری (Haworthia Cooperi)

اگرچه ممکن است به نظر برسد که دسته‌ای از حباب‌ها روی این گیاه نشسته‌اند، اما در واقع این حباب‌ها، دسته‌های گل سرخ کوچک ساخته شده از برگ‌های سبز گوشتی هستند که آن را بسیار منحصربه‌فرد می‌کنند.

گیاه هاورتیا کوپری

گیاه سدوم مورگانیانوم (Sedum Morganianum)

گیاه سدوم مورگانیانوم که به اسم دم بره نیز شناخته می‌شود، ساقه‌هایی تا طول ۲۴ اینچ و برگ‌هایی به رنگ سبز آبی دارد. این گیاه همچنین بومی جنوب مکزیک و هندوراس است.

گیاه سدوم مورگانیانوم

گیاه جانکوس اسپیرالیس (Corkscrew Grass)

به نظر می‌رسد که شخصی قیچی را به سمت این گیاه مارپیچی گرفته تا آن شکل مارپیچی را به این گیاه بدهد، اما به طور طبیعی این گیاه به طور مارپیچی رشد می کند و گلدان جای مناسبی برای این گیاه در خانه است.

گیاه جانکوس اسپیرالیس

اسم کدام یک از این گیاهان عجیب آپارتمانی را شنیده‌بودید؟ آیا از این گیاهان در خانه خود نگهداری می‌کنید؟

بیشتر بخوانید: ۱۴ گیاه آپارتمانی که تشعشعات و امواج وایفای را جذب می‌کنند

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما و کاربران محترم سایت دیجیاتور به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *