آخرین وضعیت منابع آبی آذربایجان شرقی و کاهش چشمگیر باران‌ها

آخرین وضعیت منابع آبی آذربایجان شرقی و کاهش چشمگیر بارش‌ها


در گفت و گو با خبرنگار دیجیاتور، یوسف غفارزاده درباره آخرین وضعیت منابع آبی و کاهش بارش‌ها صحبت کرد. وی به اطلاع رسانی درباره وضعیت منابع منابع آبی استان تبریز پرداخت و اظهار داشت که در سال جاری، ۵۱.۵ میلی‌متر بارش در این منطقه رخ داده است که نسبت به سال قبل ۳۲.۷ درصد افزایش و نسبت به میانگین درازمدت ۳۴.۳ درصد کاهش دارد. همچنین، بیشترین بارش در ایستگاه مراغه با ۸۶.۸ میلی‌متر و کمترین بارش در ایستگاه میانه با ۲۶.۱ میلی‌متر ثبت شده است. غفارزاده توصیه کرد که در سازماندهی منابع آبی کلان‌شهر تبریز به کمبود منابع منابع آبی زیرزمینی نیز توجه شود و آگاهی‌بخشی خوبی صورت گیرد تا بتوان به طور بهینه با منابع منابع آبی برخورد کرد.

یوسف غفارزاده در گفت و گو با خبرنگار دیجیاتور در خصوص آخرین وضعیت منابع آبی و کاهش چشمگیر بارش‌ها، از پر نشدن سد نهند تبریز خبر داد و گزارشی از وضعیت منابع منابع آبی استان، بارش‌ها، روان منابع آبی‌ها، ذخایر سدهای استان ارائه کرد.

غفارزاده با بیان اینکه تا آخر آذرماه سال آبی (۱۴۰۳-۱۴۰۲)، ۵۱.۵ میلی‌متر است، گفت: این میزان بارندگی در مقایسه با مشابه سال قبل ۳۲.۷ درصد افزایش و نسبت به مشابه درازمدت ۳۴.۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: بیشترین بارش در سال جاری در ایستگاه مراغه با ۸۶.۸ میلی‌متر و کمترین بارش در ایستگاه میانه با ۲۶.۱ میلی‌متر اتفاق افتاده است.

غفارزاده خاطرنشان کرد: باتوجه به وضعیت فعلی بارش‌ها، باید در سازماندهی منابع آبی کلان‌شهر تبریز به کمبود منابع منابع آبی زیرزمینی هم توجه داشته باشیم که در این میان آگاهی‌بخشی به مصرف‌کنندگان برای همراهی مطلوب در سازماندهی بهینه منابع منابع آبی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


در گفت و گو با خبرنگار دیجیاتور یوسف غفارزاده به وضعیت منابع آبی و کاهش بارش‌ها اشاره کرد. او اعلام کرد که سد نهند تبریز هنوز پر نشده است و در گزارشی درباره وضعیت منابع منابع آبی استان، بارش‌ها، روان منابع آبی‌ها و ذخایر سدهای استان صحبت کرد. او با بیان اینکه بارندگی در مقایسه با سال قبل افزایش یافته است، اظهار کرد که بیشترین بارش در سال جاری در ایستگاه مراغه و کمترین بارش در ایستگاه میانه رخ داده است. غفارزاده تاکید کرد که در سازماندهی منابع آبی کلان‌شهر تبریز نیاز به توجه به کمبود منابع منابع آبی زیرزمینی و آگاهی‌بخشی به مصرف‌کنندگان برای مشارکت مطلوب در سازماندهی بهینه منابع منابع آبی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *