سد کرج به گرمدره رسیدند با منابع آبی

آب سد کرج به گرمدره رسید

به گزارش دیجیاتور، مجتبی عبداللهی ظهر پنج شنبه با حضور در محل مخزن ذخیره منابع آبی پنج هزار مترمکعبی گرمدره گفت: یکی از شهرهایی که در ایام مختلف سال به ویژه در تابستان امسال دچار تنش آبی بود، شهر گرمدره است که مردم این شهر از این بابت گله‌مند بودند.

وی ادامه داد: با همکاری سازماندهی شهری و آبفای استان البرز، در کوتاه‌ترین زمان ممکن خط انتقال منابع آبی از کرج تا مخزن گرمدره اجرا و این شهر، دارای منابع آبی مستقیم به مخازن ورودی از سد امیرکبیر کرج شد.

استاندار البرز هزینه این پروژه را ۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد: با این اتفاق خوب، مشکلی از بابت منابع آبی شرب در حوزه شهر گرمدره نداریم و مردم این شهر از نعمت منابع آبی آشامیدنی سد امیرکبیر بهره‌مند شدند.

عبداللهی با اشاره به اجرای طرح مشارکتی سازماندهی شهری گرمدره و آبفای استان البرز، پیشنهاد احداث یک مخزن ذخیره منابع آبی جدید به صورت مشترک بین سازماندهی شهری و آبفا را ارائه داد.

گفتنی است خط انتقال منابع آبی از کرج به گرمدره با قطر ۳۰۰ و ۴۰۰ میلی متر به طول ۶ هزار و ۴۰۰ متر و با ظرفیت انتقال منابع آبی به میزان ۷۰ لیتر بر ثانیه، مردم شهر گرمدره را از منابع آبی سد کرج برخوردار کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *