ژاپنی‌ها فضانورد به ماه می‌فرستند.

ژاپن فضانورد به ماه می فرستد


ناسا قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ دوباره فضانوردان آمریکایی را پس از نیم قرن به ماه بفرستد و احتمالاً یک فضانورد ژاپنی نیز روی قمر زمین فرود بیاید. دو کشور در حال مذاکره برای انجام این برنامه هستند و به نظر می رسد تا ماه آینده نهایی شود. ژاپن علاوه بر ساخت گیت وی (ایستگاه هایی در مدار ماه)، مسئولیت ترانزیت مواد را نیز بر عهده دارد و در حال توسعه یک ماهنورد است. برنامه های بعدی نیز شامل گذر فضانوردان آمریکایی و کانادایی در نوامبر ۲۰۲۴ از کنار ماه و سپس فرود روی ماه به مدت یک هفته است. این عملیات با فضاپیمای ساخت اسپیس ایکس در اواخر ۲۰۲۵ صورت می گیرد و پس از آن در سال ۲۰۲۸ و ۲۰۲۹ سفرهای سالانه به ماه برنامه ریزی شده است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ساوث چاینا مورنینگ پست، ناسا قصد دارد با اجرای برنامه آرتمیس تا ۲۰۲۵ میلادی دوباره فضانوردان آمریکایی را پس از نیم قرن به ماه بفرستد و احتمالا یک فضانورد ژاپنی نیز روی قمر زمین فرود بیاید.

دو کشور مشغول مذاکره هستند تا دومین فضانورد ژاپنی نیز روی ماه فرود بیاید و پیش بینی می شود برنامه ها در این زمینه تا ماه آینده نهایی شود.

کامالا هریس معاون رییس جمهوری آمریکا قبلا گفته بود آمریکا تصمیم دارد تا ۲۰۲۹ میلادی یک فضانورد بین المللی همراه همتایان آمریکایی اش به سطح ماه بفرستد. البته او به طور دقیق مشخص نکرده بود این فضانورد از چه کشوری انتخاب می شود.

در این میان چند روز قبل فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در دیداری تایید کرد هر دو کشور سعی دارند گفتگوهای دیپلماتیک را تسریع کنند.

ژاپن در برنامه آرتمیس نه تنها در ساخت گیت وی( ایستگاه هایی در مدار ماه) مشارکت می کند بلکه مسوولیت حمل ونقل مواد را نیز برعهده دارد و از سوی دیگر مشغول توسعه یک ماه نورد است که فضانوردان بدون پوشیدن لباس فضانوردی می توانند آن را برانند.

سال گذشته ناسا به طور موفقیت آمیز فضاپیمای اوریون را بدون سرنشین به فضا فرستاد تا دور ماه بچرخد و به زمین بازگردد.

طبق برنامه ریزی ها قرار است فضانوردان آمریکایی و کانادایی در نوامبر ۲۰۲۴ طی یک ماموریت از کنار ماه بگذرند. این گام بعدی در ماموریت اکتشاف سیاره مذکور به حساب می آید و پس از آن قرار است فضانوردان به مدت یک هفته روی ماه فرود بیایند. این عملیات با فضاپیمای ساخت اسپیس ایکس و در اواخر ۲۰۲۵ میلادی انجام می شود. پس از آن و از۲۰۲۸ میلادی به بعد سالانه یک مسافرت به ماه انجام خواهد شد.


ناسا قصد دارد تا 2025 میلادی فضانوردان آمریکایی را پس از نیم قرن به ماه بفرستد. یک فضانورد ژاپنی نیز احتمالا روی قمر زمین فرود خواهد آمد. دو کشور مشغول مذاکره هستند تا دومین فضانورد ژاپنی نیز روی ماه بفرود بیاید و برنامه‌ها تا ماه آینده نهایی خواهند شد. آمریکا تصمیم دارد تا 2029 میلادی یک فضانورد بین المللی را به سطح ماه بفرستد. در جلسه‌ای همچنین تایید شد که ژاپن در برنامه آرتمیس به ساخت گیت وی مشارکت خواهد کرد و مسئولیت ترانزیت مواد را نیز برعهده دارد. همچنین در حال توسعه یک ماه نورد هستند. ناسا فضاپیمای اوریون را سال گذشته بدون سرنشین به فضا فرستاد تا دور ماه بچرخد و به زمین بازگردد. طبق برنامه ریزی ها، فضانوردان آمریکایی و کانادایی در نوامبر 2024 طی یک ماموریت از کنار ماه بگذرند و سپس به مدت یک هفته روی ماه فرود بیایند. این عملیات با فضاپیمای ساخت اسپیس ایکس و در اواخر 2025 میلادی انجام خواهد شد. سپس سالانه یک مسافرت به ماه انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *