آزمایشگاه AI در موسسه آموزش عالی امیرکبیر به زودی به راه می‌افتد.

آزمایشگاه هوش مصنوعی به زودی در دانشگاه امیرکبیر افتتاح می‌شود


در مراسم تقدیر از دانشجویان المپیادی و ممتاز موسسه آموزش عالی، دکتر علیرضا رهایی، سرپرست موسسه آموزش عالی صنعتی امیرکبیر، به اهمیت علم و دانش و تاکید مسئولان بر توسعه علم و فناوری در کشور اشاره کرد. وی بیان کرد که قدرت یک کشور امروز به علم و پیشرفت‌های علمی مرتبط است و برتری کشورها اکنون بیشتر با پیشرفت‌های علمی است. سرپرست موسسه آموزش عالی صنعتی امیرکبیر همچنین به تلاش‌ها و پیشرفت‌های موسسه آموزش عالی در حوزه آموزش و تحقیقات اشاره کرد و از ساخت و ساز محصولات خوب از طریق کارهای تحقیقاتی در موسسه آموزش عالی صحبت کرد. او همچنین از فعالیت تحقیقاتی موسسه آموزش عالی در حوزه‌های هوایی، دریایی، انرژی و AI خبر داد و اشاره کرد که موسسه آموزش عالی صنعتی امیرکبیر در خدمت نیازهای فنی و فناوری طراحی کشور است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از موسسه آموزش عالی صنعتی امیرکبیر، دکتر علیرضا رهایی در مراسم تقدیر از دانشجویان المپیادی و ممتاز موسسه آموزش عالی، اظهار کرد: آنچه که در دو یا سه دهه اخیر ما به دفعات از تریبون‌های مختلف می شنویم این است که به طور عمده بر اهمیت علم و دانش تاکید می‌کنند به طوریکه توسعه کشور به توسعه علم، فناوری و پیشرفت پیوند می‌خورد. ضمن اینکه این موضوع خیلی مطرح می‌شود که علم از پیشگام‌های اصلی بهره وری و پیشرفت به شمار می‌رود و مسئولان مختلف توجه ویژه‌ای بر علم و عالم دارند و تاکیدات ویژه‌ای دارند که نخبگان علمی در اداره کشور باید جایگاه ویژه‌ای داشته باشند و از نظرات و دیدگاه‌های آنها استفاده شود.

وی در ادامه تصریح کرد: امروزه اگر کشوری بخواهد قدرت خود را به ملت‌های دیگر نشان بدهد از جایگاه و پیشرفت‌های علمی خود صحبت می‌کند این در حالی است که در گذشته قدرت امنیتی عامل برتری کشورها محسوب می‌شد. اما امروز کشورهایی که پیشرفت‌های علمی بالایی دارند، احساس برتری می کنند. اگر چه در کشور ما نیز مسئولان تمام سطوح نظام بر اهمیت توسعه علم دانش تاکید می کنند جایگاه ویژه‌ای برای آن قائل هستند و دانشجویان در این مجموعه جایگاه ویژه‌ای دارند.

سرپرست موسسه آموزش عالی صنعتی امیرکبیر افزود: در کنار فعالیت‌های علمی و آموزشی، طی چند دهه در زمینه فعالیت‌های تحقیقاتی خوبی در موسسه آموزش عالی صورت گرفته است و برنامه کلان موسسه آموزش عالی ما یک مجموعه موزونی هست که انجام برنامه‌ریزی درست موجب شد تا در حوزه آموزشی، برنامه آموزشی خوبی داشته باشیم. ضمن اینکه دانش آموختگان ما در داخل و خارج از کشور جایگاه خوبی پیدا کردند و امروزه هم تقاضا برای جذب آنها بالا است.

وی گفت: در بخش تحقیقات در سال‌های ۹۰ تا ۹۳ که طرح‌های کلان ملی برای رفع نیازهای ضروری و مهم کشور مطرح شد و امکانات و برنامه‌ریزی مالی‌های ویژه‌ای نیز به آن تعلق گرفت. در واقع در آن زمان ۴۳ طرح کلان ملی مطرح شد. مثلا بحث شبکه‌های هوشمند توزیع برق، طراحی و ساخت هواپیما در اندازه های متوسط، ترانزیت، بستر نرم‌افزاری داخلی اطلاعات کشور و غیره مطرح شد که از ۴۳ طرح کلان ملی ۱۶ طرح به این موسسه آموزش عالی به عنوان موسسه آموزش عالی محوری واگذار شد به طوریکه پیشرفت‌های خوبی نیز بدست آوردیم.

رهایی تاکید کرد: ما تقریبا در همه زمینه‌های فنی و فناوری طراحی در دانشکده‌های موسسه آموزش عالی صنعتی امیرکبیر کارهای تحقیقاتی انجام می‌دهیم و محصولات خوبی هم ساخت و ساز کردیم.

سرپرست موسسه آموزش عالی صنعتی امیرکبیر از فعالیت تحقیقاتی این موسسه آموزش عالی در ۴ حوزه مهم فنی و فناوری طراحی به صورت گسترده و کلان خبر داد و افزود: اولین آن مربوط به صنایع هوایی و توسعه آن از جمله طراحی هواپیما است دوم توسعه در حوزه صنایع دریایی است خوشبختانه سفارش‌های خوبی از سوی تولیدی دریا به موسسه آموزش عالی داده شده است، انرژی و فناوری طراحی انرژی در همه شاخه‌ها منابع هیدروکربن و غیره از حوزه‌های دیگر فعالیت‌های تحقیقاتی موسسه آموزش عالی است.

وی تاکید کرد: حوزه دیگر فعالیت تحقیقاتی موسسه آموزش عالی صنعتی امیرکبیر حوزه AI است و صنایع مهم ما این امر را مورد توجه خود قرار دادند به زودی آزمایشگاه بزرگ AI افتتاح می‌شود و تلاش می‌کنیم موسسه آموزش عالی صنعتی امیرکبیر در خدمت نیازهای فنی و فناوری طراحی کشور قرار بگیرد اگر چه اساتید مبدا و دانشجویان پرتوان مجری همه این فعالیت‌های تحقیقاتی در موسسه آموزش عالی صنعتی امیرکبیر هستند.


توسعه علم، فناوری و پیشرفت پیوند می‌خورد. علم از پیشگام‌های اصلی بهره وری و پیشرفت به شمار می‌رود. نخبگان علمی در اداره کشور باید جایگاه ویژه‌ای داشته باشند و از نظرات و دیدگاه‌های آنها استفاده شود. کشورهای پیشرفته احساس برتری می‌کنند بسیاری از مسئولان تاکید می کنند جایگاه ویژه‌ای برای توسعه علم دانش تاکید می کننند. دانشجویان در داخل و خارج از کشور جایگاه خوبی پیدا کردند. در زمینه فعالیت‌های تحقیقاتی خوبی در موسسه آموزش عالی صورت گرفته است. برنامه کلان موسسه آموزش عالی ما یک مجموعه موزونی هست که انجام برنامه‌ریزی درست موجب شد تا در حوزه آموزشی، برنامه آموزشی خوبی داشته باشیم. سرپرست موسسه آموزش عالی صنعتی امیرکبیر از فعالیت تحقیقاتی این موسسه آموزش عالی در ۴ حوزه مهم فنی و فناوری طراحی به صورت گسترده و کلان خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *