تخصیص ردیف اعتباری مستقل برای حفاظت از اراضی زراعت

ردیف اعتباری مستقل برای حفاظت از اراضی کشاورزی اختصاص یابد


در یک نامه به داوود منظور، محمدرضا یزدی از اختصاص ردیف اعتباری مستقل برای حفاظت از اراضی زراعت خارج از حریم شهرها و محدوده روستاها خواستار شد. او بیان کرد که امنیت غذایی از مهمترین دغدغه‌های رهبری تحول سیاسی است و باید از آن غافل نشد. نامه همچنین به عدم تعیین تکلیف احکام قضائی صادره برای حفظ کاربری اراضی زراعی و نقصان منابع مورد نیاز برای اجرای قوانین حفظ کاربری اراضی زراعی اشاره کرد.

به گزارش دیجیاتور، محمدرضا یزدی در نامه‌ای به داوود منظور رییس سازمان برنامه و برنامه‌ریزی مالی، خواستار اختصاص ردیف اعتباری مستقل برای حفاظت از اراضی زراعت از محل وصول جرایم ماده (۹۹) مقررات سازماندهی شهری‌ها خارج از حریم شهرها و محدوده روستاها با هدف تجهیز و خرید ماشین‌آلات و تأمین نیروی انسانی، در راستای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز شد.

در این نامه آمده است؛ موضوع خودکفایی در بخش زراعت و امنیت غذایی از جمله مهمترین دغدغه‌های رهبر معظم تحول سیاسی بوده و بارها خطاب به دولتمردان فرمودند: «مساله امنیت غذایی مساله درجه یک است و نباید از آن غفلت کرد.»

در این نامه با اشاره به مباحث مطروحه در جلسات متعدد مدیریتی و کارشناسی حوزه اراضی زراعت کشور به ویژه کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین‌خواری آمده است: ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد مالی یکی از مهمترین چالش‌های جدی در حوزه امنیت غذایی را گسترش تغییر کاربری اراضی زراعی به دلیل عدم بازدارندگی قوانین موجود می‌داند و در همین راستا بر اساس گزارش‌های دریافت شده و همچنین اظهارات مسؤولان ذی‌ربط به ویژه مدیران عالی سازمان امور اراضی کشور به عنوان دستگاه متولی حفظ و صیانت از اراضی زراعی کشور، عدم تعیین تکلیف احکام قضائی صادره مبنی بر قلع و قمع تخلفات حوزه تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز به دلیل فقدان منابع مورد نیاز، امکانات و ماشین‌آلات و منابع انسانی طی سنوات گذشته را عاملی دانسته که باعث شده مقررات حفظ کاربری اراضی زراعی به عنوان بازوی تقنینی آن سازمان در راستای حفظ و صیانت از کاربری اراضی زراعی و در نهایت تثبیت امنیت غذایی جامعه در عمل اثرگذاری لازم را نداشته باشد.


محمدرضا یزدی خواستار اختصاص ردیف اعتباری مستقل برای حفاظت از اراضی زراعت شد. وی بیان کرد که امنیت غذایی از مهمترین دغدغه‌های رهبر معظم تحول سیاسی است. او همچنین اظهار کرد که دانش مالی زمین‌خواری چالش جدی ایجاد کرده است و کمبود امکانات و منابع انسانی در سال‌های گذشته باعث عدم تاثیر گذاری مقررات حفظ کاربری اراضی زراعی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *