حکومت آمریکا از ممنوعیت بازرگانی بین‌الملل اپل واچ صرف نظر کرد.

دولت آمریکا پای خود را از ممنوعیت واردات اپل واچ کنار کشید


در مطالعات تاریخی ۲۶ دسامبر، کمیسیون بازرگانی بین المللی آمریکا (ITC) دستوری صادر کرده است که بازرگانی بین‌الملل و فروش اپل واچ هایی که از فناوری ناقض حق ثبت اختراع استفاده می کنند را منع می کند. این فناوری اندازه گیری سطح اکسیژن خون است و اپل این ویژگی را از سال ۲۰۲۰ در محصولات خود استفاده می کند. نماینده تجاری آمریکا تصمیمی برای رفع ممنوعیت این فناوری را ندارد و اپل می تواند در دادگاه خواستار تجدید نظر شود. در گذشته نیز رییس جمهوران آمریکا رای های ITC را وتو نکرده اند و حکومت بایدن نیز در فوریه ۲۰۲۳ به دلیل شکایتی از نقض حق امتیاز اختراع، ممنوعیت جداگانه ای برای بازرگانی بین‌الملل اپل واچ را به وضعیت تعلیق درآورد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از رویترز، دستور کمیسیون بازرگانی بین المللی آمریکا(ITC) از ۲۶ دسامبر اجرایی می شود و در نتیجه آن بازرگانی بین‌الملل و فروش اپل واچ هایی که از فناوری ناقض مقررات حق ثبت اختراع استفاده می شود، منع خواهد شد. این فناوری سطح اکسیژن خون را اندازه می گیرد. اپل ویژگی پالس اکسیمتر را از سال ۲۰۲۰ میلادی در اپل واچ سری۶ به بعد به کار برده است.

کاترین تای نماینده تجاری آمریکا پس از گفتگوهای دیپلماتیک و مشورت های محتاطانه تصمیمی برای رفع ممنوعیت مذکور ندارد و بنابراین دستور ITC در ۲۶ دسامبر نهایی شد. اپل می تواند در دادگاه خواستار تجدید نظر این رای شود.

ماسیمو اپل را به استخدام کارمندانش و سرقت فناوری پالس اکسیمتری و استفاده از آن در گجت اپل واچ متهم کرده است.

این درحالی است که رییس جمهور از سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون رای های ITC را وتو نکرده است. در آن زمان حکومت اوباما ممنوعیت بازرگانی بین‌الملل آیفون و آی پد اپل را به دلیل اختلافات درباره حق اختراع با شرکت کره ای رد کرد.

حکومت جو بایدن در فوریه ۲۰۲۳ نیز از وتو کردن یک ممنوعیت جداگانه برای بازرگانی بین‌الملل اپل واچ را براساس شکایت AliveCor برای نقض حق امتیاز اختراع سرباز زد. هرچند ITC ممنوعیت مذکور را به دلایل مختلف تعلیق کرد.


بازرگانی بین‌الملل و فروش اپل واچ هایی که از فناوری ناقض مقررات حق ثبت اختراع استفاده می شود، منع خواهد شد. این فناوری سطح اکسیژن خون را اندازه می گیرد. اپل ویژگی پالس اکسیمتر را از سال ۲۰۲۰ میلادی در اپل واچ سری۶ به بعد به کار برده است.
کاترین تای نماینده تجاری آمریکا پس از گفتگوهای دیپلماتیک و مشورت های محتاطانه تصمیمی برای رفع ممنوعیت مذکور ندارد و بنابراین دستور ITC در ۲۶ دسامبر نهایی شد.
ماسیمو اپل را به استخدام کارمندانش و سرقت فناوری پالس اکسیمتری و استفاده از آن در گجت اپل واچ متهم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *