ثبت لحظات دراماتیک راهپیمایی / هیچ رویدادی تعداد دوربین‌های این مقدار را ندارد

ثبت لحظات درام راهپیمایی/ این تعداد دوربین در هیچ‌ رویدادی نیست


سیدباقر حاجی سید رضی، رییس مرکز ساخت و ساز و فنی سیما، در مصاحبه با خبرنگار دیجیاتور، اعلام کرد که امسال از ۱۰ نقطه راهپیمایی، شبکه های تلویزیونی پوشش داده شده و تلاش دارند تا به جزییات بیشتری در محتوای راهپیمایی ۲۲ بهمن بپردازند. همچنین، به تعداد واحد سیار و دوربین های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت که بیش از ۳۰ تا ۳۵ گروه خبری و بیش از ۷۰ دوربین این رویداد را پوشش می‌دهند. وی همچنین به هماهنگی پوشش جشنواره اثر سینمایی فجر، اختتامیه جشنواره و تمایزهای پوشش امسال با دوره‌های گذشته اشاره کرد.

سیدباقر حاجی سید رضی رییس مرکز ساخت و ساز و فنی سیما درباره پوشش شبکه های تلویزیونی همزمان با راهپیمایی ۲۲ بهمن به خبرنگار دیجیاتور بیان کرد: امروز از ۱۰ نقطه راهپیمایی پوشش داده می شود و با شبکه های استانی در سایر مراکز صداوسیما هم ارتباط داریم.

وی درباره تفاوت های پوشش امسال نسبت به سال های قبل توضیح داد: امسال در رویکرد پرداخت به راهپیمایی ۲۲ بهمن تلاش داریم در حوزه محتوا به جزییات بیشتری پرداخته شود.

سیدرضی اضافه کرد: لحظه های دراماتیک و اتفاقات احساسی زیادی معمولاً در چنین روزی رخ می دهد که از قاب دوربین جا می افتد و امسال تلاش ما این است که این لحظات را از دست ندهیم و به همین دلیل با نگاهی جزیی تر به آنها می پردازیم. دوربین های مختلف و تعداد واحدهای سیار هم به این رویکرد کمک می کند و شاید این تعداد واحد سیار و دوربین را در هیچ رویدادی نبینید.

وی همچنین عنوان کرد: شبکه های مختلف با برنامه های متنوعی این رویداد را پوشش می دهند که به دلیل وسعت لحظه های زیبایی که دارد هم دوربین ها در خود رویداد حضور دارند و هم از استیج های مختلفی در سطح شهر برنامه را پوشش می دهند. فکر می کنم بالغ بر ۳۰ تا ۳۵ گروه خبری رویداد را پوشش می دهند و بیش از ۷۰ دوربین این لحظات را ثبت می کنند.

وی درباره پوشش جشنواره اثر سینمایی فجر نیز توضبح داد: امسال هماهنگی با مجتبی امینی دبیر جشنواره انجام گرفت تا بتوانیم جشنواره را پوشش دهیم. امسال تصمیم گرفته شد برنامه های رادیویی، تلویزیونی و سایر برنامه هایی که جشنواره را پوشش می دهند در بعد رسانه ای به صورت متمرکز عمل کنند و از تعدد و تکثر برنامه ها جلوگیری شود. به این ترتیب همه گروه هایی که سال های گذشته به صورت جداجدا به جشنواره می پرداختند امسال متمرکز شدند.

سیدرضی درباره تمایزهای پوشش امسال با دوره‌های گذشته نیز بیان کرد: در معاونت ساخت و ساز و فنی به کیفیت فنی قاب ها بیشتر توجه شده‌است تا دوربین ها در نقطه بهتری قرار بگیرند و قاب ها و نماهای جذاب‌تری ارایه دهند.

وی در پایان درباره پوشش اختتامیه اثر سینمایی فجر نیز عنوان کرد: اختتامیه جشنواره هم امسال طبق سال های پیش از تلویزیون پوشش داده می شود و از روز گذشته تا پاسی از شب چیدمان سالن برج میلاد با تجهیزات و دوربین های مختلفی در حال آماده سازی بوده‌است.


پوشش گسترده شبکه های تلویزیونی امسال با پرداخت به جزییات بیشتری تفاوت دارد. این پوشش باعث محتوای متنوع شده و با تلاش برای حفظ لحظات دراماتیک و اتفاقات احساسی، تلاش برای دوربین‌های مختلف و تعداد واحدهای سیار برای ثبت این لحظات شده است. از سوی دیگر، هماهنگی با جشنواره اثر سینمایی فجر و تصمیم برای متمرکز شدن تمام برنامه‌های رسانه‌ای به صورت متمرکز، تمایز دیگری از سال های گذشته است. در نهایت، پوشش اختتامیه اثر سینمایی فجر نیز تحت پوشش تلویزیون قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *