محدودیت در دستیابی به سود از اطلاعات کودکان در آمریکا

دستیابی به سود از اطلاعات کودکان در آمریکا محدود می‌شود


با توجه به پیشنهاد جدید کمیسیون فدرال بازرگانی آمریکا، شرکت های فناوری بزرگ مانند آلفابت با محدودیت های بیشتری در استفاده از داده های کودکان برای دسترسی به سود بیشتر روبرو می شوند. این پیشنهاد شامل محدودیت ها بر زمان و شیوه استفاده شرکت ها از داده های کودکان برای سودآوری و همچنین محدودیت استفاده از نوتیفیکیشن ها برای تشویق کودکان به آنلاین ماندن است. این پیشنهادها نیز تاکید دارد که اگر کودکان اجازه جمع آوری اطلاعات خصوصی خود را ندهند، شرکتها نتوانند فعالیت کودکان را ممنوع کنند و مدارس را از استفاده تجاری از اطلاعات جمع آوری شده، منع کنند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از رویترز، براساس پیشنهاد جدید کمیسیون فدرال بازرگانی آمریکا، شرکت های بزرگ فناوری مانند آلفابت(مالک یوتیوب) با محدودیت های بیشتری درباره شیوه استفاده از داده های کودکان برای دسترسی به سود بیشتر روبرو می شوند.

کمیسیون فدرال مخابرات در بیانیه مقررات پیشنهادی نوشته بود مشغول بررسی تغییر مقررات حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان است تا محدودیت های بیشتری بر زمان و شیوه استفاده شرکت ها از داده های کودکان برای سودآوری وضع کند.

همچنین این آژانس فدرال اعلام کرد شیوه استفاده شرکت ها از نوتیفیکیشن ها برای تشویق کودکان به آنلاین ماندن را محدود می کند. این مقررات روی شرکت هایی تاثیر می گذارد که داده های خصوصی کاربران حدود ۱۳ سال و کمتر را جمع آوری می کند.

لینا خان رییس کمیسیون فدرال مخابرات در این باره می گوید: کودکان باید بتوانند بدون آنکه تحت رصد شرکت هایی باشند که در پی جمع آوری و پول درآوردن از اطلاعات شخصی آنها هستند، در فضای آنلاین بازی کنند و بیاموزند. تغییرات پیشنهادی برای مقررات مذکور لازم است، به خصوص در عصری که ابزارهای آنلاین برای زندگی روزمره حیاتی هستند.

از آنجا که بسیاری بستر نرم‌افزاری ها و وب سایت های شبکه جهانی رایگان هستند، شرکت ها برای تامین هزینه هایشان به معرفی محصولات متکی هستند. آنها سعی می کنند معرفی محصولات را با استفاده از اطلاعاتی درباره علایق کاربران طراحی کنند.

منتقدان بستر نرم‌افزاری های آنلاین را متهم می کنند که نتوانسته اند آسیب هایی که الگوریتم های آنها برای نگهداشتن کودکان در فضای آنلاین به وجود می آورند را برطرف کنند.

براساس تغییرات پیشنهادی شرکت ها باید به اشتراک گذاری اطلاعات کودکان با آگهی دهندگان و دیگر طرف های ثالث، به طور جداگانه رضایت قابل تایید والدین را دریافت کنند.

تغییرات مذکور تاکید بر این موضوع دارند که اگر کودکان اجازه جمع آوری اطلاعات خصوصی شان را ندهند، شرکتها نتوانند فعالیت کودکان را ممنوع کنند ، علاوه بر آن به مدارس اجاره می دهد تا شرکت هایی که فناوری آموزشی را فراهم می کنند را از استفاده تجاری از اطلاعات جمع آوری شده، منع کنند.

کمیسیون فدرال مخابرات مهلتی ۶۰ روزه برای دریافت اظهارنظرها در باره این پیشنهادات تعیین کرده است.


پیشنهاد جدید کمیسیون فدرال بازرگانی آمریکا، شرکت‌های بزرگ فناوری مانند آلفابت با محدودیت‌های بیشتری درباره شیوه استفاده از داده‌های کودکان برای دسترسی به سود بیشتر روبرو می‌شوند و تصمیم به بررسی تغییر مقررات حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان و محدودیت‌های جدیدی در استفاده شرکت‌ها از داده‌های کودکان برای سودآوری گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *