درخواست اعتبار مالیاتی برای طرح‌های تحقیق و توسعه در موضوعات اولویت دار

فراخوان اعتبار مالیاتی طرحهای تحقیق و توسعه در موضوعات اولویت دار


در این خبر اعلام می‌شود که جواد مشایخ، معاون علمی، فناوری و دانش مالی دانش‌بنیان ریاست جمهوری، فراخوان سوم اعتبار مالیاتی طرح‌های تحقیق و توسعه در موضوعات اولویت‌دار را اعلام کرده است. براساس این فراخوان، تحقیقات و توسعه در حوزه موضوعات با ارزش بالا و حساسیت در زنجیره تأمین، فناوری‌های پلتفرمی، پیشرفت و پیشران در حوزه بهره‌وری ساخت و ساز و کاهش مصرف انرژی از طریق ستادهای توسعه فناوری و ستادهای توسعه دانش مالی دانش‌بنیان مورد توجه قرار می‌گیرند. شرکت‌هایی که برنامه تحقیق و توسعه در این موضوعات اولویت‌دار را دارند، پس از ارزیابی می‌توانند بهره‌وری مالیاتی در تحقیق و توسعه خود را کاهش دهند. این فراخوان از طریق سامانه برنامه اعتبار مالیاتی در شبکه جهانی قابل دسترسی است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از معاون علمی، فناوری و دانش مالی دانش بنیان ریاست جمهوری، جواد مشایخ با اعلام فراخوان سوم اعتبار مالیاتی طرح های تحقیق و توسعه در موضوعات اولویت‌دار افزود: در راستای حمایتهای اعتبار مالیاتی بند ب ماده ۱۱ مقررات جهش ساخت و ساز دانش‌بنیان و با هدف تشویق تحقیق و توسعه در موضوعات اولویت‌دار ملی و بخش‌های مزیت آفرین، تصمیم به برگزاری فراخوان دریافتهای طرحهای تحقیق و توسعه با محوریت مسائل فناوری و اولویت‌های کشور گرفته شد.

وی افزود: در این فراخوان، موضوعات با ارزبری بالا، حساسیت و گلوگاهی بودن در زنجیره تأمین، فناوری های پلتفرمی، نوظهور و پیشران در حوزه بهره وری ساخت و ساز و کاهش مصرف انرژی از طریق ستادهای توسعه فناوری و ستادهای توسعه دانش مالی دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و دانش مالی دانش بنیان مقام عالی رتبه مورد توجه قرار دارد و شرکت‌هایی که برنامه تحقیق و توسعه در زمینه موضوعات اولویت‌دار ذکر شده دارند، با تعریف پروژه ذیل این عناوین پس از ارزیابی از مزیت اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه برخوردار شده و هزینه کرد تحقیق و توسعه آنها از وجوه دولتی بر درآمد شرکت کسر می شود.

همچنین قرار شده ارزیابی پروژه های پیشنهادی به صورت تسهیل و تسریع شده انجام گیرد. شرکت های متقاضی تا مطالعات تاریخی ۲۰ دی ماه می توانند با مراجعه به سامانه برنامه اعتبار مالیاتی به نشانی etebar۱۴.ir پروژه های پیشنهادی خود ذیل موضوعات اولویت دار اعلامی را تعریف و ارسال کنند.

معاون توسعه دانش مالی دانش‌بنیان معاونت علمی با اشاره به جزئیات طرح های اولویت‌دار تحقیق و توسعه عنوان کرد: این پروژه ها در حوزه های مختلف در هفت دسته تقسیم شده اند و تلاش بر آن است هر سال به تعداد این پروژه ها افزوده شود.

وی در پایان این حوزه‌ها را «برق و الکترونیک، فوتونیک، مخابرات و سیستمهای خودکار»، «دارو و فرآورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان»، «زیستی، زراعت و صنایع غذایی»، «ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته»، «مواد پلیمری و شیمیایی»، «مواد فلزی و سرامیکی و فرآیندهای متالورژی» و «اطلاعات و مخابرات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای» عنوان کرد.


به گزارش دیجیاتور، فراخوان سوم اعتبار مالیاتی طرح های تحقیق و توسعه در موضوعات اولویت‌دار اعلام شده است. این فراخوان به منظور تشویق تحقیق و توسعه در موضوعات اولویت‌دار ملی و بخش‌های مزیت آفرین برگزار می شود. موضوعات مورد توجه این فراخوان شامل موضوعات با ارزبری بالا، حساسیت و گلوگاهی در زنجیره تأمین، فناوری های پلتفرمی، نوظهور و پیشران در حوزه بهره وری ساخت و ساز و کاهش مصرف انرژی است. شرکت‌هایی که برنامه تحقیق و توسعه در این موضوعات را دارند، پس از ارزیابی از مزیت اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه برخوردار می شوند و هزینه کرد تحقیق و توسعه آنها از وجوه دولتی بر درآمد شرکت کسر می شود. قرار است ارزیابی پروژه های پیشنهادی با روشی تسهیل و تسریع شده انجام شود. تا مطالعات تاریخی ۲۰ دی ماه، شرکت‌های متقاضی می توانند پروژه های پیشنهادی خود را در سامانه برنامه اعتبار مالیاتی ارسال کنند. پروژه های اولویت‌دار تحقیق و توسعه در هفت دسته مختلف تقسیم شده اند که هر سال به تعداد آنها افزوده می شود. حوزه‌های اولویت‌دار عبارتند از «برق و الکترونیک، فوتونیک، مخابرات و سیستمهای خودکار»، «دارو و فرآورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان»، «زیستی، زراعت و صنایع غذایی»، «ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته»، «مواد پلیمری و شیمیایی»، «مواد فلزی و سرامیکی و فرآیندهای متالورژی» و «اطلاعات و مخابرات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *