زمانبندی افزایش انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث

زمان‌بندی انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث افزایش یافت


سازمان بازار سهام در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که سهام عدالت سال‌های ۱۳۸۴ تا ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹، برای وراثان به منظور تسریع در فرایند انتقال سهام، بازگشایی شده است. ثبت نام در سامانه میراث برای وراث رایگان است و نیاز به پرداخت وجه ندارد. از سه میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت که از سال ۱۳۸۴ فوت کرده‌اند، یکی از وراث می‌تواند به هر یک از شعب کارگزاری و بانک‌های منتخب مراجعه کرده و فرایند انتقال سهام را انجام دهد. در صورتی که وراث در سامانه میراث مدارک خود را ثبت کنند، می‌توانند سود سنوات سال‌های گذشته را دریافت کنند. سهام عدالت به عنوان یکی از روابط حکومتی‌های حمایتی حکومت در دانش مالی است و طرح انتقال سهام به وراث از سال نهم آغاز شده است. با توجه به ارزش سهام عدالت و نیاز وراثان به انتقال دارایی، کارگزاری بیدار به عنوان متولی انتقال سهام عدالت انتخاب شده است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از سازمان بازار سهام، در اطلاعیه این شرکت آمده است: سامانه میراث برای متوفیان سال‌های ۱۳۸۴ تا ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹ سهام عدالت بازگشایی شده تا فرایند انتقال سهام به وراث تسریع یابد.

بر اساس این اطلاعیه، تمامی فرایند ثبت نام در سامانه میراث در شعب شرکت‌های کارگزاری و بانک‌های منتخب رایگان بوده و وراث نیازی به پرداخت وجه ندارند.

بر اساس آخرین اطلاعات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت از سال ۱۳۸۴ فوت کرده‌اند که یکی از وراث متوفیان سهام عدالت می‌تواند با مراجعه به ۶ هزار شعبه دفاتر شرکت‌های کارگزاری و یا بانک‌های منتخب (بانک ملی ایران، ملت، پارسیان و بازرگانی) فرایند انتقال سهام را انجام دهد.

براساس این اطلاعیه در صورتی که وراث متوفیان سهام عدالت تا اوایل اسفندماه امسال مدارک خود را در سامانه میراث ثبت کنند، می‌توانند تمام سود سنوات سال‌های گذشته را دریافت کنند.

به گزارش مهر، سهام عدالت یکی از روابط حکومتی‌های حمایتی و مالی حکومت از اقشار مختلف جامعه است. این طرح از حکومت نهم آغاز شد و به عنوان نوعی یارانه به وسیله شرکت‌های تعاونی استانی به متقاضیان اختصاص یافت.

طی این سال‌ها، بسیاری از صاحبان سهام عدالت فوت کردند و سهام آنها بلاتکلیف مانده است. با توجه به ارزش روز سهام عدالت بسیاری از وراث افراد متوفی تصمیم دارند این دارایی را انتقال دهند. طبق اعلام رئیس سازمان بازار سهام اوراق بهادار، فرایند انتقال سهام عدالت متوفیان آغاز و کارگزاری بیدار به عنوان متولی انتقال سهام عدالت به وراث انتخاب شده است.


سهام عدالت برای متوفیان سال‌های ۱۳۸۴ تا ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹ بازگشایی شده است. تمامی فرایند ثبت نام در سامانه میراث رایگان است و وراث نیازی به پرداخت وجه ندارند. بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت از سال ۱۳۸۴ فوت کرده‌اند. یکی از وراث متوفیان سهام عدالت می‌تواند با مراجعه به ۶ هزار شعبه دفاتر شرکت‌های کارگزاری و یا بانک‌های منتخب فرایند انتقال سهام را انجام دهد. وراث می‌توانند تمام سود سنوات سال‌های گذشته را دریافت کنند. سهام عدالت یکی از روابط حکومتی‌های حمایتی و مالی حکومت از اقشار مختلف جامعه است. بسیاری از صاحبان سهام عدالت فوت کردند و سهام آنها بلاتکلیف مانده است. بسیاری از وراث افراد متوفی قصد دارند این دارایی را انتقال دهند. فرایند انتقال سهام عدالت متوفیان آغاز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *