بازرگانی بین‌الملل بیش از ۱۹ تن شمش طلا در مدت ۹ ماه

واردات بیش از ۱۹ تن شمش طلا در طول ماه


به گزارش دیجیاتور، گمرک اعلام کرده که در طول سال جاری تا پایان آذر ماه بیش از ۱۹ تن و ۲۴۶ کیلوگرم شمش طلا به ارزش یک میلیارد و ۲۲۸ میلیون دلار وارد کشور شده است. بازرگانی بین‌الملل شمش طلا با اختصاص ۲.۵۴ درصد از ارزش کل بازرگانی بین‌الملل کشور، رتبه چهارم اقلام عمده کالاهای وارداتی را به خود اختصاص داده است. بیشترین میزان بازرگانی بین‌الملل شمش طلا از گمرک فرودگاه امام (ره)، گمرک باشماق و گمرک تبریز صورت گرفته است. پس از این گمرک‌ها، بیشترین میزان بازرگانی بین‌الملل شمش طلا به گمرک مشهد، گمرک فرودگاه اصفهان، گمرک فرودگاه شیراز و گمرک اصفهان اختصاص داشته است. در آذرماه سال گذشته هیأت حکومت تصمیم گرفت تسهیلاتی برای بازرگانی بین‌الملل شمش طلا برقرار کند و پس از آن، بازرگانی بین‌الملل شمش طلا به کشور آغاز شد.

به گزارش دیجیاتور گمرک اعلام کرد که از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه بیش از ۱۹ تن و ۲۴۶ کیلوگرم شمش طلا به ارزش یک میلیارد و ۲۲۸ میلیون دلار از طریق گمرکات کشور وارد شده است.

بازرگانی بین‌الملل شمش طلا با اختصاص ۲.۵۴ درصد از ارزش کل بازرگانی بین‌الملل کشور در ۹ ماهه سال جاری، رتبه چهارم اقلام عمده کالاهای وارداتی کشور را به خود اختصاص داد.

در این مدت بیشترین میزان بازرگانی بین‌الملل شمش طلا از گمرک فرودگاه امام (ره) با ۶۷ درصد از وزن شمش طلا، گمرک باشماق با ۲۱.۱۵ درصد و گمرک تبریز با ۸.۷۵ درصد انجام گرفت.

بر اساس این گزارش، پس از سه گمرک فوق‌الذکر، بیشترین میزان بازرگانی بین‌الملل شمش طلا به گمرک مشهد، گمرک فرودگاه اصفهان، گمرک فرودگاه شیراز و گمرک اصفهان اختصاص داشت.

بنا بر این گزارش، هیأت حکومت در آذرماه سال گذشته مصوب کرد تا تسهیلاتی برای بازرگانی بین‌الملل شمش طلا برقرار شود. پس از این مصوبه، بازرگانی بین‌الملل شمش طلا به کشور آغاز شد.


بیش از ۱۹ تن و ۲۴۶ کیلوگرم شمش طلا با ارزش یک میلیارد و ۲۲۸ میلیون دلار از طریق گمرکات کشور وارد شده است. بازرگانی بین‌الملل شمش طلا با اختصاص ۲.۵۴ درصد از ارزش کل بازرگانی بین‌الملل کشور در ۹ ماهه سال جاری، رتبه چهارم اقلام عمده کالاهای وارداتی کشور را به خود اختصاص داد. بیشترین میزان بازرگانی بین‌الملل شمش طلا از گمرک فرودگاه امام (ره) با ۶۷ درصد از وزن شمش طلا، گمرک باشماق با ۲۱.۱۵ درصد و گمرک تبریز با ۸.۷۵ درصد انجام گرفت. پس از سه گمرک فوق‌الذکر، بیشترین میزان بازرگانی بین‌الملل شمش طلا به گمرک مشهد، گمرک فرودگاه اصفهان، گمرک فرودگاه شیراز و گمرک اصفهان اختصاص داشت. هیأت حکومت در آذرماه سال گذشته مصوب کرد تا تسهیلاتی برای بازرگانی بین‌الملل شمش طلا برقرار شود. پس از این مصوبه، بازرگانی بین‌الملل شمش طلا به کشور آغاز شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *