تصویب مقررات جدید مخابرات هند

قانون جدید ارتباطات هند تصویب شد


لایحه مخابرات ۲۰۲۳ در مجلس علیای پارلمان هند تصویب شد. این لایحه، مقررات پیشین در زمینه مخابرات را لغو کرده و حکومت هند را قادر می سازد تا سرویس های مخابراتی و شبکه های ارتباطی را استفاده و کنترل کند و تردد داده را با توجه به منافع ملی رصد کند. همچنین این لایحه احراز هویت بیومتریک برای کاربران الزامی می کند و تعداد سیم کارت های هر کاربر را محدود می کند. مقررات جدید همچنین جریمه هایی تا سقف ۱۲ هزار دلار برای نقض برخی موارد و تا سقف ۶۰۰۴۰۰ دلار برای نقض شرایط توصیف شده در مقررات تعیین می کند. این لایحه همچنین به مدیران با تجربه در بخش خصوصی اجازه می دهد تا به عنوان رییس رگولاتوری بخش منصوب شوند و افراد بالای ۲۵ سال نیز می توانند عضو این رگولاتوری باشند. این لایحه به منظور جذب سرمایه گذاری خارجی از طریق گسترش مشارکت خصوصی توسط حکومت هند انجام شده است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از تک کرانچ، این در حالی است که هندوستان با بیش از ۱.۱۷ میلیارد اتصال موبایلی و ۸۸۱ میلیون کاربر شبکه جهانی قصد دارد مخابرات خود را نوین کند و سرویس های جدید از جمله شبکه جهانی ماهواره ای را به کار گیرد.

مجلس علیای پارلمان هند لایحه مخابرات ۲۰۲۳ را پنج شنبه هفته گذشته تصویب کرد.با وضع این لایحه، مقررات پیشین که در عصر تلگراف و حدود ۱۸۸۵ میلادی وضع شده بود، نیز لغو شد و اکنون حکومت نارندا مودی (نخست وزیر هند) می تواند سرویس های مخابراتی و شبکه های ارتباطی را استفاده و کنترل کند و همچنین تردد داده را با توجه به منافع ملی رصد کند. همچنین مقررات جدید زمینه را برای رهگیری مخابرات توسط حکومت هند حفظ می کند.

طبق لایحه مذکور احراز هویت بیومتریک برای کاربران الزامی خواهد بود و تعداد سیم کارت های هر کاربر برای جلوگیری از کلاهبرداری محدود خواهد شد. علاوه بر آن مقررات مذکور شامل جریمه هایی تا سقف ۱۲ هزار دلار برای نقض برخی موارد و تا سقف ۶۰۰۴۰۰ دلار برای نقض شرایط توصیف شده در مقررات است.

از آنجایی که حکومت هند قصد دارد سرمایه گذاران خارجی را از طریق گسترش مشارکت خصوصی جذب کند، این لایحه اصلاحاتی را در مقررات سازمان تنظیم مقررات مخابرات هند با هدف تنظیم کننده مخابرات، در سال ۱۹۹۷ انجام می دهد. این اصلاحات به مدیرانی با بیش از ۳۰ سال تجربه در بخش خصوصی اجازه می دهد تا به عنوان رییس رگولاتوری بخش منصوب شوند. از سوی دیگر افراد بالای ۲۵ سال می توانند عضو این رگولاتوری باشند. این کشور قبلاً فقط به کارمندان بازنشسته دولتی اجازه می داد به عنوان رئیس و اعضای تنظیم کننده فعالیت کنند.


هندوستان قصد دارد مخابرات خود را نوین کند و از سرویس های جدید شبکه جهانی ماهواره ای استفاده کند. مجلس علیای پارلمان هند لایحه مخابرات ۲۰۲۳ را تصویب کرده است و مقررات پیشین لغو شده است. حکومت هند می تواند سرویس های مخابراتی را استفاده و کنترل کند و تردد داده را رصد کند. مقررات جدید زمینه را برای رهگیری مخابرات توسط حکومت هند حفظ می کند. احراز هویت بیومتریک برای کاربران الزامی خواهد بود و تعداد سیم کارت های هر کاربر محدود خواهد شد. لایحه شامل جریمه هایی برای نقض مقررات است. حکومت هند قصد دارد سرمایه گذاران خارجی را جذب کند. این لایحه اصلاحاتی را در مقررات سازمان تنظیم مقررات مخابرات هند انجام می دهد. این اصلاحات به مدیران با تجربه در بخش خصوصی اجازه می دهد تا به عنوان رییس رگولاتوری بخش منصوب شوند. افراد بالای ۲۵ سال می توانند عضو این رگولاتوری باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *