کاهش ۲۸ درصدی استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها

کاهش ۲۸درصدی مازوت سوزی در نیروگاه‌ها


در این متن آمده است که برنامه‌ریزی‌ها و اقدام‌های انجام‌شده منجر به افزایش ۱۲ درصدی گازرسانی به نیروگاه‌ها در ۹ ماه ۱۴۰۲ شده است. همچنین، با توجه به ضرورت مصرف منابع انرژی، تاکید شده است که استفاده از منابع انرژی در دیگر بخش‌ها به‌ویژه در فصل زمستان منجر به پایداری گازرسانی به نیروگاه‌ها و کاهش مصرف سوخت مایع شده و آلاینده‌ها اکوسیستم را کاهش می‌دهد. همچنین، آمده است که مصرف گازوئیل و مازوت در نیروگاه‌ها نسبت به زمان مشابه پارسال کاهش یافته است به دلیل تزریق بیشتر منابع انرژی به نیروگاه‌ها.

به گزارش دیجیاتور به نقل از وزارت منابع هیدروکربن، سعید عقلی مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در خصوص افزایش ۱۲ درصدی گازرسانی به نیروگاه‌ها در ۹ ماه ۱۴۰۲، گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدام‌های انجام‌شده، از ابتدای امسال تا پایان آذرماه شاهد افزایش ۱۲ درصدی گازرسانی به نیروگاه‌ها بودیم.

وی با تأکید بر ضرورت مصرف منابع انرژی توسط دیگر بخش‌ها به‌ویژه در فصل زمستان به‌منظور پایداری گازرسانی به نیروگاه‌ها، تاکید کرد: این اقدام سبب کاهش مصرف سوخت مایع و به تبع آن آلاینده‌ها کمتر محیط زیستی می‌شود.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران افزود: مصرف گازوئیل و مازوت در نیروگاه‌های کشور در همین بازه زمانی نسبت به زمان مشابه پارسال به‌ترتیب ۲۴ و ۲۸ درصد کاهش یافته که به‌دلیل تزریق بیشتر منابع انرژی به نیروگاه‌ها بوده است.


نتیجه‌ی مورد نظر در این متن این است که در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲، مصرف منابع انرژی در نیروگاه‌ها با برنامه ریزی‌ها و اقدامات انجام شده به نسبت زمان مشابه سال قبل، ۱۲ درصد افزایش داشته است. این افزایش به دلیل کاهش استفاده از سوخت‌های مایع مانند گازوئیل و مازوت در نیروگاه‌ها است که در نتیجه آن، آلاینده‌ها اکوسیستم نیز کاهش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *