اثر سیاسی بر شکل‌گیری “ضد” / زندگی غیرسیاسی نیست

دغدغه سیاسی عامل شکل‌گیری «ضد»/ زندگی جدا از سیاست نیست


اثر سینمایی سینمایی “ضد” به کارگردانی امیرعباس ربیعی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی، روایت خیالی نفوذ منافقین در حزب جمهوری اسلامی و بمب‌گذاری در سال ۱۳۶۰ را روایت می‌کند. این اثر سینمایی که فیلمنامه آن توسط حسین تراب‌نژاد نوشته شده است در حال حاضر در حال اکران است. در بازیگران این اثر سینمایی نیز هنرمندانی مانند مهدی نصرتی، لیلا زارع، نادر سلیمانی و لیندا کیانی حضور دارند. امیرعباس ربیعی که دوست دارد در هنر هفتم به موضوعات سیاسی بپردازد، اظهار داشته است که روابط حکومتی برای او در تمام شئون زندگی تأثیرگذار است و انسان نسبت به جامعه مسئولیت دارد. در حین این گفت‌وگوی تفصیلی، نادر سلیمانی و مهدی نصرتی نیز درباره تجربه خود و تحدیدی که در ایفای نقش‌های سیاسی برای‌شان ایجاد کرده، صحبت کردند.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، اثر سینمایی سینمایی «ضد» به عنوان دومین اثر سینمایی بلند سینمایی در کارنامه کارگردانی امیرعباس ربیعی، این روزها در حال اکران است. این اثر سینمایی سینمایی که فیلمنامه آن را حسین تراب‌نژاد نوشته است، به ماجرای نفوذ منافقین در حزب جمهوری اسلامی و بمب‌گذاری در حزب در سال ۱۳۶۰ می‌پردازد.

در این اثر سینمایی که محمدرضا شفیعی تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد، مهدی نصرتی، لیلا زارع، نادر سلیمانی، لیندا کیانی، مجید پتکی و تعدادی دیگر از هنرمندان به عنوان بازیگر حضور دارند.

امیرعباس ربیعی کارگردان «ضد»، نادر سلیمانی و مهدی نصرتی، بازیگران این اثر سینمایی سینمایی با حضور در دیجیاتور در قالب یک گفت‌وگوی تفصیلی به دغدغه ساخته‌شدن و حضور در این اثر سینمایی پرداختند.

ربیعی درباره دغدغه خود برای پرداختن به موضوعات سیاسی دهه ۶۰، تاکید کرد: علاقه‌ام در هنر هفتم به ژانر سیاسی است. مطالعات تاریخی معاصر سیاسی برای من جذاب است؛ چه در حوزه هنر هفتم و چه در حوزه شخصی. در زیست شخصی مسائل سیاسی درگیرم می‌کند و آن‌ها را پیگیری می‌کنم.

کارگردان اثر سینمایی سینمایی «ضد» تصریح کرد: حتی اگر یک روز بخواهم فیلمی با موضوع اجتماعی یا مالی کار کنم، بی‌ربط به روابط حکومتی نمی‌توانم فیلمی بسازم زیرا من روابط حکومتی را به شدت در تمام شئون زندگی تأثیرگذار می‌بینم. من با تفکر زندگی جدای از روابط حکومتی یا متکی شدن به یک زندگی فردی که به دنبال رفاه فردی فارغ از رفاه و نفع اجتماع است، مخالف هستم و اصلاً این زیست را قبول ندارم. معتقدم انسان اجتماعی خلق شده و نسبت به جامعه مسئولیت دارد و روابط حکومتی نیز نقش به‌سزایی در جامعه دارد و خیلی پررنگ است.

وی در بخش‌های دیگری از گفت‌وگوی تفصیلی خود با دیجیاتور به ارائه توضیحاتی درباره اثر سینمایی اول خود «لباس شخصی» و همچنین چگونگی روند ساخت و ساز و اکران «ضد»، پرداخت.

نادر سلیمانی نیز که برای ایفای نقش در «ضد» سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل مرد جشنواره اثر سینمایی فجر را دریافت کرد، درباره دغدغه حضور خود در این اثر سینمایی و همچنین چالشی که برای ایفای نقش «ناصر» به عنوان کاراکتری جدی پس از حدود ۴ دهه ایفای نقش‌های کمدی داشته است، سخن گفت.

مهدی نصرتی نیز که به عنوان بازیگر نقش اصلی در ۲ اثر سینمایی «لباس شخصی» و «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی حضور داشته است، درباره دلایل ایفای نقش در اثر سینمایی‌های سیاسی و چالش‌هایی که برای بازیگر ایجاد می‌کند، به ارائه نقطه‌نظرات خود پرداخت.

مشروح این نشست به زودی منتشر می‌شود.


اثر سینمایی سینمایی “ضد” به ماجرای نفوذ منافقین در حزب جمهوری اسلامی و بمب‌گذاری در حزب در سال ۱۳۶۰ می‌پردازد. این اثر سینمایی در حال اکران است و محمدرضا شفیعی تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد. علاقه امیرعباس ربیعی به ژانر سیاسی و مطالعات تاریخی معاصر سیاسی و روابط حکومتی برای او جذاب است. او با تفکر زندگی جدای از روابط حکومتی مخالف است و معتقد است که انسان اجتماعی است و نسبت به جامعه مسئولیت دارد و روابط حکومتی نیز نقش به‌سزایی در جامعه دارد. در اثر سینمایی “ضد”، نادر سلیمانی نقش “ناصر” را با چالشی روبرو شده که پس از حدود ۴ دهه ایفای نقش‌های کمدی داشته است. مهدی نصرتی نیز در این اثر سینمایی حضور داشته و درباره دلایل ایفای نقش در اثر سینمایی‌های سیاسی و چالش‌هایی که برای بازیگر ایجاد می‌کند، صحبت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *