شاهرخ خان در فهرست اثر سینمایی‌های پرفروش جهان نیز حضور دارد

شاهرخ خان سینماهای کریسمس را هم گرفت/ معرفی ۱۰ فیلم پرفروش دنیا


اثر سینمایی “آکوامن و پادشاهی گمشده” با فروش ۱۰۸ میلیون دلاری در اولین آخر هفته اکرانش به اثر سینمایی اول سینماهای جهان تبدیل شده است. اثر سینمایی “وانکا” با فروش ۵۰.۹ میلیون دلار دیگر جایگاه دوم را به دست آورده است. در جایگاه سوم نیز اثر سینمایی “سالار قسمت ۱ – آتش بس” با فروش ۳۹ میلیون دلار قرار دارد. اثر سینمایی “دانکی” با بازی شاهرخ خان در جایگاه چهارم قرار دارد و تاکنون ۲۳.۸ میلیون دلار فروش داشته است. همچنین، اثر سینمایی هایی مانند “مهاجرت”، “مسافرت بی پایان”، “آرزو” و “نوریانگ: دریای مرگبار” نیز در لیست برتر فروش سینماهای جهان قرار دارند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ورایتی، «آکوامن و پادشاهی گمشده» با فروش ۱۰۸ میلیون دلاری در اولین آخر هفته اکرانش به اثر سینمایی اول سینماهای جهان بدل شد.

جایگاه دوم را «وانکا» از آن خود کرد که ۵۰.۹ میلیون دلار دیگر فروخت تا در مجموع فروش خود را به ۲۴۷ میلیون دلار برساند.

جایگاه سوم را اثر سینمایی حماسی اکشن هندی «سالار قسمت ۱ – آتش بس» با بازی پرابهاس بازیگر «باهوبالی» و کارگردانی پراشانت نیل کسب کرد که ۳۹ میلیون دلار فروخت که ۵.۵ میلیون دلار آن از فروش در آمریکای شمالی کسب شده است.

یک اثر سینمایی هندی دیگر یعنی کمدی-درام «دانکی» درباره مهاجرت با بازی چهره مشهور بالیوود شاهرخ خان و به کارگردانی موفق راجکومار هیرانی سازنده اثر سینمایی‌هایی چون «۳ احمق» و «پی‌کی» رتبه چهارم فروش در سینماهای شب کریسمس دنیا را از آن خود کرد. یک روش مهاجرت غیرقانونی که با عنوان مهاجرت دانکی معروف است، موضوع اصلی اثر سینمایی است. تاپسی پانو، ویکی کائوشال و بومان ایرانی دیگر بازیگران اثر سینمایی هستند. این اثر سینمایی که اکرانش را از روز پنجشنبه ۲۱ دسامبر شروع کرده در مجموع ۲۳.۸ میلیون دلار فروخته است.

دوشنبه، روز کریسمس، در هند هم رخصتی رسمی است، اما از آنجا که برخلاف غرب، جشن غالب این کشور نیست و سینماها باز هستند، باید میزان فروش اثر سینمایی‌های «سالار» و «دانکی» افزایش یابد.

اثر سینمایی انیمیشن «مهاجرت» که نقدهای خوبی گرفته با فروش ۲۰.۲ میلیون دلاری در این آخر هفته و در مجموع با فروش ۳۴.۲ میلیون دلاری پس از اکران در ۲ رخصتی آخر هفته، در رتبه پنجم قرار گرفت.

«مسافرت بی پایان» درام جنایی چینی، که هفته پیش صدر گیشه‌های این کشور را در اختیار داشت آخر هفته ۱۵ میلیون دلار فروخت و در رتبه ششم جهانی ایستاد. این اثر سینمایی در مجموع از زمان اکرانش ۵۹.۶ میلیون دلار فروش کرده است.

جایگاه هفتم را هم انیمیشن «آرزو» دیزنی با فروش ۱۰.۷ میلیون دلاری مال خود کرد و مجموع فروش جهانی خود را به ۱۴۴.۲ میلیون دلار رساند.

اثر سینمایی حماسی نبرد دریایی کره‌ای «نوریانگ: دریای مرگبار»، سومین اثر سینمایی از سه گانه کیم هان مین پس از «دریاسالار: جریان‌های خروشان» و «هانسان: اژدهای خروشان» که از ۲۰ دسامبر در کره اکران شد، با فروش ۹.۳ میلیون دلار جایگاه هشتم فروش جهانی را کسب کرد.

در جایگاه نهم «بازی‌های گرسنگی: تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها» با فروش ۷ میلیون دلاری ایستاد تا مجموع فروشش را به ۳۱۴.۴ میلیون دلار رسانده باشد.

در رتبه دهم نیز یک اثر سینمایی پرفروش دیگر از سینمای کره با عنوان «روز ۱۲.۱۲» موفق شد تا ۶.۲ میلیون دلار بفروشد. مجموع فروش این اثر سینمایی تاکنون ۶۲.۸ میلیون دلار بوده است.


اثر سینمایی “آکوامن و پادشاهی گمشده” با فروش ۱۰۸ میلیون دلاری در اولین آخر هفته اکرانش به اثر سینمایی اول سینماهای جهان بدل شد. اثر سینمایی “وانکا” نیز با فروش ۵۰.۹ میلیون دلار دوم شد و جایگاه سوم متعلق به اثر سینمایی حماسی اکشن هندی “سالار قسمت ۱ – آتش بس” با فروش ۳۹ میلیون دلار بود. همچنین، اثر سینمایی “دانکی” با بازی شاهرخ خان و کمدی-درام مربوط به مهاجرت رتبه چهارم را به خود اختصاص داد. در هند، که در روز کریسمس هم رخصتی رسمی است، اثر سینمایی‌های “سالار” و “دانکی” قابلیت افزایش فروش را دارند.
به طور کلی، اثر سینمایی “مهاجرت” با فروش ۲۰.۲ میلیون دلاری در این آخر هفته و با فروش ۳۴.۲ میلیون دلاری پس از اکران در ۲ رخصتی آخر هفته، در رتبه پنجم قرار گرفت. علاوه بر این، اثر سینمایی های “مسافرت بی پایان”، “نوریانگ: دریای مرگبار”، “آرزو”، “بازی‌های گرسنگی: تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها” و “روز ۱۲.۱۲” نیز به ترتیب در جایگاه های ششم، هفتم، هشتم، نهم و دهم قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *