حفظ وزن به وسیله قرصی که با لرزش در معده بهبود میابد

قرصی که با لرزیدن در معده لاغر می کند


در این متن، یک قرص جدید برای درمان چاقی مفرط معرفی شده است. این قرص در تحقیقات روی حیوانات آزمایش شده و با تحریک حساسیت معده، منجر به کاهش مصرف غذا تا ۴۰ درصد می‌شود. با مصرف این قرص، مکانیسم فیزیولوژیکی معده تحت تأثیر قرار می‌گیرد و هورمون‌هایی که در فرآیند هضم غذا نقش دارند، ساخت و ساز می‌شوند. این امر باعث ایجاد احساس سیری می‌شود و میزان هورمون گرسنگی کاهش می‌یابد. قرص به صورت یک مولتی ویتامین با غشای ژلاتینی طراحی شده است که با مایعات معده حل شده و با ارتعاشات، فعال می‌شود. در آزمایشات حیوانی، کاهش مصرف غذا با فعال شدن قرص حدود ۴۰ درصد افزایش یافته و افزایش وزن بهبود یافته است. همچنین، نحوه فعال شدن قرص در صورت تماس با معده و دفع آن از بدن نیز بررسی شده است. محققان در حال بررسی امکان افزایش طول عمر قرص در معده هستند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این قرص روی حیوانات آزمایش شده و غذای مصرفی را تا ۴۰ درصد کاهش داد. محققان امیدوارند پس از آزمایش ها از این قرص به عنوان یک روش کم تهاجمی برای درمان چاقی مفرط استفاده کنند.

هنگامیکه افراد غذا می خورند، به دلیل آنکه غذا فضای داخل معده را پر می کند، این عضو ورم می کند. این کشش معده توسط گیرنده‌های مکانیکی تشخیص داده می‌شود که سیگنالی را به مغز می‌فرستند. سپس آبشاری از واکنش‌ها آغاز می‌شود، از جمله ساخت و ساز انسولین و هورمون‌هایی مانند پپتید C، Pyy و GLP-۱ که به هضم غذا کمک می‌کنند. چنین روندی سبب می شود افراد احساس سیری کنند و از سوی دیگر سطح گرلین (هورمون گرسنگی) کاهش می یابد. در این زمان فرد از غذا خوردن دست می کشد. این امر زمانی اتفاق می افتد که معده پر است، بنابراین به افرادی که رژیم غذایی می گیرند، توصیه می شود قبل از وعده غذایی منابع آبی بنوشند.

شریا سرینیواسان یکی از دانشجویان فارغ التحصیل MIT روی اینکه می شود لایه داخلی معده را به طور مصنوعی بزرگتر و ارتعاشات حسی القا کرد تحقیق کرد این فرایند سبب می شود ماهیچه ها بیش از پیش کش بیایند و حس بزرگ شدن و فعالسازی هورمون ها را ایجاد می کند.

او به عنوان یک دانشجوی مقطع فوق دکتری با گروهی از محققان همکاری کرد تا قرصی به اندازه یک مولتی ویتامین با عنصر ارتعاشی بسازد. این قرص حاوی غشای ژلاتینی است که با مایعات داخل معده حل می شود. این مدار اتصال باتری اکسید نقره موجود در قرص را با عنصر ارتعاشی تکمیل و در نتیجه آن را فعال می کند.

محققان در آزمایش های حیوانی متوجه شدند ارتعاشات دریافت کننده های مکانیکی را فعال کرده و به آزادسازی هورمون ها منجر شده اند. ردیابی سطح این هورمون ها تایید می کند که حجم آزادسازی آنها به اندازه حجم آن بعد از غذا خوردن بوده است.

هنگامیکه قرص ۲۰ دقیقه قبل ازغذا دادن به حیوانات فعال شد، مصرف غذا حدود ۴۰ درصد بیشتر از زمانی که قرص فعال نبود، کاهش یافت. محققان متوجه شدند افزایش وزن هنگام مصرف قرص کندتر می شود.

این قرص طوری طراحی شده تا حدود ۳۰ دقیقه پس از رسیدن به معده مرتعش شود و در حیوان پس از ۴تا۵ روز از بدن حیوان دفع شود. محققان هم اکنون مشغول بررسی فعالسازی قرص به طور بی سیم هستند تا برای مدتی طولانی تر در معده باقی بماند.


انتظار می رود این قرص به عنوان یک روش کم تهاجمی برای درمان چاقی مفرط استفاده شود. این قرص می تواند باعث کاهش مصرف غذا تا ۴۰ درصد شود. هدف از این قرص ایجاد حس سیری در افراد است که باعث می شود دست از خوردن غذا بکشند. این قرص توسط گیرنده‌های مکانیکی در معده فعال می شود و هورمون هایی مانند پپتید C، Pyy و GLP-۱ را آزاد می کند که به هضم غذا کمک می کنند. با مصرف این قرص، مصرف غذا بیشتر باید ۲۰ دقیقه پس از مصرف قرص رخ دهد و میزان افزایش وزن هنگام مصرف قرص کاهش می یابد. این قرص زمانیکه به معده رسیده و مرتعش شود، باید از بدن دفع شود. در حال حاضر، محققان در حال بررسی فعالسازی قرص به طور بی سیم هستند تا مدت زمان بیشتری در معده باقی بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *