منابع آبی دریا به اصفهان تا سال آینده و به زاهدان تا پایان حکومت می‌رسد.

آب دریا تا سال آینده به اصفهان و تا پایان دولت به زاهدان می‌رسد

0 نظر


در جلسه‌ای که در خصوص بررسی طرح‌های انتقال منابع آبی برگزار شد، گزارشی از پیشرفت پروژه‌های انتقال منابع آبی از دریای عمان و خلیج فارس به شرق و فلات مرکزی ایران ارائه و اعلام شد. در این گزارش آمده است که منابع آبی دریا تا اوایل سال آینده به اصفهان و تا پایان حکومت به زاهدان می‌رسد. معاون اول مقام عالی رتبه نیز به اهمیت مسئله منابع آبی اشاره کرده و بیان کرده است که طرح‌های انتقال منابع آبی می‌توانند بخشی از تنش آبی را در حکومت سیزدهم مرتفع کنند. در این جلسه، معاون اول مقام عالی رتبه از وزرای نیرو و تولیدی، استخراج معدنی و بازرگانی خواست تا یک طرح جامع برای انتقال منابع آبی از دریا تهیه کنند. همچنین از ضرورت بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا در زمینه شیرین‌سازی، انتقال منابع آبی دریا و استفاده از منابع آبی‌های نامتعارف نیز تاکید شده است. در ادامه این جلسه، گزارشی از پیشرفت پروژه‌های انتقال منابع آبی دریای عمان (کریدور شرق)، پروژه‌های انتقال خلیج فارس به فلات مرکزی و انتقال منابع آبی دریای عمان به اصفهان ارائه شده و پیشرفت این پروژه‌ها به طور مفصل بررسی شده است. براساس گزارش، در پروژه انتقال منابع آبی دریای عمان (کریدور شرق) و پروژه انتقال خلیج فارس به فلات مرکزی پیشرفت‌های قابل توجهی صورت گرفته است. همچنین پروژه انتقال منابع آبی به اصفهان نیز در فاز نخست با پیشرفت ۵۷ درصدی تا اوایل سال آینده به پایان می‌رسد.

به گزارش دیجیاتور، در جلسه‌ای در خصوص بررسی طرح‌های انتقال منابع آبی به ریاست معاون اول رئیس جمهور گزارشی از میزان پیشرفت پروژه‌های انتقال منابع آبی دریای عمان و خلیج فارس به شرق و فلات مرکزی ایران ارائه و اعلام شد منابع آبی دریا تا اوایل سال آینده به اصفهان و تا پایان حکومت به زاهدان می‌رسد.

محمد مخبر در این جلسه با اشاره به اهمیت مسئله منابع آبی به عنوان یکی از مؤلفه‌های قدرت و حاکمیت کشورها در سالهای آینده تاکید کرد: موضوع منابع آبی تأثیر اساسی بر معیشت، رفاه و امنیت غذایی مردم دارد و با توجه به دسترسی‌های ایران به دریا و دریاکنار در شمال و جنوب کشور و ایجاد یک شبکه انتقال منابع آبی سراسری در داخل، بخش بزرگی از مسئله تنش آبی در حکومت سیزدهم مرتفع خواهد شد.

در این جلسه که وزرای نیرو و تولیدی، استخراج معدنی و بازرگانی، معاون اجرایی مقام عالی رتبه، مسئولان دستگاه‌های مربوطه و مدیران عامل بنگاه‌های بزرگ مالی کشور حضور داشتند، معاون اول رئیس جمهور از وزرای نیرو و تولیدی، استخراج معدنی و بازرگانی خواست تا یک طرح جامع برای انتقال منابع آبی از دریا در کشور تهیه کنند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: اقدامات حکومت در راه اندازی خطوط انتقال منابع آبی از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی و استان‌های پر تنش آبی به عنوان طرح ماندگار حکومت سیزدهم در تمامی محافل علمی و نخبگانی کشور یاد می‌شود که بخش مهمی از این موفقیت و دستاورد حکومت سیزدهم به دلیل پیش بینی و تدوین مدل تأمین مالی این پروژه‌ها بود که توانستیم بخشی از این خطوط را به ویژه در شهر یزد بهره برداری کنیم تا جایی که در تابستان سال جاری این شهر با کوچک‌ترین مسئله تنش آبی مواجه نبود.

وی بر ضرورت بهره گیری از فناوری‌های روز دنیا در زمینه شیرین سازی، انتقال منابع آبی دریا و استفاده از منابع آبی‌های نامتعارف تاکید و تصریح کرد: تجربه وزارت نیرو در خصوص بهره گیری از طرح آبیاری زیر سطحی و کاهش مصرف منابع آبی و افزایش راندمان ساخت و ساز سه برابری نشانگر اهمیت به روز بودن و بهره گیری از فناوری در توزیع منابع آبی دارد.

مخبر از وزرای نیرو و صمت خواست تا در اجرای خطوط انتقال منابع آبی به دنبال ایجاد و تعریف یک شبکه انتقال منابع آبی سراسری از دریا در داخل کشور باشند.

در ادامه این جلسه گزارشی از میزان پیشرفت پروژه انتقال منابع آبی دریای عمان (کریدور شرق)، پروژه انتقال خلیج فارس به فلات مرکزی و انتقال منابع آبی دریای عمان به اصفهان و همچنین اقدامات انجام شده برای تسریع پیشرفت این پروژه‌ها ارائه شد.

طبق این گزارش در پروژه انتقال منابع آبی دریای عمان و در کریدور شرق تا انتهای آذرماه سال جاری پیشرفت کلی طرح به میزان حدود ۱۳ درصد و همچنین پیشرفت کریدور شرق تا زاهدان ۲۴ درصد اعلام شد.

همچنین بر اساس این گزارش پروژه انتقال منابع آبی در فاز نخست با پیشرفت ۵۷ درصدی تا اوایل سال آینده به اصفهان می‌رسد.


میزان پیشرفت پروژه‌های انتقال منابع آبی دریای عمان و خلیج فارس به شرق و فلات مرکزی ایران اعلام شد. این طرح‌ها منجر به این خواهد شد که منابع آبی دریا تا اوایل سال آینده به اصفهان و تا پایان حکومت به زاهدان برسد. مسئله منابع آبی تأثیر اساسی در معیشت، رفاه و امنیت غذایی مردم دارد و با توجه به دسترسی‌های ایران به دریا و سواحل در شمال و جنوب کشور و ایجاد شبکه انتقال منابع آبی سراسری در داخل، بخش بزرگی از مسئله تنش آبی در حکومت سیزدهم رفع خواهد شد. در جلسه مذکور، معاون اول مقام عالی رتبه از وزرای نیرو و تولیدی، استخراج معدنی و بازرگانی خواست تا یک طرح جامع برای انتقال منابع آبی از دریا در کشور تهیه کنند. اقدامات حکومت در راه اندازی خطوط انتقال منابع آبی از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی و استان‌های پر تنش آبی به عنوان طرح ماندگار حکومت سیزدهم مورد توجه قرار می‌گیرد و توانستیم بخشی از این خطوط را به ویژه در شهر یزد بهره ببریم. همچنین بهره گیری از فناوری‌های روز دنیا در زمینه شیرین سازی منابع آبی و انتقال منابع آبی دریا و استفاده از منابع آبی‌های نامتعارف نیز مورد تأکید قرار گرفت. مخبر خواست که در اجرای خطوط انتقال منابع آبی به دنبال ایجاد و تعریف یک شبکه انتقال منابع آبی سراسری باشیم. گزارشی از میزان پیشرفت پروژه انتقال منابع آبی دریای عمان و خلیج فارس به فلات مرکزی و انتقال منابع آبی دریای عمان به اصفهان و همچنین اقدامات انجام شده برای تسریع پیشرفت این پروژه‌ها نیز ارائه شد. طبق این گزارش، در پروژه انتقال منابع آبی دریای عمان و در کریدور شرق تا انتهای آذرماه سال جاری پیشرفت کلی طرح حدود ۱۳ درصد است و پیشرفت کریدور شرق تا زاهدان ۲۴ درصد است. همچنین نشان داده شد که پروژه انتقال منابع آبی در فاز نخست با پیشرفت ۵۷ درصدی تا اوایل سال آینده به اصفهان می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *