معرفی برگزیدگان جوایز اثر سینمایی فجر/ محمود کلاری بین‌المللی

معرفی برگزیدگان فیلم فجر/ محمود کلاری جایزه بین‌الادیان گرفت


در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی اثر سینمایی فجر برگزیدگان بخش‌های مختلف معرفی شدند. مراسم اختتامیه با حضور وزیر میراث و ارشاد اسلامی و سایر هنرمندان و مدیران فرهنگی و هنری در سالن اصلی برج میلاد برگزار شد. برنامه از تیزری انیمیشنی از اثر سینمایی‌های مطرح مطالعات تاریخی سینمای ایران و کلیپی آرشیوی از بهمن ۵۷ آغاز شد. دبیر جشنواره تاکید کرد که این دوره تجربه‌ای گرانقدر برای سینمای ایران بوده و برگزیدگان بخش بین‌المللی نیز معرفی شدند که در نهایت این گزارش تکمیل شد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، روز دوشنبه ۲۲ بهمن چهل و دومین جشنواره بین‌المللی اثر سینمایی فجر به ایستگاه پایانی رسید تا این دوره هم با فراز و فرودهای خود به اتمام برسد.

در این مراسم، چهل و دومین جشنواره اثر سینمایی فجر برگزیدگان بخش‌های مختلف خود را معرفی می‌کند.

دقایقی پیش و با حدود ۳۰ دقیقه تاخیر مراسم اختتامیه با اجرای محمدرضا شهیدی‌فر، با حضور وزیر میراث و ارشاد اسلامی، رییس سازمان سینمایی و جمعی از هنرمندان و مدیران فرهنگی و هنری در سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد آغاز شد.

در ابتدای مراسم تیزری انیمیشنی از چندین اثر سینمایی مطرح مطالعات تاریخی سینمای تحول سیاسی نظیر «هامون»، «از کرخه تا راین»، «خانه دوست کجاست» و چندین اثر سینمایی دیگر پخش شد.

سپس کلیپی حاوی تصاویری آرشیوی از بهمن سال ۵۷ با نریشن ابوالحسن تهامی پخش شد.

در ادامه مجتبی امینی دبیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی اثر سینمایی فجر به ایراد سخنانی پرداخت و گفت: به پایان ۱۱ روز خاطره‌انگیز و پرشور رسیدیم. در بخش ملی و در رقابتی نفس‌گیر ۳۳ اثر سینمایی نمایش داده شد. در بخش نگاه که از جذاب‌ترین بخش‌های هر دوره است، آثاری به صحنه رفت که نویددهنده حضور هنرمندانی مستعد در سینمای ایران دارد.

وی تاکید کرد: خوشحالم جشنواره چهل و دوم یاد قهرمانان ملی ایران، شهید احمد کاظمی، شهید شیرودی و شهید زین‌الدین را از خود به یادگار گذاشت. استقبال بی‌نظیر مردم این چشم‌انداز را پررنگ کرد که اکران سال پیش رو گرم و پرمخاطب باشد.

امینی اظهار کرد: خاطرات باشکوه این دوره تجربه‌ای گرانقدر برای ما و سینمای ایران است. 

سپس برگزیدگان بخش بین‌الملل جشنواره چهل و دوم به شرح ذیل معرفی شدند:

بخش بین‌الادیان:

اهدای دیپلم افتخار به «تابستان همان سال» محمود کلاری

اهدای سیمرغ بلورین به «شور عاشقی» داریوش یاری

این گزارش تکمیل می‌شود …


جشنواره چهل و دوم بین‌المللی اثر سینمایی فجر به پایان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *