آذر فخر، بازیگر صحنه نمایش، درگذشت.

آذر فخر بازیگر تئاتر درگذشت

0 نظر


در دهه‌های ۴۰ و ۵۰، آذر فخر به عنوان فارغ‌التحصیل رشته صحنه نمایش موسسه آموزش عالی تهران در نمایش‌های مختلف حضور داشت و با کارگردانان مشهوری همکاری کرد. او در اثرهایی همچون «افول»، «ارثیه ایرانی»، «سرگذشت مرد خسیس»، «فرفره‌ها»، «سگی در خرمن جا»، «تامارزوها»، «ملاقات بانوی سالخورده»، «مطبخ»، «مرگ همسایه»، «لبخند با شکوه آقای گیل»، «کسب و کار خانم وارن» و «آرامسایشگاه» نقش‌های مختلف ایفا کرد. انجمن بازیگران خانه صحنه نمایش نیز در چهارمین جشن خود از او تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، آذر فخر از فارغ‌التحصیلان رشته صحنه نمایش دانشکده هنرهای زیبای موسسه آموزش عالی تهران در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ در نمایش‌های متعددی به ایفای نقش پرداخته بود. وی تجربه همکاری با کارگردان‌های مطرح همچون حمید سمندریان، رکن‌الدین خسروی و عباس جوانمرد را در کارنامه کاری خود در عرصه صحنه نمایش به ثبت رسانده بود.

نمایش «افول» نوشته اکبر رادی و کارگردانی علی نصیریان، «ارثیه ایرانی» نوشته اکر برادی و کارگردانی خلیل موحددیلمقانی، «سرگذشت مرد خسیس» به کارگردانی خلیل موحددیلمقانی، «فرفره‌ها»، «سگی در خرمن جا» و «تامارزوها» به کارگردانی عباس جوانمرد، «ملاقات بانوی سالخورده» به کارگردانی حمید سمندریان، «مطبخ» و «مرگ همسایه» به کارگردانی جعفر والی و محمدعلی جعفری، «لبخند با شکوه آقای گیل» نوشته اکبر رادی و کارگردانی رکن‌الدین خسروی، «کسب و کار خانم وارن» به کارگردانی هرمز هدایت و «آرامسایشگاه» به نویسندگی و کارگردانی بهمن فرسی از جمله آثاری بودند که آذر فخر در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته بود.

انجمن بازیگران خانه صحنه نمایش در چهاردمین جشن خود از این بازیگر صحنه نمایش تجلیل کرده بود.


مشارکت فعال آذر فخر در نمایش‌های مختلف دوره‌های ۴۰ و ۵۰ صحنه نمایش، تجربه همکاری با کارگردانان برجسته، ایفای نقش در آثار متعددی از جمله “افول”، “ارثیه ایرانی”، “سرگذشت مرد خسیس”، “فرفره‌ها”، “سگی در خرمن جا”، “تامارزوها”، “ملاقات بانوی سالخورده”، “مطبخ”، “مرگ همسایه”، “لبخند با شکوه آقای گیل”، “کسب و کار خانم وارن” و “آرامسایشگاه” و تجلیل انجمن بازیگران خانه صحنه نمایش از او در چهاردمین جشن خود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *