درآمد ۱۱ میلیارد دلاری رسانه‌های مجازی از معرفی محصولات در بخش کودکان

درآمد ۱۱ میلیارد دلاری شبکه‌های اجتماعی از تبلیغات در بخش کودکان


یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد حکومت آمریکا باید برای رسانه‌های مجازی قوانینی تعیین کند. شرکت‌هایی که از کودکان در بستر نرم‌افزاری‌هایشان درآمدزایی می‌کنند، نتوانسته‌اند به طور صحیح خود را قانونمند کنند. این قوانین در کنار شفافیت بیشتر از سوی شرکت‌های فناوری می‌تواند از آسیب به سلامت ذهنی جوانان اجتناب و روش‌های تبلیغاتی مخربی که کودکان و نوجوانان را هدف گرفته اند، محدود کند. تحقیق‌گران با استفاده از اطلاعات مدل شبیه‌سازی ساختند تا میزان درآمد تبلیغاتی بستر نرم‌افزاری‌ها از افراد زیر سن قانونی در آمریکا را تخمین بزنند. این تحقیقات نشان می‌دهد که بیشترین درآمد تبلیغاتی از کاربران زیر ۱۸ سال در آمریکا به یوتیوب، اینستاگرام و فیسبوک تعلق دارد. همچنین، اسنپ چت بیشترین سهم از درآمد کلی معرفی محصولات خود را از کاربران زیر ۱۸ سال و پس از آن تیک تاک، یوتیوب و اینستاگرام به دست آورده است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از آسوشیتدپرس، به گفته محققان این یافته ها نشان می دهد حکومت آمریکا باید برای شبکه های اجتماعی مقررات تعیین کند. زیرا شرکت هایی که از کودکان در بستر نرم‌افزاری هایشان درآمدزایی می کنند، نتوانسته اند به طور صحیح خود را قانونمند کنند.

آنها اشاره کرده اند چنین قوانینی در کنار شفافیت بیشتر از سوی شرکت های فناوری می تواند از آسیب به سلامت ذهنی جوانان اجتناب و روش های تبلیغاتی مخربی که کودکان و نوجوانان را هدف گرفته اند، محدود کند.

پژوهشگران برای دستیابی به رقم درآمد شرکت ها، تعداد کاربران کمتر از ۱۸ سال فیس بوک، اینستاگرام، اسنپ چت، تیک تاک، ایکس و یوتیوب در ۲۰۲۲ میلادی را براساس داده های جمعیتی مرکز آمار آمریکا و اطلاعات تحقیقات موسسات Common Sense Media و Pew Research تخمین زدند.

در مرحله بعد آنها داده های شرکت تحقیقاتی eMarketer و Qustodio (یک برنامه تلفن همراه کنترل والدین) را استفاده کردند تا درآمد تبلیغاتی هر بستر نرم‌افزاری درآمریکا در ۲۰۲۲ میلادی و مدت زمانی که کودکان روزانه در هر بستر نرم‌افزاری مجازی می گذراندند را تخمین بزنند.

پس از آن محققان اعلام کردند با استفاده از داده ها یک مدل شبیه سازی ساختند تا میزان درآمد تبلیغاتی بستر نرم‌افزاری ها از افراد زیر سن قانونی در آمریکا را تخمین بزنند.

محققان و قانونگذاران از مدت ها قبل روی تاثیرات منفی ریشه دار در شبکه های اجتماعی تمرکز کرده اند که الگوریتم های آنها برای تشویق کودکان به استفاده بیش از حد از بستر نرم‌افزاری طراحی شده است.

در بخشی از گزارش آمده است: کودکان و نوجوانانی که به مدرسه می روند، احتمالا می توانند معرفی محصولات را تشخیص دهند اما هنگامیکه این تبیلغات در شبکه های اجتماعی مورد اعتماد قرار داده می شود، اینفلوئنسرها آن را ترویج می کنند یا در کنار محتوای شخصی سازی شده نمایش داده می شود، این گروه سنی نمی توانند در برابر معرفی محصولات مقاومت کنند.

طبق تحقیق هاروارد بیشترین درآمد تبلیغاتی از کاربران ۱۲ ساله و کمتر، به یوتیوب (۹۵۹.۱ میلیون دلار) و پس از آن به ترتیب به اینستاگرام (۸۰۱.۱ میلیون دلار) و فیس بوک (۱۳۷.۲ میلیون دلار) تعلق دارد.

در این میان بیشترین درآمد تبلیغاتی از کاربران ۱۳ تا ۱۷ ساله به اینستاگرام (۴ میلیارد دلار)، تیک تاک (۲ میلیارد دلار) و یوتیوب (۱.۲ میلیارد دلار) مربوط است.

محققان همچنین تخمین می زنند که اسنپ چت بیشترین سهم از درآمد کلی معرفی محصولات خود را در سال ۲۰۲۲ از کاربران زیر ۱۸ سال (۴۱ درصد) و پس از آن TikTok (۳۵ درصد)، یوتیوب (۲۷ درصد) و اینستاگرام (۱۶ درصد) به دست آورده است.


با توجه به مطالعه انجام شده توسط محققان، نتیجه گیری می شود که حکومت آمریکا باید قوانین مربوط به شبکه های اجتماعی را تعیین کند تا شرکت های فعال در این حوزه قادر باشند به طور صحیح خود را قانونمند کنند. علاوه بر این، قوانین شفاف تر و بیشتر می توانند به سلامت ذهنی جوانان کمک کنند و از روش های تبلیغاتی مخرب که کودکان و نوجوانان را هدف قرار می دهند جلوگیری کنند. تحقیقات نشان می دهد که بیشترین درآمد تبلیغاتی مربوط به بستر نرم‌افزاری های اجتماعی مانند یوتیوب، اینستاگرام و فیس بوک است. همچنین، این تحقیقات نشان می دهد که اینستاگرام، تیک تاک و یوتیوب بیشترین درآمد تبلیغاتی را از کاربران 13 تا 17 ساله دارند. در ضمن، اسنپ چت بیشترین سهم درآمد تبلیغاتی خود را از کاربران زیر 18 سال دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *