آدیداس برای اولین بار در ۳۲ سال گذشته ضرر داشت

آدیداس برای نخستین بار در ۳۲ سال گذشته ضرر کرد


شرکت آدیداس آلمان برای نخستین بار در ۳۲ سال گزارش ضرر مالی را اعلام کرده است، در حالی که در سال ۲۰۲۲ سود قابل توجهی داشته بود. این ضرر بخاطر مشکلات همکاری با نام تجاری ییزی آمریکا متعلق به کانیه وست اعلام شده است. بر خلاف این وضعیت، مدیران آدیداس قصد دارند که همچنان به سهامداران خود سود تقسیم کنند. همچنین، شرکت تصمیم گرفته است از بازار روسیه کناره بگیرد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور به نقل از تاس، شرکت ساخت و ساز البسه ورزشی آدیداس آلمان، در گزارش عملکرد مالی سال ۲۰۲۳ خود برای نخستین بار در ۳۲ سال گذشته اعلام زیان کرد.

در حالی که آدیداس در سال ۲۰۲۲ معادل ۶۳۸ میلیون یورو سود کرده بود اما در سال ۲۰۲۳ ضرر عملیاتی ۵۸ میلیون یورویی و ضرر خالص ۱۴ میلیون یورویی را گزارش کرده است.

دلیل ضرر آدیداس مختل شدن همکاری این شرکت با نام تجاری ییزی آمریکا متعلق به کانیه وست اعلام شده است. مدیران آدیداس البته قصد دارند همانند سال گذشته به ازای هر سهم ۷۰ سنت یورو تقسیم سود داشته باشند.

این شرکت البته در مارس سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که از بازار روسیه هم خارج می‌شود و به فاصله چند روز این تصمیم خود را عملیاتی کرد.


متاسفانه آدیداس در سال ۲۰۲۳ برای نخستین بار در ۳۲ سال گذشته زیان داشته است، این ضرر به دلیل مختل شدن همکاری با نام تجاری ییزی آمریکا متعلق به کانیه وست اعلام شده است. اما مدیران آدیداس قصد دارند همچنان به تقسیم سود مانند سال گذشته ادامه دهند و هر سهم ۷۰ سنت یورو به سهامداران پرداخت کنند. از مارس سال ۲۰۲۲، آدیداس همچنین تصمیم گرفت بازار روسیه را ترک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *