اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ منابع آبی تهران

۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ آب تهران


در این متن آمده است که شرکت منابع آبی منطقه تهران، برای تکمیل طرح آبیاری اراضی زراعت چهار شهرستان جنوب غربی تهران که شامل رباط‌کریم، شهریار، بهارستان و دین محمدی‌شهر است، نیاز به تأمین اعتبارات موردنیاز دارد. مدیرعامل شرکت منابع آبی منطقه تهران برای تأمین اعتبارات، اقدامات لازم را در همکاری با فرمانداری‌ها، استانداری تهران و سازمان سازماندهی و برنامه‌ریزی استان انجام خواهد داد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از شرکت منابع آبی منطقه تهران، بهزاد پارسا مدیرعامل شرکت منابع آبی منطقه تهران، گفت: ضرورت دارد پیگیری و اقدام‌های لازم به‌منظور تأمین اعتبارات موردنیاز با استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی و مشارکت ذی‌نفعان، فرمانداری‌های شهرستان‌های ذی‌نفع، استانداری تهران و سازمان سازماندهی و برنامه‌ریزی استان تهران انجام شود.

وی ادامه داد: طرح فوق از جمله طرح‌های استانی شرکت منابع آبی منطقه تهران است که از سال ۱۳۹۱ آغاز شده اما به دلیل مشکلات ناشی از تأمین‌نشدن اعتبارات موردنیاز تکمیل طرح تابه‌حال به‌صورت کامل اجرا نشده است.

مدیرعامل شرکت منابع آبی منطقه‌ای تهران با اشاره به اینکه با مسافرت ریاست‌جمهوری به شهرستان شهریار میزان ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبارات مصوب مسافرت ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۱ برای این طرح منظور و میزان ۳۰۹ میلیارد ریال آن در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از طرف خزانه به این طرح اختصاص داده شد، گفت: با استفاده از این اعتبارات عملیات تکمیلی ساخت و برق‌رسانی سه ایستگاه پمپاژ به اتمام و تا پایان سال جاری آماده بهره‌برداری خواهند بود.

پارسا هدف از ایجاد طرح فوق را بهبود آبیاری اراضی زراعت ۴ شهرستان جنوب غرب تهران متشکل از شهرستان‌های رباط‌کریم، شهریار، بهارستان و دین محمدی‌شهر در وسعتی حدود ۷ هزار هکتاری و با استفاده از پساب تصفیه‌خانه فیروز بهرام دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین نتایج مطالعات فناوری طراحی ارزش دستیابی به هدف فوق از طریق ۹ ایستگاه پمپاژ انجام خواهد پذیرفت.


این طرح به‌صورت کامل اجرا نشده است. با استفاده از اعتبارات موردنیاز، عملیات تکمیلی ساخت و برق‌رسانی سه ایستگاه پمپاژ تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید. هدف از ایجاد این طرح بهبود آبیاری اراضی زراعت چهار شهرستان جنوب غرب تهران است. این طرح بر اساس مطالعات فناوری طراحی و با استفاده از ۹ ایستگاه پمپاژ انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *