تأثیر شیلات در ساخت و ساز ۲.۶ میلیون تن به مدت ۱۰ سال آینده

نقش‌آفرینی شیلات در تولید ۲.۶ میلیون تن طی ۱۰ سال آینده


در کنگره بین المللی تحقیقات شیلات و آبزیان و رویداد فناوری های نوین شیلاتی که با حضور 18 کشور برگزار شد، سیدحسین حسینی برای ساخت و ساز پایدار آبزیان و شیلات، استفاده از کشت آبورزی را تاکید کرد و اشاره کرد که باید از تمام ظرفیت های تحقیقاتی، بهره برداران، متولیان و موسسه آموزش عالی ها در این راستا استفاده شود. او همچنین اظهار داشت که نقش آفرینی شیلات برای تأمین امنیت غذایی و ساخت و ساز 2.6 میلیون تن محصول در 10 سال آینده مشاهده می شود. علاوه بر این، با توسعه ساخت و ساز آبزیان از سواحل مکران و انتفاع از دانش شرکت های دانش بنیان، به ساخت و ساز حداکثری دست یافته خواهد شد. در ادامه ذکر شد که سهم شیلات از ساخت و ساز محصولات زراعت از لحاظ حجم 1 درصد است، اما ارزش فروش خارجی آن 10 درصد کل فروش خارجی را شامل می شود. در نهایت، سازمان شیلات ایران نیز راهکارهایی مانند توسعه دانش نانوحباب و استفاده از سیستم منابع آبی گردشی را به عنوان یافته های جدید در بخش ساخت و ساز آبزیان برشمرد و تواکید شد که تحقیقات و ساخت و ساز باید هم زمان و هم راستا با یکدیگر پیش بروند. در انتها معاون وزیر جهاد زراعت بیان کرد که ترویج یافته های تحقیقاتی و تقویت سازماندهی دانش در این مسیر ضروری است و سازمان تحقیقات باید با حوزه ساخت و ساز همفکری و هم افزایی داشته باشد.

به گزارش دیجیاتور، سیدحسین حسینی در هفتمین کنگره بین‌المللی تحقیقات شیلات و آبزیان و رویداد فناوری‌های نوین شیلاتی با رویکرد آموزشی، توانمندسازی و کارآفرینی که با حضور برخط ۱۸ کشور پیشرو در این تولیدی بود با اشاره به صید مسئولانه گفت: برای ساخت و ساز پایدار باید به سمت کشت منابع آبی‌ورزی پیش رویم و در این راستا لازم است از تمام ظرفیت‌های تحقیقاتی، بهره‌برداران، متولیان و موسسه آموزش عالی‌ها استفاده شود.

وی افزود: در راستای تأمین امنیت غذایی، نقش‌آفرینی شیلات برای ساخت و ساز ۲.۶ میلیون تن، طی ۱۰ سال آینده دیده شده است.

حسینی ادامه داد: توسعه ساخت و ساز آبزیان با مردمی‌سازی و توسعه درون‌زا را از سواحل مکران آغاز کردیم و امید است با استفاده از دانش شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانیم به ساخت و ساز حداکثری برسیم.

به گفته وی، سهم شیلات یک درصد از ساخت و ساز ۱۲۵ میلیون تنی محصولات زراعت است اما از لحاظ ارزشی ۱۰ درصد کل فروش خارجی را شامل می‌شود.

رئیس سازمان شیلات ایران توسعه دانش نانوحباب در ۱۸ استان کشور و استفاده از سیستم منابع آبی گردشی را از سایر یافته‌هایی برشمرد که از ورود دانش به بخش ساخت و ساز حاصل شده است و ادامه داد: اگر ارتباط ساخت و ساز با تحقیقات قطع شود، تمام ظرفیت‌ها به هدر خواهد رفت و لازم است محققان و متولیان ساخت و ساز در کنار هم و هم‌راستا با یکدیگر پیش بروند.

معاون وزیر جهاد زراعت خاطرنشان کرد: وزارت جهاد زراعت و سازمان شیلات وظیفه‌ای جز ترویج یافته‌های تحقیقاتی ندارند و تقویت سازماندهی دانش در این مسیر ضروری است.

حسینی با اعلام اینکه سازمان تحقیقات باید همفکری و هم‌افزایی با حوزه ساخت و ساز داشته باشد، ادامه داد: زراعت کشور ما از کشاورزان بسیاری از کشورها همچون سنگال بالاتر و پیشروتر است.


– ساخت و ساز پایدار باید با کشت منابع آبی‌ورزی پیش برویم و از تمام ظرفیت‌های تحقیقاتی، بهره‌برداران، متولیان و موسسه آموزش عالی‌ها استفاده کنیم.
– نقش‌آفرینی شیلات در تأمین امنیت غذایی و ساخت و ساز ۲.۶ میلیون تن در ۱۰ سال آینده.
– توسعه ساخت و ساز آبزیان با مردمی‌سازی و توسعه درون‌زا را از سواحل مکران آغاز کرده‌ایم و امیدواریم با استفاده از دانش شرکت‌های دانش‌بنیان به ساخت و ساز حداکثری برسیم.
– سهم شیلات از ساخت و ساز محصولات زراعت یک درصد است اما از لحاظ ارزشی ۱۰ درصد کل فروش خارجی را شامل می‌شود.
– توسعه دانش نانوحباب در استان‌های کشور و استفاده از سیستم منابع آبی گردشی از ورود دانش به بخش ساخت و ساز حاصل شده است.
– ارتباط ساخت و ساز با تحقیقات باید حفظ شود و محققان و متولیان ساخت و ساز باید با یکدیگر همفکری و هم‌افزایی کنند.
– تقویت سازماندهی دانش در ترویج یافته‌های تحقیقاتی ضروری است.
– همفکری و هم‌افزایی بین سازمان تحقیقات و حوزه ساخت و ساز ضروری است.
– زراعت کشور از بسیاری از کشورها بهتر و پیشروتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *