زمین، پایه‌ی اصلی برنامه‌ریزی شهری است.

زمین رکن اساسی برنامه‌ریزی شهری است


در این متن ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در یک نشست آموزشی درباره قوانین و مقررات مربوط به اراضی و املاک صحبت کرده است. او بیان می‌کند که زمین رکن اساسی برنامه‌ریزی شهری است و تمامی کشورهای پیشرفته برنامه‌ریزی در حوزه زمین را در اولویت‌های خود قرار می‌دهند. وی همچنین با اشاره به اهمیت زمین و مسکن در میثاق ملی و قوانین جاری کشور، این موضوع را برای ایجاد توسعه و رفاه اجتماعی برای تمامی افراد جامعه لازم می‌داند. او همچنین تأکید می‌کند که باید از اشتباهات گذشته درس گرفته شود تا در تحصیل و تشخیص اراضی دچار اشتباه نشویم و تلاش برای رفع اشکالات از همین نشست‌های آموزشی آغاز می‌شود. سایر موارد مورد بحث در این نشست شامل مستندسازی اراضی، بازشماری منابع، تعامل با سایر دستگاه‌های ذیربط در حوزه زمین و شناسایی و تحصیل اراضی جدید در حریم و محدوده شهرها بوده است. مدیرعامل سازمان همچنین بیان می‌کند که استفاده از تجربیات افراد متخصص تأثیربخشی کارها را افزایش می‌دهد و خواهان تداوم نشست‌های آموزشی و تخصصی در سازمان ملی زمین و مسکن است.

به گزارش دیجیاتور، ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در افتتاحیه نشست آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات مربوط به اراضی و املاک گفت: زمین رکن اساسی برنامه‌ریزی شهری است و تمامی کشورهای پیشرفته برای ایجاد توسعه شهری و مالی، برنامه‌ریزی در حوزه زمین را در صدر اولویت‌های خود قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اهمیت زمین و مسکن در میثاق ملی و قوانین جاری کشور افزود: هدف از وضع تمامی این قوانین ایجاد توسعه و رفاه اجتماعی برای تمامی افراد جامعه است.

وی تاکید کرد: باید از اشتباهات گذشته درس بگیریم تا در تحصیل و تشخیص اراضی دچار اشتباه نشویم چراکه این نوع اشتباهات باعث ایجاد گرفتاری و مشکل در زندگی مردم می‌شود.

مالکی اضافه کرد: اصلاح بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که در اجرا ایجاد مشکل می‌کنند ضرورت دارد و تلاش برای رفع این اشکالات از همین نشست‌های آموزشی آغاز می‌شود.

مستندسازی اراضی، بازشماری منابع تثبیت شده، تعامل با سایر دستگاه‌های ذیربط در حوزه زمین، شناسایی و تحصیل اراضی جدید در حریم و محدوده شهرها از دیگر مواردی بود که مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در این نشست به آنها اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تاکید بر اهمیت و ضرورت بحث آموزش اظهار داشت: استفاده از تجربیات افراد متخصص اثربخشی کارها را افزایش می‌دهد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خواستار تداوم نشست‌های آموزشی و تخصصی در این سازمان شد و اضافه کرد: این دوره‌ها باید کاربردی، منطبق بر نیاز واقعی کارشناسان استانی و با رویکرد حل مسئله باشد.

گفتنی است پیش از مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، غلامعباس نظرخانی مدیرکل دفتر املاک این سازمان نیز با بیان اینکه هدف از برگزاری این دوره ارتقای سطح علمی و انتقال دانش همکاران ستادی و کارشناسان املاک استان‌ها بوده است افزود: عناوین و سرفصل‌های این دوره آموزشی شامل انواع مالکیت و سیر اجرای قوانین، نحوه اجرای اصلاحات ارضی و مراحل اجرایی آن، کشت موقت و اراضی بایر، اراضی موات و مستحدث ساحلی، مقررات رفع موانع ساخت و ساز، رفع تداخلات ناشی از اجرای مقررات موازی و کمیسیون‌های تشخیص نوعیت اراضی خواهد بود.


ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، در نشست آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات مربوط به اراضی و املاک، به اهمیت زمین در برنامه‌ریزی شهری اشاره کرد. وی تاکید کرد که برنامه‌ریزی در حوزه زمین برای ایجاد توسعه شهری و مالی ضروری است. مالکی همچنین بیان کرد که هدف تمامی قوانین اراضی و مسکن ایجاد توسعه و رفاه اجتماعی برای افراد جامعه است. وی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که در اجرا مشکل سازند را اصلاح و به رفع اشکالات تلاش کرد. همچنین، مستندسازی اراضی، بازشماری منابع تثبیت شده، تعامل با سایر دستگاه‌های ذیربط در حوزه زمین و شناسایی و تحصیل اراضی جدید در حریم و محدوده شهرها نیز از موضوعاتی بود که اشاره شد. وی تأکید کرد که استفاده از تجربیات افراد متخصص اثربخشی کارها را افزایش می‌دهد. در پایان، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خواستار تداوم نشست‌های آموزشی و تخصصی در سازمان بود و از این دوره‌ها در نظر گرفتن نیاز کارشناسان استانی و رویکرد حل مسئله خواستار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *