تمدید اجرای نمایش “سالومه” در صحنه نمایش شهر به فارسی به صورت زیر بازنویسی می شود: تمدید نمایش “سالومه” در صحنه نمایش شهر.

تمدید اجرای نمایش «سالومه» در تئاتر شهر

0 نظر


نمایش “سالومه” با بازی نکیسا عقبایی در سالن سایه صحنه نمایش شهر به روی صحنه می‌رود. این متن تئاتر که برگرفته از عهد جدید، انجیل مرقس و انجیل متی است، به صورت مونولوگ نوشته شده است. در این نمایش تلاش شده است تا با استفاده از زبان آرکائیک و با انتقال روایت خیالی عشق سالومه به یحیی و توطئه برای به قتل رساندن او، از سایر متون دراماتیک مانند “سالومه” اسکار وایلد فاصله گرفته شود. علاوه بر این، عوامل مختلفی نظیر تهیه کننده، مشاور کارگردان، طراح صحنه، طراح گریم، طراح نور، طراح لباس و غیره در این نمایش نقش دارند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از مشاور رسانه ای نمایش، «سالومه» با بازی نکیسا عقبایی در دور دوم اجرا از ۳ تا ۱۳ دی از ساعت ۲۰:۱۵ در سالن سایه صحنه نمایش شهر روی صحنه می‌رود.

متن تئاتر «سالومه» برگرفته از عهد جدید، انجیل مرقس و انجیل متی است که با زبان آرکائیک به صورت مونولوگ نوشته شده است، در نوشتن این متن دراماتیک به نوشته‌های یوسف فلاوی نیز مراجعه شده است و تلاش شده تا از متون دراماتیک دیگر مانند سالومه اسکار وایلد فاصله داشته باشد و در عین حال به روایت خیالی اصلی و عشق سالومه به یحیی و توطئه برای به قتل رساندن یحیی تعمید دهنده پرداخته شده است.

از عوامل این نمایش می توان به تهیه کننده: علیرضا آل داوود، مشاور کارگردان: امیر شفیعی، طراح صحنه: سعید حسنلو، طراح گریم: افسانه قلی زاده، طراح نور: میثم صفری، طراح لباس: فیروزه قاسم پور، ساخت تیزر: محسن مومن زاده، طراح‌ پوستر و بروشور: فرزانه رمضان نیای کینچاه، انتخاب هنر صوتی: نکیسا عقبایی، دستیاران کارگردان: فرشید حاجیان و نریمان ماهد، منشی صحنه: رها رحمانی، مدیر صحنه: یاشار محمدی، ارتباطات سازمانی: گروه رعنا (ارتباطات سازمانی نمایش ایران)، ساخت دکور: استودیو ساخت دکور لوتکا، مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری بهار امید و مشاور رسانه: مطهره کشاورز محمدیان اشاره کرد.


نتیجه گیری از این متن این است که، نمایش “سالومه” در دور دوم اجرا از مطالعات تاریخی ۳ تا ۱۳ دی در سالن سایه صحنه نمایش شهر برگزار خواهد شد. متن تئاتر “سالومه” برگرفته از انجیل مرقس و انجیل متی است و با زبان آرکائیک نوشته شده است. در این نمایش، تلاش شده است تا دراماتیک دیگری مانند سالومه اسکار وایلد را در نظر نگیرد و به روایت خیالی اصلی و عشق سالومه به یحیی و توطئه برای به قتل رساندن یحیی تعمید دهنده تمرکز کند. تهیه کننده نمایش علیرضا آل داوود است و عوامل دیگری مانند مشاور کارگردان، طراح صحنه، طراح گریم، طراح نور، طراح لباس، ساخت تیزر، طراح پوستر و بروشور، انتخاب هنر صوتی، دستیاران کارگردان، منشی صحنه، مدیر صحنه، ارتباطات سازمانی، ساخت دکور و مجری طرح نیز در نمایش حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *