قیمت کاکائو دو برابر شده است.

قیمت کاکائو ۲ برابر شد


قیمت دانه کاکائو به بالاترین میزان تاریخی خود در بازار جهانی رسیده است، که این امر به کم‌آبی در غرب آفریقا، جایی که بخش اعظمی از ساخت و ساز جهانی کاکائو صورت می‌گیرد،باز می‌گردد. در معاملات روز گذشته، قیمت هر تن دانه کاکائو به حدود ۶ هزار دلار رسیده و کاهش ۳۹ درصدی ساخت و ساز در شاخ آفریقا و ۳۵ درصدی ساخت و ساز در غنا نیز در افزایش قیمت این ماده غذایی تأثیرگذار بوده است.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور به نقل از راشاتودی، از آنجا که بخش اعظمی از دانه کاکائوی عرضه شده به بازار جهانی از سوی کشور غرب آفریقا انجام می‌شود، کم‌آبی در این منطقه موجب شده تا شاهد رسیدن قیمت این ماده غذایی به بالاترین میزان در مطالعات تاریخی معاملات آن باشیم.

در معاملات روز گذشته در بازار سهام بین قاره‌ای نیویورک، قیمت هر تن دانه کاکائو به حدود ۶ هزار دلار رسید که حتی نسبت به رکورد قبلی در سال ۱۹۷۷ با رقم ۵۳۷۹ دلار درهر تن، افزایش قابل توجهی دارد.

به طور کلی از ابتدای سال جاری تا کنون قیمت کاکائو در بازار جهانی دو برابر شده است.

کارشناسان می‌گویند کم‌آبی در شاخ آفریقا و غنا بیشترین تأثیر را در افزایش قیمت کاکائو داشته چرا که این دو کشور دو سوم کل دانه کاکائوی عرضه شده بازار جهانی را ساخت و ساز می‌کنند.

ساخت و ساز کاکائو در شاخ آفریقا ۳۹ درصد کاهش یافته و در غنا هم ۳۵ درصد کمتر شده است.


افزایش قیمت کاکائو به بالاترین میزان در مطالعات تاریخی معاملات آن باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *